Problém se startováním motorů vyřešen
Jezdci se nevyhnou trestům.
Už víckrát jsme psali o problému, který vznikl, když Ferrari a Renault upravily své pohonné jednotky tak, aby jezdec mohl svůj motor nastartovat díky elektřině uložené v bateriích a motorgenerátoru napojenému přímo na klikovou hřídel. Díky tomu se Carlos Sainz mohl těsně před startem letošní Velké ceny Malajsie pokusit svůj motor po zastavení opět nastartovat, namísto toho, aby Charlieho Whitinga zvednutím rukou a máváním upozornil na svůj problém.
Motivace jezdce je zřejmá, kdo zapříčiní přerušení startovní procedury, ten musí do závodu odstartovat z konce boxové uličky. Sainzův motor naštěstí v Malajsii na druhý pokus nastartoval a Španěl se mohl pustit do boje o body. Pokud by ale jeho vůz zůstal stát, hrozila by ošklivá nehoda.
Whiting už v Japonsku jezdce upozornil, že jsou povinni dát mu o svých problémech vědět a že závodní inženýři mají během zahřívacího kola a startu zakázáno komunikovat s nimi. Na to se ale zřejmě nedá spolehnout a v USA již jezdce kontrolují počítače. FIA dostává telemetrické údaje ze všech vozů a nový systém Whitinga během startovací procedury upozorní na zastavení motoru některého z jezdců na startovní rovince. Procedura bude automaticky přerušena a většina jezdců si zopakuje zahřívací kolo, zatímco viník poputuje do boxové uličky.
Motivace jezdce je zřejmá, kdo zapříčiní přerušení startovní procedury, ten musí do závodu odstartovat z konce boxové uličky. Sainzův motor naštěstí v Malajsii na druhý pokus nastartoval a Španěl se mohl pustit do boje o body. Pokud by ale jeho vůz zůstal stát, hrozila by ošklivá nehoda.
Whiting už v Japonsku jezdce upozornil, že jsou povinni dát mu o svých problémech vědět a že závodní inženýři mají během zahřívacího kola a startu zakázáno komunikovat s nimi. Na to se ale zřejmě nedá spolehnout a v USA již jezdce kontrolují počítače. FIA dostává telemetrické údaje ze všech vozů a nový systém Whitinga během startovací procedury upozorní na zastavení motoru některého z jezdců na startovní rovince. Procedura bude automaticky přerušena a většina jezdců si zopakuje zahřívací kolo, zatímco viník poputuje do boxové uličky.