Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli: Testovací vozy nejsou dost dobré

Pirelli: Testovací vozy nejsou dost dobré

Přítlak může příští rok stoupnout až o 40 procent.

Společnost Pirelli se obává, že testovací vozy nejsou dost dobré na to, aby dostatečně prověřily pneumatiky vyvíjeny pro sezonu 2017.

FIA Pirelli povolila drahý testovací program, kterého se účastní pouze týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull. Ideální by bylo vyvíjet pneumatiky již s vozy podobnými těm, které budou příští rok závodit. Takové vozy ale neexistují a týmy F1 ty své postaví až v zimě. Tyto tři velké týmy proto investovaly do úpravy svých loňských vozů tak, aby pneumatiky zatěžovaly podobně, jako se to očekává od nových vozů, které by měly být podstatně rychlejší než letošní.

Podle informací webu Motorsport mají upravené vozy o 10 procent více aerodynamického přítlaku než letošní vozy. Problémem je, že vozy připravované na první závod příští sezony budou pravděpodobně mít ještě o 20 procent přítlaku více a během dlouhé sezony mohou týmy najít ještě dalších 20 procent, protože na začátku nové generace vozů je vývoj vždy velmi rychlý. Pirelli již údajně o svých obavách informovalo FIA a chce hledat možnosti, jak testovacím vozům zajistit ještě více přítlaku.

"Testovací vozy by potřebovaly více přítlaku. Týmy již pracují na zvýšení před dalším kolem testů," řekl Mario Isola, závodní ředitel Pirelli. "Při testování s vozy s nedostatečným přítlakem vzniká problém, že jednotlivé směsi nezatěžujeme tak moc, jak to očekáváme od vozů příští sezony, takže nemůžeme předvídat rychlost degradace. Při vyšším přítlaku a vyšších rychlostech pneumatiky degradují rychleji, takže čísla, která jsme získali dosud, nejsou správná."

Pneumatiky by se mohly zlepšit i těsně před sezonou, případně během prvních měsíců. To by se ale předsezónní testy musely uskutečnit v Bahrajnu, protože na evropských okruzích výsledky zkreslí chladné počasí. Větší týmy by s přesunutím testů mimo Evropu souhlasily, malé se chtějí vyhnout zvýšení nákladů.