Power vyhrál, Pagenaud boural a vede jen o 20 bodů!
ABC Supply 500 – Výsledky závodu
Australan Will Power vyhrál třináctý závod letošní sezóny Verizon IndyCar Series a naplno využil zaváhání lídra šampionátu Simona Pagenauda, který havaroval. Power tak snížil Pagenaudův náskok v čele šampionátu na pouhých 20 bodů. Piloty přitom čekají ještě tři závody a za ten poslední jsou navíc udělovány dvojnásobné body. Na třetím místě skončil Ryan Hunter-Reay, který většinu závodu bojoval o vítězství, krátké problémy s elektronikou způsobily ztrátu celého kola, ze které se ale Hunter-Reay dokázal vzpamatovat a vybojoval zpátky alespoň třetí místo.
Jen jedno kolo absolvoval Takuma Sató v závodě sponzorovaném společností, která je dlouholetým sponzorem týmu, za který závodí. Na konci prvního kola totiž ztratil kontrolu nad vozem a skončil ve zdi. Newgarden se ještě stihl dostat na první příčku. Fantasticky odstartoval Hunter-Reay, který získal nejméně pět pozic.
Restart přišel v devátém kole, Aleshin se na první příčku vrátil. Hunter-Reay se dále probíjel dopředu. Jako první zamířil v 31. kole do boxů, jenže to už bylo ze čtvrté příčky! Když se v boxech vystřídali i zbylí piloti, byl už Hunter-Reay druhý za Aleshinem a ve 49. kole se po startu z posledního místa ujal vedení!
Druhé kolo pit stopů přineslo dramatický moment. Vyjíždějící Rossi neviděl zajíždějícího Kimballa. Oba Američané se srazili, což nejhůře odnesl Brazilec Castroneves, který vyjížděl od svých mechaniků. Rossiho vůz mu doslova přejel po hlavě. Castronevesovi se naštěstí nic nestalo. Tým se chvíli vůz snažil opravit, ale z trojice, která v boxech kolidovala, pokračoval jen Kimball, který z nehody vyvázl relativně bez problémů.
Kolem poloviny závodu se začala projevovat menší spotřeba motorů Chevrolet. Hondy byly sice v průběhu stintu většinou rychlejší, na konci ale museli piloti s japonskými motory do boxů o několik kol dříve. Kupříkladu Aleshin stavěl v 121. kole, Power vydržel do 128. kola a pomalu se probíjel polem vzhůru. Právě po pit stopu ve 128. kole se vrátil už na čtvrté příčce, na lídra ztrácel jen 4 vteřiny.
Právě po těchto pit stopech se Aleshin dostal do nejvážnějších problémů za celý závod. Když se dotáhlo jím vedené čelo za pomalejší piloty, propadl se postupně až na 4. příčku. Když nepočítáme zastávky v boxech, tak na nejhorší pozici, ve které za doposud v průběhu závodu byl.
Power dokázal opět využít pozdějšího pit stopu a v 156. kole se už vrátil s vteřinovým náskokem před Hunter-Reayem. O ten ale záhy přišel, když jeho největší rival v boji o titul Pagenaud najel do nečistot a skončil ve zdi.
Newgarden se po restartu vrátil na první místo. Během kola ale prudce zpomalil a zamířil na pit lane. Mechanikům signalizoval, že úplně ztratil výkon. Pomohl ale kompletní restart vozu a po průjezdu pit lane se vrátil na trať v plném tempu, ovšem se ztrátou celého kola. Teď Hunter-Reay potřeboval, aby poslední pit stopy probíhaly pod žlutou vlajkou, aby se vrátil do stejného kola jako vedoucí Power a mohl ještě bojovat o dobré umístění.
A to šanci mu poskytl Tony Kanaan. Ten se propracoval na čtvrté místo, z jeho vozu ale odlétl aerodynamický prvek, který byl původně nad levým zadním kolem. Protože zůstal ležet v závodní stopě, musel na trať znovu vyjet zpomalovací vůz.
Do konce zbývalo 24 kol, ideální příležitost pro poslední pit stop. Ten se nejlépe povedl jezdcům s Chevrolety, kteří díky lepší spotřebě potřebovali o zlomek méně paliva. Za Powerem tak vystřelil druhý Bourdais před Newgardenem, Kanaanem a Aleshinem. Hunter-Reay byl zpátky ve stejném kole jako lídr závodu a o umístění začínal bojovat z 11. místa. Měl na to 20 kol.
Tři kola potřeboval Aleshin k tomu, aby se dostal za Powera na druhé místo. Australan měl náskok 6 desetin vteřiny, který se postupně zmenšil na pouhé dvě desetiny, aby necelých 10 kol před koncem zase začal růst. Aleshin po závodě přiznal, že na Powera v závěru už nestačil, ačkoliv jen na hraně a několikrát měl co dělat, aby vůz udržel na trati. Power v cíli chválil tým, který postupně pracoval na voze, který se v úvodních pasážích závodu zdaleka nechoval ideálně, a postupně jej dokázal posouvat dál a dál.
Ryan Hunter-Reay nakonec svou stíhací jízdu dokončil na třetím místě. V předposledním kole se mu podařilo zdolat Newgardena a posunout se alespoň na stupně vítězů, byť v cíli neskrýval zklamání. Uvědomoval si, že závod mohl vyhrát.
Díky vítězství stáhl Power Pagenaudův náskok na 20 bodů. Na třetí příčku se posunul Josef Newgarden, který ale nebude startovat v nadcházejícím závodě. Hned následující víkend je na programu dokončení závodu v Texasu, který v červnu přerušil déšť. Newgarden ale kolidoval s Conorem Dalym a ze závodu už odstoupil. Čtvrtá příčka v pořadí šampionátu patří obhájci titulu Scottu Dixonovi. Doposud třetí Castroneves totiž ztratil dvě příčky a nyní je až na pátém místě.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
|
2.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1.1459
|
3.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 5.9076
|
4.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 7.0750
|
5.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 7.5285
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 7.8896
|
7.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 11.5938
|
8.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 13.4345
|
9.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 13.7955
|
10.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 14.2235
|
11.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 14.3471
|
12.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 16.3334
|
13.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 17.1907
|
14.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 18.5585
|
15.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
16.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2 kola
|
17.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 3 kola
|
18.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
Havárie
|
19.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
Havárie
|
20.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
Havárie
|
21.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
Porucha
|
22.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|