Fotodojmy z první české čtyřiadvacetihodinovky
Hankook 24H EPILOG BRNO 2016
Tradiční brněnský Epilog s příchodem 24H Series řádně vyrostl. V loňském roce byl závod vypsán na dvanáct hodin a letos se poprvé v našich luzích a hájích jelo plných dvacet čtyři hodin. Českou vytrvalostní premiéru jsme si nenechali ujít.
Soupiska účastníků původně čítala přes padesát vozů. S blížícím se koncem sezony se však polovina posádek odhlásila.
Na start se tak postavilo pouze 26 vozů. Pět z nich bylo specifikace GT3, která je vrcholnou třídou seriálu 24H Series.
Oproti Dubaji, kde se na začátku roku mačkalo na dráze sto závodních strojů, měli závodníci velkoryse dimenzovanou trať v Brně prakticky pro sebe.
Jezdci týmu Car Collection měli se svou výškou co dělat, aby se poskládali za volant. Daleko nedojeli - již po pěti kolech vypovědělo Audi R8 LMS službu.
Porsche mělo v Epilogu hned sedm cupových 991.
Výsostným zástupcem automobilky ze Stuttgartu však bylo nové 991 GT3 R týmu Herberth Motorsport.
První česká čtyřiadvacetihodinovka se nemohla obejít bez našeho nejúspěšnějšího jezdce. Tomáš Enge startoval s KTM X-Bow GT4 rakouského týmu True Racing. Tým kromě soupeřů bojoval především s technikou a během závodu pětkrát měnil zadní poloosu.
Klamal tělem - australský MARC Focus s pětilitrovým osmiválcem.
Zrcátka v kabině jsou u moderních GT vozů již passé.
Pod rouškou tmy se jela více než polovina závodu.
Dalším cupovým klonem byl Seat Leon ve třech exemplářích.
Noční atmosféra lákala všechny.
Scuderia Praha obhajovala loňské vítězství a krom svého vlastního připravovala i Ferrari 458 Challenge týmu RPD Racing.
Lamborghini Huracán GT3 rakouského principála Gottfrieda Grassera ovládlo kvalifikaci s cašem 2:00.035 a patřilo mu i nejrychlejší kolo závodu 2:01.012.
V KTM X-BOW, jedoucím pod hlavičkou RTR Projects, startoval také Erik Janiš.
Fotil, kdo mohl.
Mechanici týmu GRT při inspekci brzd. Nakonec to však byla převodovka, která vystavila "lambu" v závodě stopku.
Počasí se v průběhu víkendu lepšilo. Večerní trénink se v pátek jel při 5°C, v neděli pak závod končil v babím létu.
Švýcarská stáj Hofor Racing si do Brna přivezla nový Mercedes-AMG GT3. Vyjel však pouze během testů. Závodil model SLS a byla to jeho derniéra.
Příští rok už bude Epilog podle všecho bez gétéček a pouze o cesťácích.
Náročný závod nakonec nedokončilo pouze 9 vozů.
A pouze třikrát muselo ředitelství závodu sáhnout po "Code 60", virtuálním safety caru.
Magické nedělní rozednívání.
Ještě ráno se mechanici týmu GRT snažili přijít na kloub osudné závadě Huracanu. A zatímco jedni leželi pod vozem,...
...druzí stáli na boxové zídce. Po 646 kolech a problémech největších rivalů to bylo posádka Scuderie Praha ve složení Jiří Písařík/Josef Král/Peter Kox/Tom Onslow-Cole, která ukořistila letošní vítězství.
V kokpitu vítězného stroje Ferrari 488 GT3.
Foto: Martin Ševčík