Wittmann a BMW dominantní, soupeři s problémy
Moscow Raceway – 2. závod (Aktualizováno)
BMW zúročilo své dominantní postavení z kvalifikace a zachránilo ve druhém dni svůj ruský víkend. Marco Wittmann si dnes na Moscow Raceway počínal suverénně a vítězstvím se vrátil do čela šampionátu. Jeho největší rivalové se naopak potýkali s problémy.
Ještě před startem ubyl držiteli pole position Wittmannovi jeden z jeho bodyguardů. Maxime Martin byl kvůli porušení pravidel parc fermé (mechanici po nehodě v kvalifikaci jeho vůz opravovali) diskvalifikován a startovat musel z boxové uličky.
Druhý Tom Blomqvist však dokázal odrazit útoky Roberta Wickense a připravil svému německému kolegovi scénu k úniku. Wittmann se začal okamžitě vzdalovat a postupně budoval svůj náskok na čele.
Po deseti kolech, ve kterých si Wickens marně snažil hledat cestu přes Blomqvista, začala Kanaďana zrazovat technika. Bez funkčního posilovače řízení musel ve zbývající části závodu více než na útok pomýšlet spíše na obranu.
Ještě před povinnou zastávkou v boxech začal ztrácet a ani přezutí na čerstvé pneumatiky neproběhlo bez komplikací. Na dálku bojoval o stupně vítězů se Spenglerem, ale při přímé konfrontaci se už svému krajanovi neubránil.
Cestu si před jezdce Mercedesu našel i další vůz BMW, řízený Augustem Farfusem. Tou dobou už byl za Wickensem konvoj netrpělivých, složený prevážne ze zástupců Audi, kteří se po nezvládnuté kvalifikaci tlačili na bodované pozice.
Ingolstadští stejně jako včera vsadili na Jamieho Greena, jenž však neměl svůj den. Kolegové mu vyklízeli cestu, ale jakmile se ocitl ve skutečném souboji, chyboval.
Až příliš uspěchaně se snažil předjet Antónia Félixe da Costu a za způsobení zbytečné kolize byl potrestán průjezdem boxovou uličkou. Při své regulérní návštěvě boxů navíc neudržel rychlost pod kontrolou a byl penalizován znovu.
Edoardo Mortara, jenž musel včera Greenovi přepustit svoji sedmou pozici, si na rozdíl od něj počínal mistrovsky. Se soupeři si dokázal poradit v rámci pravidel a v závěru mu jen těsně uniklo páté místo, které před ním zuby nehty uhájil Wickens.
Podobně jako Green si svůj závod pokazil také Paul di Resta. Ve vláčku za pomalým Wickensem chyboval a vyřadil ze závodu Tima Glocka, za což jej komisaři poslali k průjezdu boxy. Po závodě bude navíc vyšetřován za to, že ve slow zone, kterou sám způsobil, nedodržel předepsanou rychlost.
Ikdyby rivalové neklopýtli, Wittmann byl dnes k nezastavení a šest závodů před koncem vede šampionát se 130 body. 12 bodů ztrácí Wickens, 26 Green a 30 Mortara.
Aktualizováno
Paulu Di Restovi bylo za překročení rychlosti připočteno 30 sekund k závěrečnému času a klesl tak ze dvacátého na třiadvacáté místo.
Lucas Auer obdržel za vytlačení Nika Müllera mimo dráhu třetí letošní varování a na startu příštího závodu na Nürburgringu bude odsunut o pět míst vzad.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 1:02:03.216 | 40 |
2. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +04.123 | 40 |
3. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +18.119 | 40 |
4. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +24.650 | 40 |
5. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +38.818 | 40 |
6. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +38.885 | 40 |
7. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +39.158 | 40 |
8. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +41.193 | 40 |
9. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +41.223 | 40 |
10. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +42.138 | 40 |
11. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +42.245 | 40 |
12. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +42.562 | 40 |
13. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +42.641 | 40 |
14. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +46.076 | 40 |
15. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +47.432 | 40 |
16. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +48.338 | 40 |
17. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +51.310 | 40 |
18. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +52.078 | 40 |
19. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +55.563 | 40 |
20. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | +57.979 | 40 |
21. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +1:01.627 | 40 |
22. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +1:04.773 | 40 |
23. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +1:27.467 | 40 |
24. | Timo GLOCK | BMW - RMG | + 9 kol | 31 |