Obrazové ohlédnutí: česká premiéra německých "gétéček"
ADAC GT Masters se představil na mosteckém autodromu
Na českou půdu poprvné zavítal populární ADAC GT Masters, německý šampionát pro vozy třídy GT3. U premiéry zdobené letním počasím, decentní návštěvou a charakteristickými divokými souboji na trati jsme nemohli chybět.
Krušnohorská subprovincie připravila poslední dubnový víkend pro "ligu supersportů", jak se seriál sám rád nazývá, takřka ideální scénu.
Žlutá sestava HTP vede po čtyřech odjetých závodech pořadí týmů. Sobotní technické problémy a nedělní penalizace ji navíc připravili o daleko tučnější bodový příděl.
Alessio Picariello si ve druhém závodě vybojoval premiérové prvenství mezi jezdci do 25 let. Nejlepšího juniora prvního klání nemusel ve výsledkových listinách nikdo složitě hledat, Jeffrey Schmidt byl totiž zároveň také absolutním vítězem.
Pod hradem Hněvín se měnil zasedací pořádek. Stefan Mücke zaskočil v rodinném týmu za hvězdu DTM Jamieho Greena. Dostal tak příležitost zavzpomínat na své působení v Divizi 4 českého šampionátu.
Patnácté místo v druhém závodě bylo maximem, čeho úspěšný tým GRT na české půdě dosáhl. Rolfu Ineichenovi vyneslo prvenství v kategorii gentlemanů.
Dvojnásobný mistr DTM Timo Scheider našel útočiště v týmu Schnitzer. V sobotu se mu podařilo s poškozeným vozem před urputně dotírajícími soupeři ubránit šestou příčku.
Jezdci si unisono pochvalovali "Spaßfaktor" mostecké tratě...
Jen těch možností k předjíždění by rádi měli více. Vítězství v obou závodech připadlo držitelům pole position.
“Most není tratí šitou na míru Audi“, znělo z tábora Phoenix Racing. U Mücke Motorsport neposlouchali a triumfovali v sobotní kvalifikaci i závodě.
Peter Mücke tak dostal příležitost zařádit si se svým synem na podiu. A stejně jako jeho potomek mohl i on vzpomínat na své zdejší minulé úspěchy.
Letošní sezona ADAC GT Masters se může pyšnit rekordním počtem účastníků. Startovní rošt zaplnilo 34 posádek.
Maximilian Buhk se připravuje na druhý závod. V té době ještě neveděl, že penalizace za nedodržení předepsaného času pro zastávku v boxech jej připraví o stupně vítězů.
Tým Callaway Competition je tradičním pěstitelem závodních vozů Corvette. Jeho dvojice Keilwitz-Kirchhöfer si z Česka po dvou druhých místech odvezla největší porci bodů.
Novým přírůstkem do rodiny německého šampionátu je Honda NSX GT3, nasazovaná v jediném exempláři týmem Schubert Motorsport. Boje o nejvyšší příčky posádka nového stroje zatím sleduje z povzdálí.
Kvalifikace ukázaly mimořádnou vyrovnanost závodního pole. V Q1 se do jedné sekundy vešlo hned 25 vozů, v Q2 pouze o jeden méně.
Stejně jako v Blancpain GT Series dostalo Lamborghini v rámci Balance of Performance naloženu dodatečnou zátěž.
JP Kraemer, známá to televizní a internetová persona, si splnil sen o vlastním závodním týmu. Do svého Porsche 911 GT3 R posadil vítěze MS GT1 roku 2011 Lukase Luhra. Motto týmu zní "Make Motorschpocht great again!"
Povrch opracovaných pneumatik jako metafora mostecké dráhy - četné nerovnosti a vrásky kořenily jezdecký zážitek.
Poloviční úspěch nováčka ISR: v sobotním závodu neujel jediné kolo, v neděli se ale českému týmu podařilo vybojovat páté místo!
Claudia Hürtgen je stálicí německého šampionátu a jednou ze dvou dam na startovním roštu. První závod vyšperkovala ziskem Trofeje Pirelli pro nejlepší amatérskou posádku.
Takřka 15 000 víkendových diváků se mohlo těšit z vyvedeného počasí, otevřeného paddocku, obligátních autogramiád či z procházky boxovou uličkou.
Projekt IronForce by RING POLICE zatím bojuje více o pozornost nežli o vavříny. To posádka jiného Porsche Jaminet-Renauer se dvakrát podívala na stupně vítězů a vede průběžné pořadí v šampionátu.
Na okruhu bez vyasfaltovaných únikových zón se závodní speciály tu a tam měnily v drahé sekačky na trávu.
Tu.
A tam.
Maximilan Götz si dosyta užívá finále dokonalého závodnického dne - nedělní pole position, nejrychlejší kolo závodu a neohrožené vítězství.
Vyprošťování vozů z první zatáčky bylo společným jmenovatelem obou závodů. Traťoví pracovníci přitom bavili přihlížející kyvadlovým efektem - závodníci a majitelé vozů už byli pobaveni méně.
V rámci doprovodného programu vzal TCR Germany stečí Petr Fulín. První pokus ještě nevyšel a český závodník byl rád za páté místo, napodruhé ale dosáhl až na stupínek nejvyšší.
A výhled do budoucna?
Dle vyjádření pořadatelů by se mohly německé gététrojky do mostecké pánve za rok vrátit.
Foto: Martin Ševčík