Velká cena Singapuru pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Singapuru – závod
patnáctý závod z jednadvaceti
Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál v Singapuru se dvěma zastávkami
Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál v Singapuru se dvěma zastávkami
Mix strategií se dvěma a třemi zastávkami přinesl na okruhu Marina Bay napínavé finále závodu
Testování plášťů pro rok 2017 pokračuje v tomto týdnu na Paul Ricard s Mercedesem, který bude zkoušet mokrou směs
Marina Bay, 18. září 2016 – Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Singapuru, při které hned po incidentu na startovní čáře vyjel safety car a ovlivnil tak strategie řady závodníků. Singapur je typem závodu, který se většinou vyhrává z pole position a letos tomu nebylo jinak. Rosberg se ujal vedení šampionátu.
Tři jezdci využili safety car k předčasné návštěvě boxů. Red Bull byl jediným týmem v top 10, který odstartoval na superměkkých pneumatikách, zatímco ostatní jezdci v nejlepší desítce zvolili rychlejší ultraměkkou směs. Nicméně, Daniel Ricciardo nebyl schopen zajet delší první stint než jeho nejbližší soupeři, čímž přišel o teoretickou výhodu odolnějších pneumatik.
V závěrečné fázi závodu zvolil Mercedes takovou strategii pneumatik, aby se Lewis Hamilton dostal před Ferrari Kimiho Räikkönena a obsadil tak třetí místo na stupních vítězů. Ricciardo přezutí na superměkkou směs taktéž oddaloval; v jednom okamžiku stáhl ztrátu na Rosberga o tři sekundy na kolo, čímž udělal finále závodu mnohem napínavější. Nicméně, pilot Mercedesu se skálopevně držel své strategie dvou zastávek a dojel si pro vítězství.
Sebastian Vettel odstartoval z posledního místa a za pomoci strategie měkká-ultraměkká-ultraměkká dojel do cíle pátý. Jinou alternativní strategii pomocí měkkých pneumatik zvolil Sergio Perez z týmu Force India. Mexičan odstartoval závod na ultraměkké směsi, ale po vyjetí safety caru přezul na měkké pneumatiky a následně přezouval ještě jedenkrát, opět na měkké. Skončil na bodované pozici.
Tento týden 21. – 22. září pokračuje Pirelli s testováním mokrých pneumatik pro rok 2017 na francouzském okruhu Paul Ricard za účasti Mercedesu a jeho upraveného vozu, který bude simulovat předpisy pro příští rok.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Singapur potvrdil svůj status nejtěžšího závodu sezóny, jak z pohledu jezdců a vozů, tak i z pohledu pneumatik. Po noční bouřce jsme pozorovali neobvyklý vývoj teplot na trati. Od začátku závodu jsme viděli několik různých strategií, jejichž prostřednictvím se týmy snažily bojovat o stupně vítězů. Jedním z vrcholů závodu byl postup Sebastiana Vettela startovním polem z posledního místa, k čemuž mu pomohla odvážná strategie. Na samém konci závodu vygradovalo soupeření taktik se dvěma a třemi zastávkami.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Tři jezdci využili safety car k předčasné návštěvě boxů. Red Bull byl jediným týmem v top 10, který odstartoval na superměkkých pneumatikách, zatímco ostatní jezdci v nejlepší desítce zvolili rychlejší ultraměkkou směs. Nicméně, Daniel Ricciardo nebyl schopen zajet delší první stint než jeho nejbližší soupeři, čímž přišel o teoretickou výhodu odolnějších pneumatik.
V závěrečné fázi závodu zvolil Mercedes takovou strategii pneumatik, aby se Lewis Hamilton dostal před Ferrari Kimiho Räikkönena a obsadil tak třetí místo na stupních vítězů. Ricciardo přezutí na superměkkou směs taktéž oddaloval; v jednom okamžiku stáhl ztrátu na Rosberga o tři sekundy na kolo, čímž udělal finále závodu mnohem napínavější. Nicméně, pilot Mercedesu se skálopevně držel své strategie dvou zastávek a dojel si pro vítězství.
Sebastian Vettel odstartoval z posledního místa a za pomoci strategie měkká-ultraměkká-ultraměkká dojel do cíle pátý. Jinou alternativní strategii pomocí měkkých pneumatik zvolil Sergio Perez z týmu Force India. Mexičan odstartoval závod na ultraměkké směsi, ale po vyjetí safety caru přezul na měkké pneumatiky a následně přezouval ještě jedenkrát, opět na měkké. Skončil na bodované pozici.
Tento týden 21. – 22. září pokračuje Pirelli s testováním mokrých pneumatik pro rok 2017 na francouzském okruhu Paul Ricard za účasti Mercedesu a jeho upraveného vozu, který bude simulovat předpisy pro příští rok.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Singapur potvrdil svůj status nejtěžšího závodu sezóny, jak z pohledu jezdců a vozů, tak i z pohledu pneumatik. Po noční bouřce jsme pozorovali neobvyklý vývoj teplot na trati. Od začátku závodu jsme viděli několik různých strategií, jejichž prostřednictvím se týmy snažily bojovat o stupně vítězů. Jedním z vrcholů závodu byl postup Sebastiana Vettela startovním polem z posledního místa, k čemuž mu pomohla odvážná strategie. Na samém konci závodu vygradovalo soupeření taktik se dvěma a třemi zastávkami.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká | Superměkká | Ultraměkká | |
První | VER 1:49.050 | RIC 1:47.187 | VET 1:47.345 |
Druhý | HAM 1:49.263 | HAM 1:47.752 | RAI 1:48.204 |
Třetí | RAI 1:50.049 | VER 1:49.720 | SAI 1:50.532 |
Nejdelší stint závodu:
Měkká | 36 kol | Perez |
Superměkká | 24 kol | Kvyat |
Ultraměkká | 24 kol | Wehrlein |
Pravdometr: Pro tento závod na 61 kol jsme předpovídali, že vítězná strategie o třech zastávkách by mohla být teoreticky tou nejrychlejší, ale Nico Rosberg přezouval pouze dvakrát; odstartoval na ultraměkkých, v 16. kole nazul opět ultraměkké a ve 34. kole přešel na měkké.
obrázky v plné velikosti: 01, 02
obrázky v plné velikosti: 01, 02