BEC: V Německu vítězí trio Ineichen/Engelhart/Bortolotti
Mistry vytrvalostní části se stávají Bell a Ledogar a jejich tým Garage 59.
K závěrečnému podniku vytrvalostní části seriálu BGTS se dostavilo 54 zájemců. Ke stálým účastníkům bojujícím v celkovém hodnocení se přidal tým Zakspeed (č. 91), naopak po dvou vystoupeních chybí mercedes týmu Black Falcon (č. 00). Po premiéře ve Spa nebude chybět druhý jaguar týmu Emil Frey (č. 114) .
Celkem v hlavní kategorii soupeřilo 25 účastníků, které doplnili 19 smíšených posádek (chybí ferrari č. 34 Scuderie Praha, lamborghini č. 38 týmu Antonelli a lamborghini č. 666 týmu Barwell, navíc je mercedes týmu Black Falcon č. 68) a deset amatérských posádek. V této třídě je navíc mercedes týmu Sports and You.
Startovní listinu naleznete na stránkách pořadatelů Zde.
Dramatické okamžiky se děly již v sobotním tréninku. Steven Kane (č. 7, M-Sport, Bentley) kvůli potížím s brzdami v první zatáčce vážně poničil vůz. Po vyproštění z kokpitu byl britský pilot podroben vyšetření v nedaleké nemocnici, odkud se tři hodiny po nehodě vrátil znovu na okruh.
Britský tým dovezl na okruh náhradní vůz, který měl začátkem tohoto týdne na testech v Barceloně. Technikům se jej podařilo připravit nejen na dodatečnou přejímku, ale též na kvalifikaci ačkoliv byl start z boxů předem daný bez ohledu na dosažený výsledek.
Jízda na startovní rošt se stala osudnou lamborghini slovenské stáje. Konopka (AM č. 69, ARC Bratislava, Lamborghini) kolidoval se Stevensovým audi (č. 28, WRT). S poškozenou přídi byl odtažen mimo dráhu a do závodu ani neodstartoval. Britský pilot s poškozenou zádí svého audi se závodu zúčastnil.
Úvod závodu byl divoký od první zatáčky. Na jejím výjezdu skončili mimo dráhu po společném smyku Cameron (PAM č. 52, AF Corse, Ferrari, z 6. místa) a Adam (PAM č. 44, Oman, Aston Martin, ze 7. místa), který pilota britsko vozu otočil. Oba aktéři se propadli na chvost pole. Na kolizi doplatil propadem z 10. na 23. místo Keen (PAM č. 78, Barwell, Lamborghini), před ním se oba vozy sunuly bokem.
Na čele se usadily lamborghini týmu Grasser: v kvalifikaci nejrychlejší Stolz (č. 19) a z pátého místa startující Bortolotti (č. 16). Méně se dařilo Lathourasovi (č. 50, AF Corse, Ferrari), který se z druhé příčky propadl až na osmou, kde lépe odolával útokům za ním jedoucích soupeřů.
Již ve čtvrté zatáčce přišel tým Garage 59 o jedno ze svých želízek v bojích o týmovou trofej. Watson (č. 59, z 22. pozice) na výjezdu z Mercedes arény dostal smyk na obrubníku, který jeho mclaren nasměroval přídí do nedaleké bariéry. Později byla k bezpečnému odstranění poškozeného vozu vyhlášena neutralizace trvající pět minut.
Po novém startu v pátém kole se měnilo pořadí na čele, když se Bortolotti (č. 16, Grasser, Lamborghini) ujal vedení na úkor týmového kolegy Stolze (č. 19). Čtvrtého Baumanna (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) zdolal v první zatáčce Vervisch (č. 1, WRT, Audi). Rakouský jezdec následně musel odrážet útoky Stevense (č. 28, WRT, Audi).
V osmém kole si však oba vychutnal Ordonez (č. 23, GT Academy, Nissan). Stevens se v té době začínal potýkat s technickými problémy, přičemž jeho audi zatlačili mechanici do garáže.
Velká bitva s několika změnami pozic se odehrávala o osmé místo mezi Keilwitzem (PAM č. 66, Black Pearl, Ferrari), Souletem (č. 7, M-Sport, Bentley) a Lathourasem (č. 50, AF Corse, Ferrari). Po několika kolech z ní vyšel vítězně německý pilot, Belgičan snažící se získat cenné body byl nakonec rád alespoň za zpětné dobytí deváté pozice.
Mezitím se ze čtrnáctého místa snažil probíjet k bodům pro udržení náskoku v celkovém hodnocení Bell (č. 58, McLaren, Garage 59). Při brzdění do vlásenky Dunlop poslal do kačírku Bonanomiho (PAM č. 25, Sainteloc, Audi), za což byl potrestán až před začínajícími zastávkami.
O tři kola později otočil v první zatáčce Zampieriho (č. 101, Attempto, Lamborghini), tentokráte bez trestu. Nebohý Ital dlouho čekal, než bude dráha volná, aby se mohl vrátit do původního směru a z 12. místa se propadl až na 39. pozici.
Úvodní zatáčka byla v 17. kole osudná pro Ortelliho (č. 14, Emil Frey), do něhož na jejím výjezdu narazil Zöchling (č. 29, Konrad, Lamborghini). Zdánlivě nevinný náraz do zádi jaguaru skončil odstoupením vozu švýcarské stáje.
Z kandidátů na titul vypadala nejsnáze jízda Baumanna (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) na pátém místě. Rakouský pilot však zažil horké chvilky v zatáčce Valvoline, kdy se vyhýbal Motoakimu (PAM č. 53, AF Corse, Ferrari), jenž dostal hodiny. Okolí dráhy navíc lemovaly trosky, Baumannovi se však podařilo situaci zvládnout.
Famózní jízdu z boxové uličky předváděl Smith (č. 7, M-Sport, Bentley). Ještě než se rozběhlo první kolo výměn, dokázal se probít až na 21. pozici. Krátce nato sem zamířil i potrestaný Bell (č. 58, McLaren, Garage 59), který se z dohledu bodovaných příček propadl na 22. místo.
Lamborghini třetího Stolze (č. 19, Grasser) jehož nedokázal před výměnami překonat Ordonez (č. 23, GT Academy) se po zastávce propadlo za nissan britské stáje. Vůz rakouského týmu pobyl v boxové uličce o tři vteřiny déle, takže střídající Beretta vyjížděl až za Takaboshim. Italský pilot navíc podlehl v 36. kole v souboji o čtvrté místo s Jaafarem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) v Mercedes aréně.
Reip (č. 8, M-Sport, Bentley) marně hledal recept na amatérského jezdce Mattschulla (PAM č. 66, Black Pearl, Ferrari), přičemž mu situaci neusnadnila obrana před Simonsenem (č. 57, Black Falcon, Mercedes-AMG). V 48. kole odrazil útok v zatáčce Dunlop jen za cenu vytlačení Švéda na okraj dráhy. Následně byl Simonsen překonán bdělým Rogivuem (č. 91, Zakspeed, Mercedes-AMG).
Zbývající mclaren týmu Garage 59 se ve 44. kole ocitl v potížích, když osmnáctý Tappy (č. 58, McLaren, Garage 59) nenechal Bachetovi (č. 85, HTP, Mercedes-AMG) mnoho prostoru na vnitřní straně úvodní zatáčky. Náraz do zádi znamenal otočení a propad na 27. místo navíc se ztrátou kola na čelo. Oba jezdci měli poškozené pneumatiky, do boxů na výměnu musel jen Tappy. Pilot mercedesu byl později za tuto kolizi potrestán.
Po dvou hodinách od startu z boxové uličky byl Abril (č. 7, M-Sport, Bentley) již na desátém místě, když přebíral vůz na 21. místě. Na mechaniky vyměňující pneumatiky u Soucka v bentley č. 8 čekalo zápolení se vzdorujícím levým zadním kolem. I díky letošní novince v podobě minimálního času stráveného v boxové uličce se několikavteřinové úsilí neprojevilo na délce zastávky.
Nedlouho po zastávce havaroval v únikové zóně u zatáčky Dunlop Machiels (PAM č. 100, Attempto, Lamborghini). Během odklízení vozu byla vyhlášena sedm minut trvající fáze plné žluté, která byla nahrazena neutralizací kvůli potřebné opravě bariéry z pneumatik. Bezpečnostní vůz strávil na dráze dlouhých pět kol, takže do konce závodu zbylo již půlhodiny.
Možnou šanci Buhka (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) a jeho kolegů na dobytí titulu zhatil třetí Buncombe (č. 23, GT Academy, Nissan). Britský pilot se během vydařeného restartu brilantně vypořádal s hustým provozem a překonal tři vozy před nájezdem do první zatáčky. Buhk při stíhání zdaleka tak úspěšný nebyl, ani později se nedokázal k bronzovému stupínku znamenajícímu titul přiblížit.
Buncombe naopak dokázal dojet vedoucí dvojici. Druhý Laurens Vanthoor (č. 1, WRT, Audi) se několika pokusy marně pokoušel propracovat do vedení přes Engelharta (č. 16, Grasser, Lamborghini).
Přestože Ledogar (č. 58, McLaren, Garage 59) byl na míle vzdálen od zisku bodů, čtvrtá pozice Buhka pro něj a Bella znamenala titul v hodnocení jezdců. Mimořádně vyrovnaná byla klasifikace týmů, v níž se ziskem 71 bodů byly týmy Garage 59, WRT a M-Sport. HTP za nimi zaostal o pouhý bod.
Výsledky závodu jsou po ujetí 85 kol. Po závodě byly přičteny dvě 30vteřinové penalizace. První se týká bentley č. 8, jenž se z devatenáctého místa posunulo na dvacáté (pravděpodobně za provinění při první zastávce). Druhá pro vůz týmu Sports and You se neprojevila na posunu z 45. místa.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
Ineichen/Engelhart/Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
3:00:08.036
|
2.
|
-
|
Vervisch/Vanthoor/Vanthoor | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 0.351
|
3.
|
-
|
Ordonez/Takaboshi/Buncombe | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 1.997
|
4.
|
-
|
Jaafar/Baumann/Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 15.307
|
5.
|
PAM
|
Mattschull/Parrow/Keilwitz | Black Pearl |
F458
|
+ 39.288
|
6.
|
-
|
Beretta/Piccini/Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 39.934
|
7.
|
-
|
Hirschi/Klien/Siedler | Emil Frey |
Jef
|
+ 43.269
|
8.
|
-
|
Leonard/Meadows/Frijns | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 44.150
|
9.
|
-
|
Kane/Abril/Smith | M-Sport |
Bcon
|
+ 44.612
|
10.
|
-
|
Eng/Sims/Catsburg | Rowe |
Bm6
|
+ 48.443
|
11.
|
-
|
Stockinger/Stippler/Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 48.894
|
12.
|
-
|
Parisy/Guilvert/Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 49.047
|
13.
|
-
|
Ludwig/Rogivue/Asch | Zakspeed |
MAgt
|
+ 49.582
|
14.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Rizzoli | Kessel |
F488
|
+ 1:04.116
|
15.
|
-
|
Tomczyk/Blomquist/Dusseldorp | Rowe |
Bm6
|
+ 1:04.507
|
16.
|
PAM
|
Giaque/Hassid/Perera | ISR |
Ar82
|
+ 1:07.264
|
17.
|
PAM
|
Cameron/Griffin | AF Corse |
F488
|
+ 1:08.160
|
18.
|
-
|
Haupt/Simonsen/Christodoulou | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1:21.921
|
19.
|
AM
|
Beaubelique/Ricci/Vannelet | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 1:50.644
|
20.
|
-
|
Soulet/Reip/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 2:11.292*
|
21.
|
PAM
|
Morley/Toril/Engel | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
22.
|
-
|
Mamerow/Niederhauser/Zampieri | Attempto |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
23.
|
PAM
|
Berton/Beretta/Frassineti | Ombra |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
24.
|
PAM
|
Machitski/Keen/Mapelli | Barwell |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
25.
|
-
|
Bacheta/Dontje/Schmid | HTP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
26.
|
PAM
|
Modell/Al Harty/Adam | Oman |
Avan
|
+ 1 kolo
|
27.
|
-
|
Zöchling/Gounon/Still | Konrad |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
28.
|
PAM
|
Comandini/Koebolt/Colombo | Team Italia |
Bm6
|
+ 1 kolo
|
29.
|
-
|
Kaffer/De Leener/Barnicoat | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
30.
|
-
|
Tappy/Ledogar/Bell | Garage 59 |
M650
|
+ 1 kolo
|
31.
|
PAM
|
Simmons/Sarazin/Walkinshaw | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
32.
|
-
|
Rugolo/Lathouras/Pier Guidi | AF Corse |
F488
|
+ 1 kolo
|
33.
|
PAM
|
Yoluc/Ellis/Hankey | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
34.
|
AM
|
Pierce/Harris | Parker |
Bcon
|
+ 1 kolo
|
35.
|
PAM
|
Ojjeh/Grotz/Darras | Boutsen |
Bm6
|
+ 1 kolo
|
36.
|
AM
|
Ehret/Salikhov | Rinaldi |
F488
|
+ 1 kolo
|
37.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta | AF Corse |
F488
|
+ 2 kola
|
38.
|
AM
|
Mann/Guedes/Mastronardi | AF Corse |
F488
|
+ 2 kola
|
39.
|
AM
|
Sdanewitsch/Kemenater/Lemeret | AF Corse |
F458
|
+ 2 kola
|
40.
|
PAM
|
Felbermayr Jr./Weishaupt/Basseng | Car Collect. |
Ar82
|
+ 2 kola
|
41.
|
PAM
|
Narac/Cornac/Jaminet | IMSA |
P991
|
+ 2 kola
|
42.
|
PAM
|
Cazenave/Perfetti/Lyons | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 3 kola
|
43.
|
AM
|
Gitlin/Zanuttini/Talbot | Kessel |
F458
|
+ 3 kola
|
44.
|
PAM
|
Kelders/Rostan/Bonanomi | Sainteloc |
Ar82
|
+ 3 kola
|
45.
|
AM
|
Soenen/Detavernier/B.Jose | Sports&You |
MAgt
|
+ 5 kol*
|
46.
|
-
|
Baptista/Tambay/Jimenez | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 14 kol
|
47.
|
PAM
|
Mateu/Häring/Armindo | Attempto |
P991
|
+ 14 kol
|
48.
|
AM
|
Moiseev/Rizzo | AF Corse |
F458
|
+ 16 kol
|
49.
|
PAM
|
Machiels/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 26 kol
|
N
|
-
|
Frey/Ortelli/Costa | Emil Frey |
Jef
|
+ 69 kol
|
N
|
-
|
De Phillippi/Stevens/Mies | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 76 kol
|
N
|
AM
|
Brandela/Delhez/Hamon | CMR |
F458
|
+ 80 kol
|
N
|
-
|
Moore/Fontana/Watson | Garage 59 |
M650
|
-
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
N: neklasifikováni; * čas po přičtení půlminutové penalizace; tučné písmo: čeští nebo slovenští účastníci
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Vytrvalostní díl seriálu Blancpain GT Series pro letošní rok končí. Zbývá pouze finále s krátkými závody, které se uskuteční za dva týdny v Barceloně. Fanoušci vytrvalostních závodů se dočkají znovu až na jaře příštího roku, kdy se ve dnech 22. -23. dubna 2017 uskuteční první z pěti delších závodů seriálu BGTS.
Doplňující odkazy
Blancpain Endurance Cup (Zde)
Profil šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.