Jaké pneumatiky si jezdci vybrali pro VC Malajsie?
Náročné podmínky nabádají k opatrnosti.
Formule 1 míří do tropické Malajsie, kde se pojede 16. závod sezony a Pirelli již prozradilo, jaké pneumatiky si 22 jezdců objednalo na tento víkend.
Sepang dostal nový asfaltový koberec, takže výdrž pneumatik bude velkou neznámou. Okruh a malajské počasí přitom vždycky bývaly k pneumatikám nelítostné a Pirelli tam posílalo oranžové (tvrdé) a bílé (středně-tvrdé) pneumatiky. Letos mají jezdci vždycky na výběr ze tří různých typů, takže se paleta rozšířila o žluté (měkké) pneumatiky. Jednu žlutou sadu automaticky dostali všichni jezdci a budou ji muset nechat nedotčenou až do startu Q3. Pro závod Pirelli obvykle závodníkům vybírá dvě sady z rozdílných typů pneumatik, ale tentokrát jezdcům dodá dvě tvrdé, tedy nejodolnější sady, což ukazuje, jak se obává náročných podmínek.
Zbývajících 10 z 13 sad si jezdci vybrali sami a tentokrát mezi nimi nejsou velké rozdíly. Většina si ke dvěma tvrdým sadám od Pirelli objednala ještě jednu a nejvíce je přirozeně žlutých pneumatik, které se rychle opotřebují během trénování kvalifikačních kol i v samotné kvalifikaci.
Pouze Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Romain Grosjean a jezdci Sauberu věří, že jim budou stačit dvě oranžové sady, ostatní mají tři. Nejméně žlutých pneumatik bude u týmů Red Bull a Manor, nejvíce u Toro Rosso. Carlos Sainz i Daniil Kvjat budou mít pouze dvě bílé sady, takže možná soupeře překvapí odlišnou strategií zastávek. Pouze dvě bílé sady si objednal i Jolyon Palmer, který ale má nejvíce oranžových sad.
Sepang dostal nový asfaltový koberec, takže výdrž pneumatik bude velkou neznámou. Okruh a malajské počasí přitom vždycky bývaly k pneumatikám nelítostné a Pirelli tam posílalo oranžové (tvrdé) a bílé (středně-tvrdé) pneumatiky. Letos mají jezdci vždycky na výběr ze tří různých typů, takže se paleta rozšířila o žluté (měkké) pneumatiky. Jednu žlutou sadu automaticky dostali všichni jezdci a budou ji muset nechat nedotčenou až do startu Q3. Pro závod Pirelli obvykle závodníkům vybírá dvě sady z rozdílných typů pneumatik, ale tentokrát jezdcům dodá dvě tvrdé, tedy nejodolnější sady, což ukazuje, jak se obává náročných podmínek.
Zbývajících 10 z 13 sad si jezdci vybrali sami a tentokrát mezi nimi nejsou velké rozdíly. Většina si ke dvěma tvrdým sadám od Pirelli objednala ještě jednu a nejvíce je přirozeně žlutých pneumatik, které se rychle opotřebují během trénování kvalifikačních kol i v samotné kvalifikaci.
Pouze Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Romain Grosjean a jezdci Sauberu věří, že jim budou stačit dvě oranžové sady, ostatní mají tři. Nejméně žlutých pneumatik bude u týmů Red Bull a Manor, nejvíce u Toro Rosso. Carlos Sainz i Daniil Kvjat budou mít pouze dvě bílé sady, takže možná soupeře překvapí odlišnou strategií zastávek. Pouze dvě bílé sady si objednal i Jolyon Palmer, který ale má nejvíce oranžových sad.