Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ve Španělsku vítězí Mercedes, celkově Lamborghini

Ve Španělsku vítězí Mercedes, celkově Lamborghini

Titul v BEC i BGTS pro Caldarelliho, Engelharta a Bortolottiho

Závěrečného víkendu vytrvalostních závodů i celého seriálu BGTS se zúčastnilo celkem 50 soutěžících. V celkovém hodnocení bylo přihlášeno 31 vozů, 15 ve třídě smíšených posádek a 4 v amatérské kategorii.

Do závodu nenastoupila profesionální posádka týmu Walkenhorst (č. 36, BMW), která skončila v ranní kvalifikaci až na 47. místě. Z boxů startoval Smith (č. 7, M-Sport, Bentley), který v první části kvalifikaci havaroval a vůz poškodil. Z nich startoval také Duyver (AM č. 888, Kessel, Ferrari), přestože posádka švýcarské stáje docílila 35. čas.

K prvním komplikacím pro Jaafara (č. 59, Strakka, McLaren) a Palttalu došlo ještě během formovacího kola v nájezdu na cílovou rovinku. Zkušení jezdci museli být vyproštěni z únikové zóny, následně oba zajeli do boxů. Ze závodu oba brzy odstoupili.

Neméně dramatické byl úvodní kolo, v němž došlo k několika kolizím. Shaitar (č. 72, SMP, Ferrari, z 15.) narazil do Vervische (č. 19, Grasser, Lamborghini, z 12.) a než si stihl odpykat trest, odstoupil. Tutumlu (PAM č. 66, Attempto, Lamborghini, z 21.) otočil Torila (PAM č. 16, Black Falcon, Mercedes-AMG).

Účinkování kandidátů na titul ve vytrvalostní části i seriálu BGTS se od počátku začalo dramatizovat. Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini) sice odstartoval z druhé pozice, ale kvůli nedostatku přilnavosti se během prvního kola propadl o šest míst níže. Naopak Abril (č. 8, M-Sport, Bentley) startující až z 28. příčky protnul cílovou čáru úvodního kola na 23. pozici a pokračoval dále v postupu k bodovaným příčkám.

V čele se mezitím odehrával dramatický souboj o vedení. V přetahované s týmovým kolegou si nebral servítky Fässler (č. 5, Belgian Audi) a neváhal se pustit i do kontaktního souboje. Nakonec se ve čtvrtém kole dostal dopředu po chybě britského pilota, přičemž situace využil i Perera (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).

Vedoucí dvojice se rychle vzdalovala zbytku pole. Její náskok okolo dvou desítek vteřin brzy smazal výjezd bezpečnostního vozidla. Ten následoval po výletu Rody (č. 82, Grasser, Lamborghini) do kačírku u poslední zatáčky a hodinách Hommersona (PAM č. 53, Spirit Of Race, Ferrari) v deváté zatáčce.

Namále měla v hodnocení vytrvalostní části vedoucí amatérská posádka po zahrabání Duyvera (AM č. 888, Kessel, Ferrari) v další z únikových zón španělského okruhu. I v tomto případě byli pořadatelé úspěšní a umožnili posádce švýcarské stáje dokončit závod a připsat si na své konto potřebné body.

V závěru prvního kola zastávek došlo ke změně ve vedení závodu. Na třetí příčce s malým odstupem jedoucí Juncadella (č. 88, Akka-ASP, Mercedes-AMG) zamířil do boxů ze špičky jako poslední. Střídající Serrales se ujal vedení. Za ním se odehrávaly urputné souboje. Brilantní start po krátké fázi předvedl Dennis (č. 17, WRT, Audi). Prosmýkl se nejen okolo soupeřů o kolo zpět, ale nejprve hladce překonal Erikssona (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) a po kratší bitvě i Stevense (č. 5, Belgian Audi).

Neméně zajímavé bylo počínání kandidátů na titul. Caldarelli (č. 63, Grasser, Lamborghini) se nehodlal smířit se sedmou příčkou a během chvíle zdolal trojici pilotů s mercedesy: Meadowse (č. 90, Akka-ASP), Erikssona (č. 84, HTP) a Stolze (č. 4, Black Falcon). Postup na třetí příčku završil brzkým zdoláním Stevense (č. 5, Belgian Audi).

Na bodované místo se mezitím propracoval Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley). Španělský pilot se pokoušel zdolat Simse (č. 99, Rowe, BMW), zároveň musel čelit Hirschimu (č. 114, Emil Frey, Jaguar). Urputné souboje se švýcarským pilotem, který jej dočasně poslal mimo body, ukončila závada na převodovce britského vozu. Napínavé souboje pokračovaly i po odstoupení Souceka, když se vytvořené skupince přidali Barnicoat (č. 43, Strakka, McLaren), Ceccon (č. 75, ISR, Audi) a Dontje (č. 48, HTP, Mercedes-AMG).

Další kolo zastávek zklidnilo hektickou druhou část závodu, v níž byly vyhlášeny hned tři krátké fáze plné žluté. Ve dvou případech se jednalo o odstranění trosek na cílové rovince.

Poklidný průběh závodu narušilo Fisichellovo (č. 55, Kaspersky, Ferrari) vystrčení Heyera (č. 48, HTP, Mercedes-AMG) do únikové zóny ve čtvrté zatáčce. Italský pilot po trestu klesl z 13. místa na 18., německý po vyproštění vozu ukončil závod po dojezdu k mechanikům. Ke kýženému výsledku nevedly ani Frijnsovy pokusy zdolat Vautiera.

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
-
 Vautier/Serralles/Juncadella Akka-ASP
MAgt
3:00:24.324
2.
-
 Leonard/Dennis/Frijns Team WRT
Ar82
+ 0.719
3.
-
 Caldarelli/Engelhart/Bortolotti Grasser
Lhur
+ 43.183
4.
-
 Eriksson/Buhk/Perera AMG HTP
MAgt
+ 47.928
5.
-
 Stolz/Christodoulou/Buurman Black Falcon
MAgt
+ 48.350
6.
-
 Sandström/Schiller/Baumann HTP
MAgt
+ 48.756
7.
-
 Meadows/Mortara/Marciello Akka-ASP
MAgt
+ 1:08.660
8.
-
 Stippler/Ceccon/Salaquarda ISR
Ar82
+ 1:09.631
9.
-
 Treluyer/Richelmi/Berthon Belgian Audi
Ar82
+ 1:32.905
10.
-
 Hirschi/Seefried/Klien Emil Frey
Jef
+ 1:39.082
11.
-
 Fontana/Ortelli/Siedler Emil Frey
Jef
+ 1:41.053
12.
-
 Martin/Eng/Sims Rowe
Bm6
+ 1:41.398
13.
-
 Buncombe/Chiyo/Ordoñez Team RJN
Ngtr
+ 1 kolo
14.
-
 Tordoff/Kane/Barnicoat Strakka
M650
+ 1 kolo
15.
-
 Lathouras/Rugolo/Pier Guidi AF Corse
F488
+ 1 kolo
16.
PAM
 Abbott/Kodric/Kulaja Barwell
Lhur
+ 1 kolo
17.
-
 Gachet/Monti/Haase Sainteloc
Ar82
+ 1 kolo
18.
-
 Cioci/Fisichella/Calado Kaspersky
F488
+ 1 kolo
19.
-
 Smith/Jarvis/Kane M-Sport
Bcon
+ 1 kolo
20.
PAM
 Mattschull/Salikhov/Keilwitz Rinaldi
F488
+ 1 kolo
21.
PAM
 Badey/Perfetti/Bastian Akka-ASP
MAgt
+ 1 kolo
22.
PAM
 Fumanelli/Leventis/Williamson Strakka
M650
+ 1 kolo
23.
-
 Beretta/Gattuso/Piccini Ombra
Lhur
+ 1 kolo
24.
PAM
 Motoaki/Bontempelli/Beretta AF Corse
F488
+ 1 kolo
25.
-
 Pohler/Janosz/Crestani Lazarus
Lhur
+ 1 kolo
26.
PAM
 Yoluc/Al Harty/Adam Oman
Avan
+ 1 kolo
27.
PAM
 Machitski/Abra/Bleekemolen Barwell
Lhur
+ 1 kolo
28.
PAM
 Broniszewski/Piccini Kessel
F488
+ 2 kola
29.
PAM
 Häring/Renauer/Renauer Herberth MS
P991
+ 2 kola
30.
PAM
 Toril/Morley/Kirchhöfer Black Falcon
MAgt
+ 2 kola
31.
-
 Companc/Van der Zande/Vervisch Grasser
Lhur
+ 2 kola
32.
AM
 Ehret/Mastronardi Rinaldi
F488
+ 2 kola
33.
PAM
 Diez/Tutumlu/Van Splunteren Attempto
Lhur
+ 2 kola
34.
PAM
 Mateu/Caygill/Venter Team WRT
Ar82
+ 2 kola
35.
-
 Helistekangas/Wood/Enge Reiter
LgEX
+ 2 kola
36.
PAM
 Ricci/Beaubelique/Gounon Akka-ASP
MAgt
+ 3 kola
37.
AM
 Brauner/Rostan/Delhez HB Racing
Lhur
+ 4 kola
38.
PAM
 Chaponik/Sandberg/Heckert Black Falcon
MAgt
+ 5 kol
39.
AM
 Zanuttini/Duyver/Perel Kessel
F488
+ 6 kol
40.
-
 Heyer/Assenheimer/Dontje HTP
MAgt
+ 12 kol
41.
-
 Roda/Ruberti/Dillmann Grasser
Lhur
+ 12 kol
N
-
 Krognes/Menzel/Jensen Walkenhorst
Bm6
+ 38 kol
N
-
 Abril/Soulet/Soucek M-Sport
Bcon
+ 44 kol
N
PAM
 Hommerson/Machiels/Bertolini Spirit of Race
F488
+ 54 kol
N
-
 Fässler/Stevens/Vanthoor Belgian Audi
Ar82
+ 55 kol
N
-
 Moore/Simmons/Parry RJN MS
Ngtr
+ 55 kol
N
-
 Watson/Schothorst/Jaafar Strakka
M650
+ 74 kol
N
-
 Palttala/Spengler/Blomquist Rowe
Bm6
+ 91 kol
N
-
 Shaitar/Rigon/Molina SMP Racing
F488
-

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách

Vozy: Audi R8 LMS 2015 (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Emil Frey Jaguar G3 (Jef), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (991) (P991)

Další ročník Blancpain GT Series začne na jaře příštího roku krátkými závody v Zolderu ve dnech 7. - 8. dubna 2018. První z pěti víkendů s vytrvalostním kláním je na pořadu o dva týdny později. V Monze proběhne ve dnech 21. – 22. dubna 2018.