Mortara vítězstvím stahuje Wittmannův náskok
Hungaroring – 1. závod (Aktualizováno)
První část mise na Hungaroringu splněna. To si dnes může do svého deníčku (či twitteru) zapsat Edoardo Mortara, jemuž se lehkou nohou a systémem start-cíl podařilo zvítězit v krátkém závodě. Stáhl tím náskok Marka Wittmanna v šampionátu na čtrnáct bodů.
Automobilka Audi, která má v nedalekém Gyoru továrnu, těžila ze své kvalifikační dominance a v cíli opanovala prvních šest pozic. Mortarova záda kryl během celých 40 minut Jamie Green, jenž má sám stále šanci na zisk titulu. Pro třetí místo si dojel Miguel Molina.
Lídr šampionátu Wittmann věděl, že jej dnes čeká těžký závod, uspěl v něm však nad očekávání. Už v první zatáčce se mu podařilo prolomit hradbu vozů z Ingolstadtu a polepšil si o tři pozice. Na sedmém místě pak proťal i cílovou čáru, jako letos už poněkolikáté v roli bezkonkurenčně nejlepšího jezdce BMW.
Podobný kousek se povedl i Robertu Wickensovi z Mercedesu, jenž se po startu z 18. příčky katapultoval už v prvním kole do bodované desítky. Kanaďanovy mistrovské naděje jsou však již jen v rovině matematické teorie.
Opačným směrem oproti Wickensovi putoval Mattias Ekström. Švédský veterán nejdřív neubránil Wittmanna a následně jej poslal do hodin Martin Tomczyk, kterému došel v druhé zatáčce manévrovací prostor.
Poměrně sterilní závod nedokončil pouze Paul di Resta, jenž se svým sobotním účinkováním doslova protrápil. Naopak jeho mladí kolegové Félix Rosenqvist a Lucas Auer zanechali velmi dobrý dojem. Letošní nováček Mercedesu si připsal své další body a loňský nováček se zase po startu z chvostu probojoval na 16. místo.
Aktualizováno:
Tomczyk byl za způsobení kolize s Ekströmem potrestán dodatečnou penalizací 30 sekund. Stejný trest stihl i Toma Blomqvista za to, že během závodu použil DRS vícekrát než je dovoleno.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | 42:20.736 | 26 |
2. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +01.090 | 26 |
3. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | +09.240 | 26 |
4. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +10.602 | 26 |
5. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +11.535 | 26 |
6. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | +21.045 | 26 |
7. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +23.177 | 26 |
8. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | +24.729 | 26 |
9. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | +25.754 | 26 |
10. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +26.916 | 26 |
11. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | +29.399 | 26 |
12. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +32.843 | 26 |
13. | Timo GLOCK | BMW - RMG | +34.316 | 26 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | +36.197 | 26 |
15. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | +37.259 | 26 |
16. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | +44.405 | 26 |
17. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | +45.334 | 26 |
18. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | +50.675 | 26 |
19. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | +53.287 | 26 |
20. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | +54.002 | 26 |
21. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | +55.420 | 26 |
22. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | +1:03.546 | 26 |
23. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | +1:24.939 | 26 |
24. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 11 |