Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tým Chipa Ganassiho se vrací k Hondě

Tým Chipa Ganassiho se vrací k Hondě

Motory od Chevroletu používal tři sezóny

Tým Chipa Ganassiho v příští sezóně opět přesedlá na motory a aerokity Honda. Spekulaci, která se šířila padokem od konce sezóny, potvrdila stáj oficiálně v pátek. Motory japonského výrobce používal Ganassi po zavedení nových vozů DW-12. V roce 2014 ale nečekaně partnerství s Hondou ukončil a přešel k Chevroletu. Teď se vrací zpět.

Stáj s Hondou uzavřela víceletý kontrakt, který bude platit už od nadcházející sezóny. Pro některé je to trochu překvapení, protože v příští sezóně budou týmy používat stávající aerokity, které výrobci nesmí upravovat. Ty po sezóně nahradí nový univerzální aerokit. Ten, který dodává Honda, ale ve většině ohledů za Chevroletem zaostává.

Honda je ale zjevně silnější na dlouhých oválech. Také tam získala vloni jediná dvě vítězství. Alexander Rossi vyhrál v Indianapolisu, Graham Rahal v Texasu. Piloti s Chevroletem vyhráli zbývajících 14 závodů, z toho dva (Phoenix a Watkins Glen) Scott Dixon startující právě za Ganassiho stáj.

„Měli jsme dlouhý a úspěšný vztah s Hondou a těšíme se, že spolu znovu vyrazíme na trať,“ řekl majitel týmu Chip Ganassi. „Mám trochu pocit, jako bych se vracel domů potom, co jsme spolu strávili 12 let. Většina našich úspěchů byla s motory Honda v našich vozech. Velmi se těším,“ dodal Ganassi.

S Hondou získali titul Jimmy Vasser (1996), Alex Zanardi (1997 a 1998), Juan Pablo Montoya (1999), Scott Dixon (2008 a 2013) a Dario Franchitti (2009, 2010 a 2011). Dixon získal své dva další tituly i s motory jiných výrobců, první v roce 2003 s Toyotou, poslední v roce 2015 s Chevroletem.

Ze 102 vítězství, která stáj získala, jich během 12 let spolupráce s Hondou získala s motorem japonského výrobce hned 77.

„Spojení Honda-Ganassi je jedním z nejúspěšnějších v historii závodních programů Hondy v severní Americe,“ řekl prezident závodní divize Hondy Art St. Cyr.

„Ganassiho organizace byla naším partnerem, když Honda vyhrála první titul v CART coby dodavatel motorů v roce 1996 a Ganassiho jezdec Jimmy Vasser vyhrál ve stejném roce náš první jezdecký titul. Honda a Ganassi získali společně 77 vítězství a několik titulů v CART a INDYCAR. Vítáme obnovení našeho partnerství a těšíme se, že se společně v roce 2017 vrátíme do Victory Circle,“ dodal Art St. Cyr.

S návratem Hondy byla spojována ještě jedna spekulace, která se týkala Ganassiho týmu. A to sice návrat šampiona z roku 1999 Juana Pabla Montoyi. Toho po třech sezónách u Ganassiho úhlavního rivala, týmu Penske, vystřídal Josef Newgarden. Montoya pro Ganassiho závodil v letech 1999 a 2000. Získal pro Ganassiho titul a také první vítězství v Indy500.

Chevrolet je rozhodnutím Ganassiho týmu zklamán, potvrdil webu Motorsport.com viceprezident pro motorsport Jim Campbell. „Ale jsme hrdí na partnerství a úspěchy, kterých Chevrolet dosáhl s Chipem a jeho týmem, včetně příspěvků, který tým přinesl do poháru dodavatelů motorů, osmi vítězství v závodech a mistrovského titulu Scotta Dixona v roce 2015,“ uvedl Campbell.

Ganassi zřejmě nebude jediným, kdo v zimě změní dodavatele motorů. Honda by teď dodávala motory 14 vozů, Chevrolet jen 8. Japonská automobilka bude chtít tento nepoměr zřejmě srovnat. K Chevroletu dost pravděpodobně zamíří Dale Coyne Racing a jeden z dvojice Schmidt Peterson Motorsports a A.J. Foyt Enterprises.