Závěrečný podnik Blancpain Endurance Cup na Nürburgringu
Přehled uchazečů o tituly ve vytrvalostní části seriálu BGTS.
Dnešní tříhodinový podnik na německém Nürburgringu rozhodne o titulech ve vytrvalostní části seriálu Blancpain GT Series. Přihlášeno je celkem 54 zájemců: 25 v celkovém hodnocení, 19 smíšených posádek a 10 amatérských. V následujícím článku budete seznámeni s uchazeči o titul v jednotlivých třídách.
Ve hře o tituly mezi jezdci i týmy bude nejprve jeden bod určen pro nejrychlejší účastníky z každé třídy v ranní kvalifikaci. Na konci závodu bude použita v závorce uvedená bodová škála (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Tyto body budou rozděleny prvním deseti účastníkům bez ohledu na zařazení do třídy. Zájemci z kategorie smíšených posádek a amatérů budou navíc ve své třídě odměněni dle výše uvedené škály.
Do klasifikace stájí, které nasadí více než jeden vůz, se bude započítávat pouze výsledek výše umístěné posádky.
Celkové hodnocení: čtyři posádky se utkají o titul
Nejlepší výchozí pozici s náskokem devíti bodů má dvojice Bell a Ledogar. Jejich kolegu Van Gisbergena nahradí v Německu Duncan Tappy. Posádka mclarenu č. 58 týmu Garage 59 triumfovala v Monze a na Paul Ricardu, v klíčovém závodě v Belgii se však trápila.
První polovina roku patřila tomuto mclarenu týmu Garage 59. V druhém pololetí se Bellovi a Ledogarovi tolik nedaří.
Naopak posádky na druhém a třetím místě obohatily své bodové konto nejvíce v 24 hodinovém závodě. Lépe je na tom sestava týmu M-Sport (Bentley č. 8) Soulet, Soucek, Reip se čtyřbodovou výhodou na vítěze belgického závodu.
Letošní sestava vozu s číslem 8 předčila dosavadní tahouny britské stáje se šťastnou sedmičkou. Wolfgang Reip po nešťastně provedeném omezení programu Nissanu zakotvil na poslední chvíli u týmu M-Sport. Jeho kolegy v boji o titul jsou Andy Soucek a Maxime Soulet.
Z vítězného tria týmu Rowe (BMW č. 99) se v Německu utkají pouze Sims a Eng, Martina zastoupí Catsburg. Stejný počet bodů má další německá stáj s německou technikou – HTP a Mercedes. Ve voze s číslem 84 se bude střídat Buhk, Jaafar, Baumann.
V Německu se dvojice Alexander Sims a Philip Eng musí obejít bez přítomnosti rychlého Maxime Martina. Jeho místo zaujme Nick Catsburg.
V níže uvedené tabulce je výtah z klasifikace se zaměřením na kandidáty na titul. Uvedeni jsou pouze jezdci, kteří v závodě nastoupí, tj. mají možnost připsání bodů.
Jezdci | Tým | Vůz | Body |
Bell, Ledogar | Garage 59 | McLaren | 68 |
Soucek, Soulet, Reip | M-Sport | Bentley | 59 |
Eng, Sims | Rowe | BMW | 55 |
Jaafar, Buhk, Baumann | HTP | Mercedes | 55 |
V hodnocení stájí je situace vyrovnanější, navíc je ve hře i belgický tým WRT. I zde vede Garage 59 (71 bodů, McLaren č. 58 a č. 59) před týmem M-Sport (65 bodů, Bentley č. 7 a č. 8). Německé stáje si pořadí prohodily, když HTP (Mercedes, č. 84 a č. 85) má na svém kontě 58 bodů, Rowe 56 bodů (BMW č. 98 a č. 99).
U posledního z kandidátů ztěžuje přehlednost množství přihlášených vozů belgického týmu, které jsou rozděleny na dva účastníky. Úspěšnější je s 53 body účastník pod plným názvem Belgian Audi Club Team WRT s vozy Audi č. 1, č. 2 a č. 28. Vozy č. 3 a č. 4 jsou přihlášeny pod názvem účastníka Team WRT, byť v klasifikaci na stránkách pořadatelů jsou uvedeny se shodnými názvy.
Maximilian Buhk se po návratu do týmu HTP znovu setkal s Dominikem Baumannem. Oba mladíci společně dobyli titul v ME GT3 v roce 2012. Nyní se spolu s Jazemanem Jaafarem pokusí o další triumf, tentokráte v náročnější konkurenci.
Smíšené posádky: české barvy ve hře o titul
Pořadí vévodí posádka týmu Kessel ve složení Broniszewski, Rizzoli, Bonacini (84 bodů, Ferrari 488 č. 11). Vítězové z Monzy a Paul Richardu mají ve své sestavě novopečeného historicky prvního mistra BGTS (tj. včetně krátkých závodů) ve třídě smíšených posádek Michaela Broniszewskeho.
Deset bodů ztrácí český tým ISR, byť s mezinárodní sestavou Perera, Giauque, Hassid (74 bodů, Audi č. 74). Také pravidelně bodující sestava vytěžila více bodů než posádka švýcarského ferrari pouze v polovině a na konci 24 hodin trvajícího závodu.
Stejná situace je i v hodnocení týmů, kde jsou obě posádky jedinými zástupci svých stájí. Otevřená tak zůstává spíše bitva o třetí místo v hodnocení stájí i jednotlivců.
Nové Ferrari 488 míří cennému triumfu s posádkou Broniszewski/Bonacini/Rizzoli.
Amatérské sestavy: již je rozhodnuto?
Zdánlivě nejvýhodnější výchozí pozici má trojice Talbot, Gitlin, Zanuttini (88 bodů, Kessel č. 888, Ferrari). Mimořádně vyvedené vystoupení v 24 hodin ve Spa s malým zaváháním při hodnocení po šesti hodinách dává vítězům z Belgie a Francie náskok 21 bodů před nejbližšími soupeři.
Na druhé místo se díky přídělům ve Spa vyšvihl Pierre Ehret (67 bodů, Rinaldi č. 333) před v Belgii chybějící posádku týmu AKKA-ASP. Na třetím místě je se stejným počtem bodů trojice Beaubelique, Ricci, Vannelet (Mercedes č. 87).
Spíše teoretické šance má i pravidelně bodující slovensko-polská trojice bratislavského týmu (Konopka, Lewandowski, Myszkowski) se ztrátou 25 bodů (Lamborghini č. 69). Jedinou šancí je tak kromě vítězství (a nuly na kontě Švýcarů) také nejrychlejší čas v ranní kvalifikaci.
Takřka podobná je situace v hodnocení stájí, kde nasazují všichni kandidáti pouze jeden vůz. Vede Kessel Racing (90 bodů) před týmem Rinaldi (69 bodů), ARC Bratislava (67 bodů a AKKA-ASP (67 bodů).
Ferrari 458 týmu Kessel Racing nastoupí v Německu s číslem 888 a posádkou Zanuttini/Gitlin/albot.
Závěrečný závod a boj o tituly můžete sledovat na stránkách pořadatele (Zde). Začátek přenosu je v 14,30. Start do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem následuje o deset minut později, vlastní závod je zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
Startovní listinu naleznete na tomto odkazu Zde.
Profil šampionátu
Blancpain Endurance Cup (Zde)
Představení šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.