Ve Španělsku vítězí Mercedes, celkově Lamborghini
Titul v BEC i BGTS pro Caldarelliho, Engelharta a Bortolottiho
Závěrečného víkendu vytrvalostních závodů i celého seriálu BGTS se zúčastnilo celkem 50 soutěžících. V celkovém hodnocení bylo přihlášeno 31 vozů, 15 ve třídě smíšených posádek a 4 v amatérské kategorii.
Do závodu nenastoupila profesionální posádka týmu Walkenhorst (č. 36, BMW), která skončila v ranní kvalifikaci až na 47. místě. Z boxů startoval Smith (č. 7, M-Sport, Bentley), který v první části kvalifikaci havaroval a vůz poškodil. Z nich startoval také Duyver (AM č. 888, Kessel, Ferrari), přestože posádka švýcarské stáje docílila 35. čas.
K prvním komplikacím pro Jaafara (č. 59, Strakka, McLaren) a Palttalu došlo ještě během formovacího kola v nájezdu na cílovou rovinku. Zkušení jezdci museli být vyproštěni z únikové zóny, následně oba zajeli do boxů. Ze závodu oba brzy odstoupili.
Neméně dramatické byl úvodní kolo, v němž došlo k několika kolizím. Shaitar (č. 72, SMP, Ferrari, z 15.) narazil do Vervische (č. 19, Grasser, Lamborghini, z 12.) a než si stihl odpykat trest, odstoupil. Tutumlu (PAM č. 66, Attempto, Lamborghini, z 21.) otočil Torila (PAM č. 16, Black Falcon, Mercedes-AMG).
Účinkování kandidátů na titul ve vytrvalostní části i seriálu BGTS se od počátku začalo dramatizovat. Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini) sice odstartoval z druhé pozice, ale kvůli nedostatku přilnavosti se během prvního kola propadl o šest míst níže. Naopak Abril (č. 8, M-Sport, Bentley) startující až z 28. příčky protnul cílovou čáru úvodního kola na 23. pozici a pokračoval dále v postupu k bodovaným příčkám.
V čele se mezitím odehrával dramatický souboj o vedení. V přetahované s týmovým kolegou si nebral servítky Fässler (č. 5, Belgian Audi) a neváhal se pustit i do kontaktního souboje. Nakonec se ve čtvrtém kole dostal dopředu po chybě britského pilota, přičemž situace využil i Perera (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).
Vedoucí dvojice se rychle vzdalovala zbytku pole. Její náskok okolo dvou desítek vteřin brzy smazal výjezd bezpečnostního vozidla. Ten následoval po výletu Rody (č. 82, Grasser, Lamborghini) do kačírku u poslední zatáčky a hodinách Hommersona (PAM č. 53, Spirit Of Race, Ferrari) v deváté zatáčce.
Namále měla v hodnocení vytrvalostní části vedoucí amatérská posádka po zahrabání Duyvera (AM č. 888, Kessel, Ferrari) v další z únikových zón španělského okruhu. I v tomto případě byli pořadatelé úspěšní a umožnili posádce švýcarské stáje dokončit závod a připsat si na své konto potřebné body.
V závěru prvního kola zastávek došlo ke změně ve vedení závodu. Na třetí příčce s malým odstupem jedoucí Juncadella (č. 88, Akka-ASP, Mercedes-AMG) zamířil do boxů ze špičky jako poslední. Střídající Serrales se ujal vedení. Za ním se odehrávaly urputné souboje. Brilantní start po krátké fázi předvedl Dennis (č. 17, WRT, Audi). Prosmýkl se nejen okolo soupeřů o kolo zpět, ale nejprve hladce překonal Erikssona (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) a po kratší bitvě i Stevense (č. 5, Belgian Audi).
Neméně zajímavé bylo počínání kandidátů na titul. Caldarelli (č. 63, Grasser, Lamborghini) se nehodlal smířit se sedmou příčkou a během chvíle zdolal trojici pilotů s mercedesy: Meadowse (č. 90, Akka-ASP), Erikssona (č. 84, HTP) a Stolze (č. 4, Black Falcon). Postup na třetí příčku završil brzkým zdoláním Stevense (č. 5, Belgian Audi).
Na bodované místo se mezitím propracoval Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley). Španělský pilot se pokoušel zdolat Simse (č. 99, Rowe, BMW), zároveň musel čelit Hirschimu (č. 114, Emil Frey, Jaguar). Urputné souboje se švýcarským pilotem, který jej dočasně poslal mimo body, ukončila závada na převodovce britského vozu. Napínavé souboje pokračovaly i po odstoupení Souceka, když se vytvořené skupince přidali Barnicoat (č. 43, Strakka, McLaren), Ceccon (č. 75, ISR, Audi) a Dontje (č. 48, HTP, Mercedes-AMG).
Další kolo zastávek zklidnilo hektickou druhou část závodu, v níž byly vyhlášeny hned tři krátké fáze plné žluté. Ve dvou případech se jednalo o odstranění trosek na cílové rovince.
Poklidný průběh závodu narušilo Fisichellovo (č. 55, Kaspersky, Ferrari) vystrčení Heyera (č. 48, HTP, Mercedes-AMG) do únikové zóny ve čtvrté zatáčce. Italský pilot po trestu klesl z 13. místa na 18., německý po vyproštění vozu ukončil závod po dojezdu k mechanikům. Ke kýženému výsledku nevedly ani Frijnsovy pokusy zdolat Vautiera.
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
-
|
Vautier/Serralles/Juncadella | Akka-ASP |
MAgt
|
3:00:24.324
|
2.
|
-
|
Leonard/Dennis/Frijns | Team WRT |
Ar82
|
+ 0.719
|
3.
|
-
|
Caldarelli/Engelhart/Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 43.183
|
4.
|
-
|
Eriksson/Buhk/Perera | AMG HTP |
MAgt
|
+ 47.928
|
5.
|
-
|
Stolz/Christodoulou/Buurman | Black Falcon |
MAgt
|
+ 48.350
|
6.
|
-
|
Sandström/Schiller/Baumann | HTP |
MAgt
|
+ 48.756
|
7.
|
-
|
Meadows/Mortara/Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1:08.660
|
8.
|
-
|
Stippler/Ceccon/Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 1:09.631
|
9.
|
-
|
Treluyer/Richelmi/Berthon | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:32.905
|
10.
|
-
|
Hirschi/Seefried/Klien | Emil Frey |
Jef
|
+ 1:39.082
|
11.
|
-
|
Fontana/Ortelli/Siedler | Emil Frey |
Jef
|
+ 1:41.053
|
12.
|
-
|
Martin/Eng/Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 1:41.398
|
13.
|
-
|
Buncombe/Chiyo/Ordoñez | Team RJN |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
14.
|
-
|
Tordoff/Kane/Barnicoat | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
15.
|
-
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi | AF Corse |
F488
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PAM
|
Abbott/Kodric/Kulaja | Barwell |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
17.
|
-
|
Gachet/Monti/Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
18.
|
-
|
Cioci/Fisichella/Calado | Kaspersky |
F488
|
+ 1 kolo
|
19.
|
-
|
Smith/Jarvis/Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 1 kolo
|
20.
|
PAM
|
Mattschull/Salikhov/Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 1 kolo
|
21.
|
PAM
|
Badey/Perfetti/Bastian | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
22.
|
PAM
|
Fumanelli/Leventis/Williamson | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
23.
|
-
|
Beretta/Gattuso/Piccini | Ombra |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
24.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta | AF Corse |
F488
|
+ 1 kolo
|
25.
|
-
|
Pohler/Janosz/Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
26.
|
PAM
|
Yoluc/Al Harty/Adam | Oman |
Avan
|
+ 1 kolo
|
27.
|
PAM
|
Machitski/Abra/Bleekemolen | Barwell |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
28.
|
PAM
|
Broniszewski/Piccini | Kessel |
F488
|
+ 2 kola
|
29.
|
PAM
|
Häring/Renauer/Renauer | Herberth MS |
P991
|
+ 2 kola
|
30.
|
PAM
|
Toril/Morley/Kirchhöfer | Black Falcon |
MAgt
|
+ 2 kola
|
31.
|
-
|
Companc/Van der Zande/Vervisch | Grasser |
Lhur
|
+ 2 kola
|
32.
|
AM
|
Ehret/Mastronardi | Rinaldi |
F488
|
+ 2 kola
|
33.
|
PAM
|
Diez/Tutumlu/Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 2 kola
|
34.
|
PAM
|
Mateu/Caygill/Venter | Team WRT |
Ar82
|
+ 2 kola
|
35.
|
-
|
Helistekangas/Wood/Enge | Reiter |
LgEX
|
+ 2 kola
|
36.
|
PAM
|
Ricci/Beaubelique/Gounon | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 3 kola
|
37.
|
AM
|
Brauner/Rostan/Delhez | HB Racing |
Lhur
|
+ 4 kola
|
38.
|
PAM
|
Chaponik/Sandberg/Heckert | Black Falcon |
MAgt
|
+ 5 kol
|
39.
|
AM
|
Zanuttini/Duyver/Perel | Kessel |
F488
|
+ 6 kol
|
40.
|
-
|
Heyer/Assenheimer/Dontje | HTP |
MAgt
|
+ 12 kol
|
41.
|
-
|
Roda/Ruberti/Dillmann | Grasser |
Lhur
|
+ 12 kol
|
N
|
-
|
Krognes/Menzel/Jensen | Walkenhorst |
Bm6
|
+ 38 kol
|
N
|
-
|
Abril/Soulet/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 44 kol
|
N
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini | Spirit of Race |
F488
|
+ 54 kol
|
N
|
-
|
Fässler/Stevens/Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 55 kol
|
N
|
-
|
Moore/Simmons/Parry | RJN MS |
Ngtr
|
+ 55 kol
|
N
|
-
|
Watson/Schothorst/Jaafar | Strakka |
M650
|
+ 74 kol
|
N
|
-
|
Palttala/Spengler/Blomquist | Rowe |
Bm6
|
+ 91 kol
|
N
|
-
|
Shaitar/Rigon/Molina | SMP Racing |
F488
|
-
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
Vozy: Audi R8 LMS 2015 (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Emil Frey Jaguar G3 (Jef), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (991) (P991)
Další ročník Blancpain GT Series začne na jaře příštího roku krátkými závody v Zolderu ve dnech 7. - 8. dubna 2018. První z pěti víkendů s vytrvalostním kláním je na pořadu o dva týdny později. V Monze proběhne ve dnech 21. – 22. dubna 2018.