Děravý systém penalizací bude zacelený
Jezdci si už nebudou brát motory "do zásoby".
FIA se odhodlala záplatovat děravý systém udělování penalizací za překročení povoleného počtu pohonných jednotek. Systém byl naposledy upravován loni v létě, protože jezdci s motory Honda a Renault si z kvalifikace do závodu přenášeli tolik penalizací, že to už bylo matoucí nejen pro fanoušky. Rozhodnutí neproměňovat neodpykané tresty na penalizace v závodě ale vytvořilo v pravidlech díru. Jezdec si místo jedné nové pohonné jednotky může klidně vzít tři a možná i více, beztak do závodu odstartuje poslední a zbytek trestu se mu vymaže, což naposledy předvedl Lewis Hamilton v Belgii.
"Pouze poslední použitý díl se bude moci použít v dalších závodech bez penalizace. Tak se předejde hromadění náhradních dílů pohonných jednotek," oznámila FIA.
Podle nového pravidla by Hamilton nyní mohl používat pouze pohonnou jednotku použitou v belgickém závodu. Samozřejmě, mohl by opět použít i pohonné jednotky nasazené pouze do tréninků, ale opět by za to dostal penalizaci. Šéf Mercedesu chtěl toto dosáhnout už vloni, když stejnou taktiku použily McLaren a Red Bull.
"Minulý rok dostal Jenson (Button) v jednom závodě penalizaci ztráty 52 míst na startu. Bylo to směšné. Nemělo by se stávat, že jezdec během jednoho víkendu použije více než jeden (nový) motor. Snažili jsme se zákaz hromadění motorů dostat do pravidel, ale neuspěli jsme. Návrh nebyl akceptován jinými týmy. Takže tentokrát jsme si my udělali zásobu motorů," řekl Toto Wolff po VC Belgie.
"Pouze poslední použitý díl se bude moci použít v dalších závodech bez penalizace. Tak se předejde hromadění náhradních dílů pohonných jednotek," oznámila FIA.
Podle nového pravidla by Hamilton nyní mohl používat pouze pohonnou jednotku použitou v belgickém závodu. Samozřejmě, mohl by opět použít i pohonné jednotky nasazené pouze do tréninků, ale opět by za to dostal penalizaci. Šéf Mercedesu chtěl toto dosáhnout už vloni, když stejnou taktiku použily McLaren a Red Bull.
"Minulý rok dostal Jenson (Button) v jednom závodě penalizaci ztráty 52 míst na startu. Bylo to směšné. Nemělo by se stávat, že jezdec během jednoho víkendu použije více než jeden (nový) motor. Snažili jsme se zákaz hromadění motorů dostat do pravidel, ale neuspěli jsme. Návrh nebyl akceptován jinými týmy. Takže tentokrát jsme si my udělali zásobu motorů," řekl Toto Wolff po VC Belgie.