Wittmann vítězem řízného závodu
Nürburgring – 1. závod (Aktualizováno)
Marco Wittmann dostal od držitele pole position Lucase Auera první startovní pozici na stříbrném podnose, nabídnuté příležitosti využil a vítězstvím z kategorie start-cíl si upevnil vedoucí pozici v šampionátu. Jeho bezprostřední rivalové Green s Mortarou si přitom vylámali zuby na druhém Tomu Blomqvistovi.
Wittmann po zhasnutí červených světel nenechal nikoho na pochybách, jakou strategii jeho tým naordinoval. Ukázal soupeřům záda a jako kořist jim předhodil kolegu Blomqvista.
Jako raketa na startu vystřelil Daniel Juncadella a prolétl kolem Edoarda Mortary a Jamieho Greena ve druhé řadě. Po pár set metrech jej však sokové z Audi zapudili zpět a uvedená situace byla symbolickou předzvěstí toho, co si sobotní závod pro Španěla připravil.
Green se snažil pomalu stupňovat tlak na druhého Blomqvista, ale cestu před něj nenašel. Ve 12. kole tak pustil před sebe Mortaru, aby se Ital sám pokusil jezdce BMW atakovat.
Mortarovi stačila k útoku tři kola, Blomqvist si ovšem při bránění své pozice nepočínal zrovna v rukavičkách a Mortara volil úhybný manévr mimo šikanu. Tím se před soupeře dostal, ale získanou pozici mu vrátil v souladu s pravidly zpět.
Musel však kvůli tomu výrazně zpomalit, čehož využili Juncadella, Green a Spengler a rošířili počet jezdců aktivně bojujících o druhé místo na pět. Podobné situace znamenají v DTM třaskavou směs a nejinak tomu bylo i tentokrát.
Green si nejdříve vzal od Juncadelly zpět čtvrtou pozici, kterou ztratil po vlastní chybě. Následně Spengler nedobrzdil do šesté zatáčky, která tvoří klenbu zkrácené varianty tratě, a poslal Španělův mercedes do hodin. Komisaři neváhali a Kanaďanovi udělili trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.
Stejná výslužka čekala také na Tima Scheidera, jenž v zatáčce č.4 sestřelil Garyho Paffetta, a analogický průběh měla i kolize Adriena Tambaye s Augustem Farfusem. Francouz si na svůj ortel nicméně počká, krátce po incidentu totiž závod s poškozeným vozem vzdal.
Vedle Tambaye závod nedokončil ani Mattias Ekström, jenž po dvou nepovedených pokusech dobrzdit do šikany zamířil raději do garáže.
Nedařilo se ani Robertu Wickensovi, který si sice našel cestu do bodované desítky, poté však více než o pozice bojoval sám se svým vozem. Komisaři navíc budou prošetřovat jeho start do zaváděcího kola.
Naopak úspěšný den má za sebou Timo Glock. Po startu z osmé příčky se probojoval až na páté místo v cíli, přičemž zvládl potěšit fanoušky driftování a také mazácky předjet nejrychlejšího jezdce kvalifikace Auera.
Povedené představení prvního závodu na Nürburgringu vygradovalo po jeho skončení. Jelikož se Mortarovi nepodařilo pokořit Blomqvista, vrátil svoji třetí pozici v posledním kole zpět Greenovi. Tím zaskočil pořadatele, kteří na změnu nestihli zareagovat, a nad Greenem tedy na stupních vítězů vystoupala italská vlajka.
Aktualizováno:
Tambay byl za svůj manévr dodatečně potrestán a na startu následujícího závodu bude odsunut o tři místa dozadu.
Ekström vyvázl z kolize s Maximilianem Götzem bez trestu, ale jelikož se po ukončení závodu nedostavil k povinnému vážení, byl diskvalifikován.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 42:47.780 | 30 |
2. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +7.136 | 30 |
3. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +9.031 | 30 |
4. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | +9.783 | 30 |
5. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +11.768 | 30 |
6. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +15.256 | 30 |
7. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +16.086 | 30 |
8. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +23.232 | 30 |
9. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +32.197 | 30 |
10. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +34.656 | 30 |
11. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +35.080 | 30 |
12. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | +35.474 | 30 |
13. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +36.626 | 30 |
14. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +39.610 | 30 |
15. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +42.009 | 30 |
16. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +43.445 | 30 |
17. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +43.974 | 30 |
18. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +45.506 | 30 |
19. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +47.271 | 30 |
20. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +49.613 | 30 |
21. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +53.224 | 30 |
22. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +54.631 | 30 |
- | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | |
9 |
DSQ | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +7 kol | 23 |