Pirelli zrušilo plán na změnu pneumatik
Sezona se dokončí se současným typem.
Pirelli mělo v plánu ještě před koncem sezony pozměnit své pneumatiky a začít používat konstrukce odolnější vůči poškození větším množstvím drobných úlomků i ostrých hran obrubníků. Prototypy se testovaly během pátečních tréninků před závody v Belgii a Itálii, kde je všechny týmy dostaly jako bonusové sady, díky čemuž je mohly přímo porovnat se současnými pneumatikami.
První zprávy tvrdily, že všechny týmy jsou s novinkou stejně spokojené, nezaznamenaly žádné změny týkající se rychlosti a degradace a změna už potřebuje jen formální posvěcení od FIA a upravené pneumatiky budou moci být poslány do Malajsie. Nakonec ale některé týmy nebyly spokojené, upravené pneumatiky jim vyhovovaly méně než původní a změna během sezony tím pádem není možná. Pirelli se soustředí na zapracování novinky do pneumatik vyvíjených pro příští sezonu.
"Analyzovali jsme všechna data, ale napříč týmy se bohužel objevila určitá nekonzistence. Zpětná vazba nebyla stejná od všech týmů, takže jsme museli přijmout rozhodnutí pokračovat až do konce sezony se současným typem pneumatiky. Chci zdůraznit, že současná specifikace je bezpečná, ověřená a změnu jsme nechtěli udělat proto, že bychom pochybovali o současné specifikaci, ale proto, že jsme chtěli uvést nový typ. Jsme přesvědčeni, že tento koncept je něco, co bychom měli zvážit pro sezonu 2017. Otestujeme to v prototypech pneumatik pro příští sezonu, velkých pneumatikách na testovacích vozech,“ oznámil Mario Isola, technický šéf Pirelli.
První zprávy tvrdily, že všechny týmy jsou s novinkou stejně spokojené, nezaznamenaly žádné změny týkající se rychlosti a degradace a změna už potřebuje jen formální posvěcení od FIA a upravené pneumatiky budou moci být poslány do Malajsie. Nakonec ale některé týmy nebyly spokojené, upravené pneumatiky jim vyhovovaly méně než původní a změna během sezony tím pádem není možná. Pirelli se soustředí na zapracování novinky do pneumatik vyvíjených pro příští sezonu.
"Analyzovali jsme všechna data, ale napříč týmy se bohužel objevila určitá nekonzistence. Zpětná vazba nebyla stejná od všech týmů, takže jsme museli přijmout rozhodnutí pokračovat až do konce sezony se současným typem pneumatiky. Chci zdůraznit, že současná specifikace je bezpečná, ověřená a změnu jsme nechtěli udělat proto, že bychom pochybovali o současné specifikaci, ale proto, že jsme chtěli uvést nový typ. Jsme přesvědčeni, že tento koncept je něco, co bychom měli zvážit pro sezonu 2017. Otestujeme to v prototypech pneumatik pro příští sezonu, velkých pneumatikách na testovacích vozech,“ oznámil Mario Isola, technický šéf Pirelli.