Frijns a Leonard mistry krátkých závodů BGTS
Dramatický souboj o titul se rozhodoval v boxech i na dráze
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). Kvůli nasbírání tří bodů za prohřešky byla posunuta o pět míst níže na roštu v sobotu devátá dvojice Szymkowiak/Schiller (SC č. 85, HTP, Mercedes).
Úvodní kolo proběhlo dnes klidněji, štěstí nepřálo znovu Ledogarovi (č. 58, Strakka, McLaren). Na rozdíl od svého kolegy však po průjezdu kačírkem dokázal pokračovat a posádka britské stáje dokončila závod.
V čele uháněl k titulu Perera (č. 84, HTP, Mercedes), za nějž se po předjetí Companca (č. 19, Grasser, Lamborghini, ze 7.) v poslední zatáčce zavěsil Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley). Jelikož se manévr neobešel bez šťouchnutí zádě Belgičanova bentley do lamborghini, ve stíhací jízdě jej brzy zbrzdil trest průjezdu boxovou uličkou.
Na druhém místě se tak usadil další z řady kandidátů na titul Fässler (č. 5, Belgian Audi). Čtvrtý byl Stevens (č. 2, Belgian Audi). Na sedmé příčce úspěšně čelil Leonard (č. 17, Team WRT, Audi) tlaku řady soupeřů. Prozatím mimo body se probíjel pořadím vzhůru Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini).
Sedm minut před zahájením zastávek odstavil s doutnajícím motorem své audi u boxové uličky v druhé desítce bojující Ceccon (č. 75, ISR). Přítomnost hasičů si vyžádala nejprve vyhlášení plné žluté, které zachovalo šest vteřin náskoku Perery na Vanthoora. Již po odstranění uhašeného audi však následoval výjezd bezpečnostního vozidla, jenž snížil náskok na necelou vteřinu.
Ke střídání zamířil dříve Fässler (č. 5, Belgian Audi), ale bleskově provedená zastávka se neobešla bez incidentu. Mechanik ovládající pneumatický klíč zachytil hadicí za boční plát zadního křídla. Zdravotní následky pádu nevypadaly hrozivě, pečlivé šetření komisařů později vyústilo v trest průjezdu boxy v té době vedoucího Vanthoora.
K neméně osudové návštěvě boxů se později vydal také Perera (č. 84, HTP, Mercedes). Problém s utažením matice levého předního kola srazil střídajícího Buhka více jak šest vteřin za Vanthoora. Počátečnímu tlaku třetího Winkelhocka (č. 2, Belgian Audi) pilot mercedesu odolal, po chvíli jej ale zradila technika. Neznatelný obláček kouře u levého předního kola v závěrečné části okruhu nevěstil nic dobrého, průjezd Buhka poslední zatáčkou se neobešel bez návštěvy kačírku. Po několika stech metrech pomalé jízdy zklamaný Němec odstavil svůj vůz mimo dráhu.
Zatímco se favorité potýkali s následky nevydařených zastávek, k jednomu z rozhodujících soubojů se schylovalo na dráze. Druhého Winkelhocka (č. 2, Belgian Audi) zdolal v nájezdu do první zatáčky Frijns (č. 17, Team WRT, Audi). Po trestu pro vedoucího Vanthoora se Nizozemec ocitl nejen v čele hlavního klání, ale se svým kolegou Leonardem i klasifikace krátkých závodů.
Oficiální výsledky po ujetí 30 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
-
|
S.Leonard/R.Frijns | Team WRT |
Ar82
|
1:01:35.795
|
2.
|
-
|
W.Stevens/M.Winkelhock | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 3.967
|
3.
|
-
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser |
Lhur
|
+ 4.622
|
4.
|
-
|
M.Palttala/J.Krohn | Rowe |
Bm6
|
+ 5.840
|
5.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 6.807
|
6.
|
SC
|
F.Schiller/J.Szymkowiak | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 7.375
|
7.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 7.687
|
8.
|
-
|
J.Kane/S.Schothorst | Strakka |
M650
|
+ 8.493
|
9.
|
-
|
A.Watson/R.Bell | Strakka |
M650
|
+ 8.943
|
10.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 11.896
|
11.
|
-
|
J.Klingmann/A.F.Da Costa | Rowe |
Bm6
|
+ 15.256
|
12.
|
-
|
J.Dennis/P.Schothorst | Team WRT |
Ar82
|
+ 16.117
|
13.
|
SC
|
L.Williamson/M.Kodric | Strakka MS |
M650
|
+ 19.409
|
14.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 19.661
|
15.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 19.762
|
16.
|
-
|
E.Ide/F.Vervisch | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 19.990
|
17.
|
-
|
J.Eriksson/D.Baumann | AMG HTP |
MAgt
|
+ 21.045
|
18.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 21.457
|
19.
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 27.755
|
20.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 31.428
|
21.
|
-
|
S.Ortelli/A.Costa | Emil Frey |
Lrcf
|
+ 35.557
|
22.
|
-
|
S.Gachet/P.Terting | Sainteloc |
Ar82
|
+ 37.438
|
23.
|
SC
|
N.Pohler/F.Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 50.821
|
24.
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/T.Vautier | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 58.331
|
25.
|
-
|
C.Ledogar/B.Barnicoat | Strakka |
M650
|
+ 1:11.938
|
26.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1:25.645
|
27.
|
AM
|
S.Earle/D.Perel | Kessel |
F488
|
+ 1:39.578
|
28.
|
PAM
|
R.Salikhov/M.Malucelli | Rinaldi |
F488
|
+ 1 kolo
|
29.
|
-
|
R.Ineichen/T.Dillman | Grasser |
Lhur
|
+ 3 kola
|
N
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 12 kol
|
N
|
SC
|
I.Tutumlu/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 18 kol
|
N
|
-
|
K.Ceccon/F.Stippler | ISR |
Ar82
|
+ 22 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Další krátké závody v seriálu Blancpain GT Series se uskuteční až na jaře příštího roku. První z jejich pěti víkendů se uskuteční na okruhu v belgickém Zolderu ve dnech 7. - 8. dubna 2018 .
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.