Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fotofiniš v Texasu vyhrál o 8 tisícin Graham Rahal!

Fotofiniš v Texasu vyhrál o 8 tisícin Graham Rahal!

Firestone 600 – Průběh a výsledky závodu

 

Graham Rahal se v Texasu dočkal prvního vítězství v letošní sezóně, celkově čtvrtého v kariéře. V závěrečném souboji přetlačil Jamese Hinchcliffea a Tonyho Kanaana a s náskokem osmi tisícin, v pátém nejtěsnějším finiši v historii IndyCar zvítězil! Usmívat se v cíli mohl také Simon Pagenaud, který dojel na čtvrtém místě. Lídr šampionátu tak ještě navýšil náskok v čele šampionátu. Jeho hlavní rival Will Power dojel osmý. Pagenaud tak vede o 28 bodů.

Po startu, respektive spíše restartu závodu, který byl v červnu přerušen kvůli počasí, bojovali o vedení Hinchcliffe a Ryan Hunter-Reay. Do vedoucí skupiny se postupně propracovali také Kanaan a Dixon, kteří byli silní v krátkém předzávodním tréninku. V závěru stintu v souboji o vedení vystřídal Hunter-Reaye Castroneves.

Hunter-Reay měl totiž velké problémy s opotřebováváním pneumatik. K mechanikům zamířil už v 101. kole, HInchcliffe vydržel na trati až do 120. kola. Vrátil se ale až za Castronevesem, na kterého ztrácel necelé tři vteřiny. Za nimi jezdil Hunter-Reay a pak skupinka ve složení Power, Carpenter, Rahal, Dixon a Kanaan, kteří bojovali o pozice kolo na kolo. Takové bylo pořadí i v polovině závodu.

Hinchcliffe byl opět bezkonkurenční v dlouhých stintech. Zato Hunter-Reay se postupně propadl ven z první desítky a už v 135. kole musel pro další sadu pneumatik. Do boxů zajížděl už z 15. místa. Podobné problémy začal mít také CAstroneves, který musel v 144. kole k mechanikům, Hinchcliffe vydržel až do 163. kola.

Zatím mu vyvstal nový vyzyvatel v podobě Eda Carpentera, který se dokázal k pneumatikám chovat obdobně šetrně a na suverénního Kanaďana ztrácel jen 6 vteřin. Za nimi jezdili Castroneves, Kanaan, Rahal a v této fázi závodu nerozlučné duo Power a Pagenaud.

Kolem 205. kola, když se otevřelo okno pro poslední pit stop, zamířili všichni včetně lídra závodu Hinchcliffea do boxů. Hinchcliffe vedl s dvouvteřinovým náskokem před Carpenterem. Třetí příčka patřila Castronevesovi. Ten měl na rozdíl od ostatních pilotů jistotu, že určitě bude muset ještě jednou k mechanikům.

Ideální příležitost mu pro to připravili Carpenter a Dixon, který byl o kolo zpět a snažil se před Carpentera dostat. Došlo ale ke kontaktu, Dixon se roztočil, vrazil do zdi a závod pro něj skončil. Po vystoupení z vozu byl velmi naštvaný na Eda Carpentera.

Většina pilotů toho využila k zastávce v boxech. Na trati zůstali Hinchcliffe a Carpenter. Oba také po restartu ve 221. kole odskočili. Castroneves musel bojovat s Aleshinem, který byl o kolo zpět a chtěl využít čerstvých pneumatik k tomu, aby se vrátil do boje o přední příčky. Nakonec se mu to podařilo a před svého stájového kolegu Hinchcliffea se dostal.

Záhy přišla další havárie, když se Carpenterův vůz zavlnil na trati, zřejmě přišel zezadu náraz od Castronevese a rána do zdi. Velké poškození utrpěl také Castroneves. Tým musel vyměnit obě přítlačná křídla a také odstranit ochranný prvek před pravým zadním kolem. Brazilec ale v závodě pokračoval a dokonce se udržel ve stejném kole jako Hinchcliffe.

Restartu využil ve 231. kole Simon Pagenaud k tomu, aby se vrátil do stejného kola jako lídr závodu Hinchcliffe. Pak ale přišla další havárie, kterou měl na svědomí na hraně jedoucí Aleshin. Ztratil kontrolu nad vozem a Jack Hawksworth už neměl kam uhnout a do Rusa narazil.

Do boxů zamířil z druhého místa Kanaan a také pátý Pagenaud. V čele závodu zůstal Hinchcliffe následovaný Rahalem a Castronevesem. Piloti, kteří ztráceli celé kolo, byli před restartem „uklizeni“ do boxů. Na trati tak nepřekáželi vedoucí pětici bojující o vítězství.

Restart přišel ve 241. kole a přinesl strhující souboj až do posledních decimetrů závodu. Rahal se nejprve propadl za vozy na nových pneumatikách, na druhé místo se vnitřkem protáhl Pagenaud. Ale ve 243. kole byli na protilehlé rovince Hinchcliffe, Kanaan, Pagenaud a Rahal bok po boku. Castroneves s poškozeným monopostem ztrácel. Pagenaud nakonec z bitvy o první místo ustoupil a soustředil se na to, aby navýšil náskok v čele šampionátu.

Do posledního kola vjížděl jako lídr závodu Hinchcliffe. Rahal jej zezadu tlačil, přesunul se na vnitřní stopu před Kanaana a protáhl se i před Hinchcliffea. Na cílové pásce Kanaďana porazil o osm tisícin vteřiny, tedy v pátém nejtěsnějším finiši v historii IndyCar!

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
 
2.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 0.0080
3.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 0.0903
4.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 0.4773
5.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 9.3424
6.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 1 kolo
7.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 1 kolo
8.
 W.Power  Team Penske
C
+ 1 kolo
9.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 2 kolo
10.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
+ 2 kolo
11.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 2 kolo
12.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 3 kola
13.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 3 kola
14.
 G.Chaves  Dale Coyne Racing
H
+ 3 kola
15.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
C
+ 5 kol
16.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
17.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
Havárie
18.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
Havárie
19.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
Havárie
20.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
Porucha
21.
 C.Daly  Dale Coyne Racing
H
Havárie
22.
 J.Newgarden  Ed Carpenter Racing
C
Havárie