Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff uznává, že motory se měly měnit až v Monze

Wolff uznává, že motory se měly měnit až v Monze

Hamiltona nejspíš zbrzdí rychlá degradace pneumatik.

Oficiální web F1 si promluvil s Totem Wolffem a zajímalo ho, proč Nico Rosberg včera porazil Maxe Verstappena pouze o 15 setin sekundy. Ztráta soupeřů na stříbrné vozy se v kvalifikaci obvykle počítá na desetiny sekundy a na dlouhém a rychlém okruhu Spa-Francorchamps to mělo být ještě více.

"Zdá se, že máme s přehříváním a degradací pneumatik ještě větší problém než ostatní," řekl šéf Mercedesu. "Důsledkem toho je, že obvyklý sekundový skok mezi koly na měkkých a super-měkkých pneumatikách se tentokrát nekonal. Super-měkké to prostě vzdaly! Jezdci řekli, že po první zatáčce se už zadní pneumatiky chovají jako super-měkké, takže na měkkých to pro nás byla (kvalifikační) normálka a nasazením ještě měkčích pneumatik jsme už nic nezískali."

Bylo chybou nechat Lewise Hamiltona přijmout penalizace právě v Belgii?

"Stalo se to, že jsme se v určitém bodě museli rozhodnout. Takže ano, teď to vypadá tak, že pro něj bude velmi těžké dostat se na dobré místo, ale to jsme tehdy nevěděli. Kdybychom věděli, co víme teď, udělali bychom to raději v Monze. Ale stoprocentně si stojím za tím, že podle informací, které jsme měli před víkendem, dávalo smysl udělat to tady. Výhodou je, že takto jsme do Lewisova vozu dostali nový motor o jeden závod dříve. Pokud bude horko, bude to mít velmi těžké."

Hamilton má nyní tři pohonné jednotky nejnovější verze. Mercedes ale ještě neutratil všechny své letošní vývojové žetony a Hamiltona prý ještě možná čeká jedna penalizace.

"Neexistuje perfektní scénář. Pokud budeme mít další verzi motoru a bude výkonnější než současná, tak to nebudeme moct ignorovat. A podle dat z dynamometru by to měl být krok vpřed, takže to nevidím jako Lewisovu nevýhodu v boji o titul."

Během víkendu se rozšířila nesprávně přeložena zpráva, že Wolff nabízí smlouvu Stoffelu Vandoornovi, juniorovi McLarenu.

"Tak to bylo velmi špatně pochopeno. V první řadě pro něj nemáme volnou sedačku. Mám toho kluka rád, jednoznačně si zaslouží místo v F1. V GP2 byl mimořádně dominantní a pokud se kluci jako Stoffel nedostanou do F1, někde musí být chyba. Včera jsem se setkal s belgickými žurnalisty a řekl jsem: "Pokud by byl McLaren tak šílený, že by si ho nevzal k sobě, tak já bych mu místo našel.""

Nechce si Mercedes zřídit juniorský tým, aby si mohl mladé jezdce připravovat stejně jako Red Bull v Toro Rosso? V Manoru už beztak má Pascala Wehrleina a po letní přestávce se k němu přidal Esteban Ocon, o kterého se dělí s Renaultem.

"Nikdy jsme neměli v úmyslu založit juniorský program, ale Max (Verstappen) je dobrým příkladem. Nedostali jsme ho do našeho systému, protože jsme neměli juniorský program. Mohli jsme mu nabídnout pouze místo v GP2, což se samozřejmě nedá srovnávat s místem v kokpitu vozu Toro Rosso. Nyní jsme se s Manorem dohodli na Pascalovi a tato dohoda funguje skvěle. Pak vypadl Haryanto a naskytla se příležitost udělat něco pro Estebana. S Manorem máme dobré vztahy, ale nejsme jeho spoluvlastníci a ani to nemáme v plánu. V budoucnu můžeme naši kooperaci prohloubit, ale nechceme být jeho vlastníky, spoluvlastníky, ani z něj udělat náš juniorský tým."