Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Button měl právo skučet

Button měl právo skučet

Vždyť to bude jeho třístý závod!

Během kvalifikace jsme si mohli vyslechnout stížnosti Jensona Buttona na pomalejší vůz před ním, který se neklidil z cesty dostatečně rychle. A ne jednou. Button měl tento problém v prvních dvou částech kvalifikace třikrát se třemi různými jezdci. Jak ale položertem poznamenal, měl právo "skučet" do vysílačky, vždyť zítra ho, pokud se nic nepokazí, čeká třístý start do velké ceny.

"Mám právo skučet, vždyť je to můj třístý závod," řekl britský závodník, který příští rok v F1 nebude. "Vyjeli jsme o kolo dříve, protože se začala stahovat mračna a vypadalo to na déšť a všichni se na trati jen loudali a kroužili. Nevím, jestli jim to do vysílačky neříkají, ale když se ke mně přibližuje jiný vůz, tak mi to tým řekne a já se klidím z cesty. To je slušnost.

V 14. zatáčce jsem jel za Renaultem (Kevina Magnussena) a nevím, co tam vyváděl, ale vyhnul se mi tak, že jel mimo trať a já jsem se roztočil, protože jsem přišel o veškerý přítlak. Pak jsem se v deváté zatáčce dostal za (Estebana) Ocona a musel jsem se před něj dostat v brzdné zóně a pak se objevil ještě (Romain) Grosjean. Kvalifikace nemá být o tomhle. Ale aspoň se něco dělo a mám právo si v F1 ještě trochu zaskučet. Příští rok si už stěžovat nebudu a všichni diváci před televizory se budou strašně nudit!"

Button se s tím ale dokázal poprat, postoupil do poslední části kvalifikace a zítra odstartuje z devátého místa.

"Celý víkend jsem měl problém s hledáním správného vyvážení a jízdu jsem si poprvé užil až v kvalifikaci. Vůz byl dobrý. Zdolávali jsme to po kouskách a mám radost, že jsme se dokázali dostat před oba williamsy a těsně za vozy Force India. V Q3 vůz ztratil balanc, zadek byl nervózní. Ale bylo příjemné bojovat o dobrá místa na startu. Závod by mohl být dobrý. Dám si pozor hlavně na to, abych nehavaroval hned v prvním kole, což se mi v posledních pěti závodech podařilo již pětkrát!"