Mortara sebral Auerovi narozeninový dárek
Nürburgring – 2. závod (Aktualizováno)
Lucas Auer si v den svých dvaadvacátých narozenin počínal zkušeně a dlouhou dobu se zdálo, že jej o druhé vítězství v DTM nemůže nic připravit. Stratégové Audi však zosnovali plán, který katapultoval k vítězství Edoarda Mortaru.
Italský jezdec jej provedl bezchybně a právem mu v neděli na Nürburgringu patřil nejvyšší stupínek před druhým Auerem a třetím Markem Wittmanem. Stupně vítězů tak obsadily všechny tři zúčastněné automobilky.
Mortara získal během prvních stovek metrů hned dvě místa ,když se prohnal kolem Blomqvista s Farfusem. Auer si po startu naopak dokázal před Wittmannem prvenství pohlídat.
Paul Di Resta se v nájezdu do první zatáčky přetlačoval s Timem Scheiderem a na to, že Skot neměl svůj vůz v zápalu boje plně pod kontrolou, doplatil stejně jako před třemi týdny v Moskvě Timo Glock. Jezdec BMW se po hodinách propadl na konec pole a Di Resta musel pro poškození vozu závod vzdát.
Wittmann už po dvou kolech za pomoci DRS zkoušel, zda se mu nepodaří najít cestu před Auera. Matematika nehovořila ve prospěch vedoucího Rakušana, soupeři z BMW totiž měli vozy o 17,5 kg lehčí. Jezdec týmu Mücke, letos jako pokropeného živou vodou, si však vedení ubránil.
Na druhém konci závodního pole se vedla lítá bitva o 21. místo, jejíž účastníky byli António Félix da Costa, Maximilian Götz a Mike Rockenfeller. Výsledkem byla dvě varování, penalizace pěti sekund pro Götze a silně poškozený Rockenfellerův vůz.
Vedoucí čtveřice (Auer, Wittmann, Spengler, Mortara) se poměrně snadno odpoutala od ostatních, přičemž důvodem byla defenzivní jízda pátého Augusta Farfuse, jenž se snažil za sebou udržet Jamieho Greena.
V momentě, kdy jej sledovalo už šest vozů, vyklidil Brazilec cestu a zamířil jako první do boxů. Tým jej však nebezpečně vypustil do cesty Robertu Wickensovi a trest deset sekund stop and go pohřbil Farfusův závod. Stejný prohřešek padl na vrub Felixe Rosenqvista, jenž v boxové uličce dokonce kolidoval s Martinem Tomczykem.
Auer s Wittmannem zvolili k návštěvě mechaniků stejný okamžik a na dráhu se vrátili s prakticky stejným rozestupem. Dokázal se mezi ně ale vklínit Bruno Spengler, jenž vsadil na dřívější výměnu pneumatik.
Tou dobou rozehrálo Audi své taktické manévry. Adrein Tambay pracoval na dálku pro Mortaru a na starých pneumatikách se snažil ztěžovat život sokům, kteří už měli povinnou zastávku za sebou, především pak Auerovi s Wittmannem.
Mezitím si Green notně zkomplikoval boj o titul, když se po výjezdu z boxů bezhlavě vrhnul do cesty Garymu Paffettovi. Za způsobení zbytečné kolize byl potrestán průjezdem boxy a propadl se mimo bodované pozice.
Mercedes se inspiroval u Audi a poslal Wittmannovi do cesty pomalejšího Vietorise, z čehož profitoval také Mortara, který se ve 29. kole konečně vydal přezout pneumatiky. Do závodu se Ital se švýcarským pasem vrátil před šampionem roku 2014.
Jen šest kol mu pak stačilo k tomu, aby dojel prvního Auera a vedení mu sebral. Na čerstvějším obutí a s vozem o 25 kg lehčím pak nejrychlejšímu zástupci Mercedesu nadělil během jediného okruhu 1,7 sekundy!
Neméně suverénně si počínal Mattias Ekström, jehož závodní strategie kopírovala tu Mortarovu, ovšem s horší výchozí pozicí.
Švédský závodník si nadvakrát poradil se čtvrtým Spenglerem (poprvé musel získanou pozici vrátit zpět, jelikož Kanaďana vytlačil ze stopy) a vzal si na mušku Wittmanovo poslední místo na stupních vítězů.
Jediný útok, který Ekströmovi čas dovolil, však Wittmann dokázal odrazit a tři ubráněné body navíc pomohly dále zvýšit jeho náskok v šampionátu. Druhý Mortara na něj čtyři závody před koncem ztrácí 33 bodů, třetí Wickens pak už rovných 50.
Aktualizováno:
Molinovi bylo k závěrečnému času přičteno 30 sekund za způsobení kolize s Félixem da Costou. Španěl se tak propadl na dvacáté místo a přišel o jeden mistrovský bod.
Götz v závěru závodu neprojel šikanou, čímž dle komisařů získal výhodu a vysloužil si dodatečnou penalizaci 5 sekund. Félix da Costa dnes navíc obdržel svoje třetí letošní varování a na startu následujícího závodu bude odsunut o pět míst dozadu.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | 1:01:31.597 | 43 |
2. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +3.726 | 43 |
3. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +7.526 | 43 |
4. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +7.849 | 43 |
5. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +9.182 | 43 |
6. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +11.812 | 43 |
7. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +18.973 | 43 |
8. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +20.895 | 43 |
9. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +21.826 | 43 |
10. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +27.220 | 43 |
11. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +27.931 | 43 |
12. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +31.430 | 43 |
13. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +32.446 | 43 |
14. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +34.178 | 43 |
15. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +37.429 | 43 |
16. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +40.173 | 43 |
17. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +40.957 | 43 |
18. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | +45.546 | 43 |
19. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +54.822 | 43 |
20. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +54.909 | 43 |
21. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +1:00.006 | 43 |
22. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +1:00.571 | 43 |
23. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +1:08.880 | 43 |
- | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 1 |