Alonsa čeká krátká sobota
107 procent a do garáže.
Fernanda Alonsa čeká velmi krátká kvalifikace. V plánu má pouze jedno měřené kolo, kterým se kvalifikuje na startovní rošt a zbytek kvalifikace bude sledovat v televizi.
Jezdec McLarenu včera testoval nejnovější verzi pohonné jednotky Honda. Dnes se vrací k jedné ze svých starších pohonných jednotek, ale trestu se už nevyhne. Po sečtení všech nedovolených výměn by měl od stevardů dostat trest ztráty 30 startovních pozici, což v praxi znamená start z 22. pozice.
Nová pohonná jednotka bude zkontrolována a na Alonsa bude čekat v Japonsku, kde ji španělský jezdec použije v závodě, a protože trest už bude odpykán, bude v domácím závodě Hondy jezdit s vylepšenou pohonnou jednotkou a bez penalizace. Jelikož níže už klesnout nemůže, Honda v jeho starší pohonné jednotce vyměnila turbo i MGU-H, čím trest roste na 45 pozic. Podle informací Autosportu mají oba jezdci McLarenu jezdit i s upraveným výfukem. Za těchto podmínek by pro Alonsa byla plnohodnotná účast v kvalifikaci jen zbytečným mrháním pneumatikami.
"Oba (páteční) tréninky proběhly velmi hladce a získali jsme data, která se nedají získat testováním na dynamometru," řekl Jusuke Hasegawa, šéf programu Hondy v F1. "Nyní se soustředíme na analýzu dat a pohonnou jednotku důkladně připravíme na použití v následujícím závodu. Vylepšení byla zaměřena na zlepšení výdrže a snížení celkové hmotnosti dílů obklopujících spalovací motor. To pomůže i rychlosti, ale nebude to přímý nárůst."
Jezdec McLarenu včera testoval nejnovější verzi pohonné jednotky Honda. Dnes se vrací k jedné ze svých starších pohonných jednotek, ale trestu se už nevyhne. Po sečtení všech nedovolených výměn by měl od stevardů dostat trest ztráty 30 startovních pozici, což v praxi znamená start z 22. pozice.
Nová pohonná jednotka bude zkontrolována a na Alonsa bude čekat v Japonsku, kde ji španělský jezdec použije v závodě, a protože trest už bude odpykán, bude v domácím závodě Hondy jezdit s vylepšenou pohonnou jednotkou a bez penalizace. Jelikož níže už klesnout nemůže, Honda v jeho starší pohonné jednotce vyměnila turbo i MGU-H, čím trest roste na 45 pozic. Podle informací Autosportu mají oba jezdci McLarenu jezdit i s upraveným výfukem. Za těchto podmínek by pro Alonsa byla plnohodnotná účast v kvalifikaci jen zbytečným mrháním pneumatikami.
"Oba (páteční) tréninky proběhly velmi hladce a získali jsme data, která se nedají získat testováním na dynamometru," řekl Jusuke Hasegawa, šéf programu Hondy v F1. "Nyní se soustředíme na analýzu dat a pohonnou jednotku důkladně připravíme na použití v následujícím závodu. Vylepšení byla zaměřena na zlepšení výdrže a snížení celkové hmotnosti dílů obklopujících spalovací motor. To pomůže i rychlosti, ale nebude to přímý nárůst."