Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč se už možná nepojede v Montrealu?

Proč se už možná nepojede v Montrealu?

Nedodržení smlouvy by ho mohlo vyřadit z kalendáře.

O problémech okruhů v Německu a v Brazílii se ví už déle, ale dosud nebylo jasné, proč je v kalendáři sezóny 2017 označena hvězdičkou i Velká cena Kanady. Důvodem jsou, jak jinak, finance. Nejedná se ale o peníze, které by organizátor závodu dlužil přímo společnosti Formula One Management. Bernie Ecclestone se před podpisem smlouvy s organizátorem velké ceny zajímá také o to, zda je okruh hodný toho, aby ho navštívila královna motorsportu. V roce 2014 byla odpověď záporná a součástí nové smlouvy byla podmínka, že Montreal Okruhu Gillese Villeneuva zajistí renovaci padoku, kontrolní věže i lékařského centra a že vše bude hotové v roce 2015.

VC Kanady 2015 i 2016 jsou již minulostí a s renovací se ještě ani nezačalo a přislíbených 27.5 mil. amerických dolarů nejsou ani v rozpočtu na rok 2017. Nedodržení smlouvy je důvodem, proč ji Formule 1 také nemusí dodržet. Francois Dumontier šéfující společnosti pořádající závod v Montrealu byl minulý týden viděn v padoku VC USA a prý je přesvědčený, že se mu podaří Bernieho Ecclestona přesvědčit, aby počkal až do roku 2019.

"Už probíhají rozhovory mezi kanceláří starosty a Ecclestonem," řekl Dumontier. "Jsem si zcela jistý, že se mohou dohodnout a odstranit všechny pochybnosti o našem závodě. Vznikl návrh na odložení dokončení prací do roku 2019, a pokud bude odsouhlasen, tak by mělo být vše v pořádku."

Problémy s placením vysokých poplatků má více okruhů. Brazílie má podmínku, protože Interlagos se zřejmě bude privatizovat, aby závod F1 již neodčerpával peníze z rozpočtu města São Paulo. Nürburgring i Hockenheimring by byly ochotny uspořádat VC Německa 2017, ale pouze za lepších finančních podmínek, BRDC chce prodat Silverstone a malajská vláda zvažuje ukončení finanční podpory závodu na okruhu Sepang.