Pirelli se připravuje na Velkou cenu Singapuru
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.
Pirelli Velká cena Singapuru – preview
patnáctý závod z jednadvaceti
Marina Bay, Singapur, 15. – 18. září 2016
Milán, 12. září 2016 - Do jediného nočního závodu v kalendáři, který se koná v úchvatných ulicích Singapuru, promluví vedle měkké a superměkké směsi také ultraměkká směs, naposledy nominovaná na Velké ceně Rakouska. Tři nejměkčí směsi pneumatik byly vybrány kvůli specifikům městského okruhu Marina Bay: dlouhá, fyzicky náročná trať pro jezdce i vozy a kolísavé teploty. V závodě s mantinely blízko trati nebude během dvouhodinového maratonu ve vlhkém prostředí prostor pro chyby.
Okruh z pohledu pneumatik:
Okruh v Singapuru má nejvíce zatáček (celkem 23) ze všech okruhů v kalendáři, zároveň je po Monaku druhou nejpomalejší tratí; na pneumatiky jsou tak kladeny vysoké nároky z pohledu trakce, zatáčení a brzdění.
Povrch je hrbolatý a nepostrádá neduhy městské trati jako jsou vodorovná dopravní značení a kanály.
Během nočního závodu se teploty trati nevyvíjejí obvyklým způsobem jako je tomu ve dne.
Teplota vzduchu je naopak vysoká, piloti tak musí počítat s degradací pneumatik.
Délka závodu a vysoká pravděpodobnost vyjetí safety caru otevírají dveře mnoha různým strategiím.
Nízký aerodynamický přítlak znamená, že veškerá mechanická přilnavost pochází z pneumatik: levá zadní je nejvíce namáhaná.
Strategický prvek: doba zastávky v boxech je dlouhá z důvodu nižší povolené rychlosti a dlouhé boxové uličky.
Tři nominované směsi:
Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro tento víkend, vhodná na dlouhé stinty v Marina Bay.
Superměkká směs (červená): univerzální směs, která se ukázala být klíčovým prvkem loňského závodu.
Ultraměkká směs (fialová): navržená tak, aby nabídla maximální rychlost; bude použita při kvalifikaci.
Připomenutí minulého roku:
Sebastian Vettel s Ferrari vyhrál se strategií dvou zastávek; začínal na superměkké, ve 13. kole opět obul superměkkou směs a ve 37. kole přezul na měkkou. Safety car během závodu vyjel dvakrát.
Nejlepší alternativní strategii měl Max Verstappen s Toro Rosso; dvě zastávky (superměkká, měkká, superměkká), skončil osmý.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Singapur je pravděpodobně nejvýraznější okruh, který navštívíme za celou sezónu. Doufáme, že letošní Velkou cenu zatraktivníme nominací ultraměkké pneumatiky s cílem maximalizovat rychlost a přilnavost na trati Marina Bay. Je to jeden z nejvíce nepředvídatelných závodů roku, avšak se 100% garancí vyjetí safety caru, což je příležitost pro týmy přistupovat kreativně ke tvorbě strategií. Z pohledu soupeření to bude velmi vyrovnaný závod, velké rozdíly budou otázkou volby pneumatik.“
Co je nového?
Drobné změny na trati se uskutečnily v minulém roce, v tom letošním k žádným změnám nedojde.
Testování pneumatik pro rok 2017 proběhlo minulý týden s týmy Ferrari a Mercedes.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
Ferrari se vydalo cestou nejagresivnějšího výběru díky maximálnímu možnému počtu sad ultraměkkých pneumatik.
Pirelli nedávno vyhrálo FIA Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu (nejstarší mistrovství FIA) s Italem Simonem Faggiolim, který získal tento titul po deváté.
Předposlední kolo ERC se koná v Lotyšsku o stejném víkendu jako se jede Velká cena Singapuru, i v rally stojí Pirelli o titul.
Přehled nominovaných směsí:
Okruh z pohledu pneumatik:
Okruh v Singapuru má nejvíce zatáček (celkem 23) ze všech okruhů v kalendáři, zároveň je po Monaku druhou nejpomalejší tratí; na pneumatiky jsou tak kladeny vysoké nároky z pohledu trakce, zatáčení a brzdění.
Povrch je hrbolatý a nepostrádá neduhy městské trati jako jsou vodorovná dopravní značení a kanály.
Během nočního závodu se teploty trati nevyvíjejí obvyklým způsobem jako je tomu ve dne.
Teplota vzduchu je naopak vysoká, piloti tak musí počítat s degradací pneumatik.
Délka závodu a vysoká pravděpodobnost vyjetí safety caru otevírají dveře mnoha různým strategiím.
Nízký aerodynamický přítlak znamená, že veškerá mechanická přilnavost pochází z pneumatik: levá zadní je nejvíce namáhaná.
Strategický prvek: doba zastávky v boxech je dlouhá z důvodu nižší povolené rychlosti a dlouhé boxové uličky.
Tři nominované směsi:
Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro tento víkend, vhodná na dlouhé stinty v Marina Bay.
Superměkká směs (červená): univerzální směs, která se ukázala být klíčovým prvkem loňského závodu.
Ultraměkká směs (fialová): navržená tak, aby nabídla maximální rychlost; bude použita při kvalifikaci.
Připomenutí minulého roku:
Sebastian Vettel s Ferrari vyhrál se strategií dvou zastávek; začínal na superměkké, ve 13. kole opět obul superměkkou směs a ve 37. kole přezul na měkkou. Safety car během závodu vyjel dvakrát.
Nejlepší alternativní strategii měl Max Verstappen s Toro Rosso; dvě zastávky (superměkká, měkká, superměkká), skončil osmý.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Singapur je pravděpodobně nejvýraznější okruh, který navštívíme za celou sezónu. Doufáme, že letošní Velkou cenu zatraktivníme nominací ultraměkké pneumatiky s cílem maximalizovat rychlost a přilnavost na trati Marina Bay. Je to jeden z nejvíce nepředvídatelných závodů roku, avšak se 100% garancí vyjetí safety caru, což je příležitost pro týmy přistupovat kreativně ke tvorbě strategií. Z pohledu soupeření to bude velmi vyrovnaný závod, velké rozdíly budou otázkou volby pneumatik.“
Co je nového?
Drobné změny na trati se uskutečnily v minulém roce, v tom letošním k žádným změnám nedojde.
Testování pneumatik pro rok 2017 proběhlo minulý týden s týmy Ferrari a Mercedes.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
Ferrari se vydalo cestou nejagresivnějšího výběru díky maximálnímu možnému počtu sad ultraměkkých pneumatik.
Pirelli nedávno vyhrálo FIA Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu (nejstarší mistrovství FIA) s Italem Simonem Faggiolim, který získal tento titul po deváté.
Předposlední kolo ERC se koná v Lotyšsku o stejném víkendu jako se jede Velká cena Singapuru, i v rally stojí Pirelli o titul.
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple |
P Zero Red |
P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
Austrálie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rusko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
VB | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Maďarsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Německo | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Belgie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Itálie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Singapur | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Malajsie | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Japonsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
USA | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Mexico | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Brazílie | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Abú Zabí | Ultraměkká | Superměkká | Měkká |
obrázek v plné velikosti