Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Velká cena Singapuru pohledem Pirelli

Velká cena Singapuru pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Singapuru – závod

patnáctý závod z jednadvaceti

Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál v Singapuru se dvěma zastávkami

Mix strategií se dvěma a třemi zastávkami přinesl na okruhu Marina Bay napínavé finále závodu

Testování plášťů pro rok 2017 pokračuje v tomto týdnu na Paul Ricard s Mercedesem, který bude zkoušet mokrou směs

Marina Bay, 18. září 2016 – Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Singapuru, při které hned po incidentu na startovní čáře vyjel safety car a ovlivnil tak strategie řady závodníků. Singapur je typem závodu, který se většinou vyhrává z pole position a letos tomu nebylo jinak. Rosberg se ujal vedení šampionátu.

Tři jezdci využili safety car k předčasné návštěvě boxů. Red Bull byl jediným týmem v top 10, který odstartoval na superměkkých pneumatikách, zatímco ostatní jezdci v nejlepší desítce zvolili rychlejší ultraměkkou směs. Nicméně, Daniel Ricciardo nebyl schopen zajet delší první stint než jeho nejbližší soupeři, čímž přišel o teoretickou výhodu odolnějších pneumatik.

V závěrečné fázi závodu zvolil Mercedes takovou strategii pneumatik, aby se Lewis Hamilton dostal před Ferrari Kimiho Räikkönena a obsadil tak třetí místo na stupních vítězů. Ricciardo přezutí na superměkkou směs taktéž oddaloval; v jednom okamžiku stáhl ztrátu na Rosberga o tři sekundy na kolo, čímž udělal finále závodu mnohem napínavější. Nicméně, pilot Mercedesu se skálopevně držel své strategie dvou zastávek a dojel si pro vítězství.

Sebastian Vettel odstartoval z posledního místa a za pomoci strategie měkká-ultraměkká-ultraměkká dojel do cíle pátý. Jinou alternativní strategii pomocí měkkých pneumatik zvolil Sergio Perez z týmu Force India. Mexičan odstartoval závod na ultraměkké směsi, ale po vyjetí safety caru přezul na měkké pneumatiky a následně přezouval ještě jedenkrát, opět na měkké. Skončil na bodované pozici.

Tento týden 21. – 22. září pokračuje Pirelli s testováním mokrých pneumatik pro rok 2017 na francouzském okruhu Paul Ricard za účasti Mercedesu a jeho upraveného vozu, který bude simulovat předpisy pro příští rok.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Singapur potvrdil svůj status nejtěžšího závodu sezóny, jak z pohledu jezdců a vozů, tak i z pohledu pneumatik. Po noční bouřce jsme pozorovali neobvyklý vývoj teplot na trati. Od začátku závodu jsme viděli několik různých strategií, jejichž prostřednictvím se týmy snažily bojovat o stupně vítězů. Jedním z vrcholů závodu byl postup Sebastiana Vettela startovním polem z posledního místa, k čemuž mu pomohla odvážná strategie. Na samém konci závodu vygradovalo soupeření taktik se dvěma a třemi zastávkami.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Měkká Superměkká Ultraměkká
První VER 1:49.050 RIC 1:47.187 VET 1:47.345
Druhý HAM 1:49.263 HAM 1:47.752 RAI 1:48.204
Třetí RAI 1:50.049 VER 1:49.720 SAI 1:50.532

Nejdelší stint závodu:

Měkká 36 kol Perez
Superměkká 24 kol Kvyat
Ultraměkká 24 kol Wehrlein

Pravdometr: Pro tento závod na 61 kol jsme předpovídali, že vítězná strategie o třech zastávkách by mohla být teoreticky tou nejrychlejší, ale Nico Rosberg přezouval pouze dvakrát; odstartoval na ultraměkkých, v 16. kole nazul opět ultraměkké a ve 34. kole přešel na měkké.
 
obrázky v plné velikosti: 01, 02