Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dnes byl nejrychlejší Sebastian Vettel!

Dnes byl nejrychlejší Sebastian Vettel!

Velká cena Mexika - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Mexika! Autódromo Hermanos Rodríguez je v Mexiku jediným okruhem, který již hostil závody F1, přestože tvar i jméno se dvakrát výrazně změnily. První VC Mexika byla v roce 1962 nemistrovským závodem, ale už o rok později se stala součástí šampionátu F1 a zůstala jí až do roku 1970. V roce 1963 se ještě okruh volal Magdalena Mixhuca, podle veřejného parku ve městě Mexiko, kde leží. Od roku 1964 je přejmenován na Okruh bratří Rodríguezů, mexických závodníků, kteří oba zahynuli za volanty závodních strojů.

Po roce 1970 následovala dlouhá přestávka a F1 se vrátila až v roce 1986 na pozměněný okruh, ale opět vydržela jen pár let, do sezóny 1992. Okruh pak přišel o licenci FIA Grade 1, bez níž návrat nebyl možný a Mexičané toužící vidět Sergia Péreze a Estebana Gutiérreze závodit na domácí půdě si museli najmout architekta Hermanna Tilkeho, aby jim okruh upravil. Musela se obětovat polovina rychlé a nebezpečné Peraltady, ale okruh získal pomalou sekci "stadion" obležené obřími tribunami.

Velká cena Mexika je jednou z mála v šampionátu, kde nezískalo nejvíce vítězství Ferrari. Kraluje jí Lotus s třemi vítězstvími započítanými do šampionátu a nemistrovským vítězstvím Trevora Taylora a Jima Clarka z roku 1962. Clark dostal Lotus do cíle na prvním místě ještě dvakrát a je nejúspěšnějším jezdcem VC Mexika. V Mexiku je před startem druhého tréninku 15°C, což je o 5°C více, než na začátku prvního tréninku. Jezdci budou mít méně práce se zahříváním pneumatik, co nejvíce pomůže Maxu Verstappenovi a Felipe Nasrovi, kteří velkou část 1. tréninku sledovali pouze v roli diváků.

Sebastian Vettel po rozsvícení zeleného světla na semaforu na konci boxové uličky na nic nečekal a pustil se do stintu na bílých pneumatikách. Stejný typ si vybral i Max Verstappen a byl o dvě desetiny sekundy pomalejší. Kimi Räikkönen na starších měkkých pneumatikách obsadil vrchol tabulky nejrychlejších časů. Vettel týmu oznámil, že zahřívání nejtvrdších pneumatik z mexické nabídky Pirelli mu jde pomalu, ale za pár minut už byl na vrcholu tabulky on.

Přilnavost nezahřátých pneumatik neodhadli Pérez, Rosberg a Nasr a na chvíli opustili trať a problémy měl i Alonso. Rosberg jezdil na bílých pneumatikách a v tabulce rozdělil jezdce Ferrari předstižených Sainzem a první příčka patřila Hamiltonovi testujícímu žluté pneumatiky. Rosberg se však dále zlepšoval a na již zahřátých pneumatikách se dostal na druhou příčku, zatímco Hamilton po čtvrthodině tréninku Mercedesu oznámil, že na jeho žlutých pneumatikách se už nedá jezdit. Vůz Romaina Grosjeana zůstal v garáži Haasu, kde se řešil problém s ERS. 

Kratší stinty na červených pneumatikách, které budou použity v kvalifikaci, začal po necelé půlhodině tréninku Vettel. Jako první pokořil hranici 1:20s a téměř překonal loňské kolo Nica Rosberga, kterým se kvalifikoval na pole position. Räikkönen své první měřené kolo vzdal a raději se ještě věnoval zahřívání pneumatik, kterým odebíraly teplo chladný vzduch i asfalt a na dlouhých rovinkách chladly ještě rychleji. Dalším pokusem se dostal na druhou příčku, ale jeho čas byl o téměř půl sekundy horší než Vettelův.

Nico Rosberg své první kolo na červených pneumatikách pokazil v posledním sektoru a nepřekonal ani Hamiltonův starší čas na žlutých. Když si úřadující šampion nechal obout červené, byl o 13 tisícin sekundy pomalejší než Vettel. Do boje o nejvyšší příčky nepromluvili Ricciardo ani Verstappen a ještě se nechali rozdělit Hülkenbergem. Rosberg se druhým pokusem dokázal zlepšit alespoň natolik, aby se dostal nad Räikkönena. Na osmou příčku postoupil Bottas a poslední dvě místa první desítky obsadili Sainz s Kvjatem.

Hamilton po zchlazení pneumatik tým upozornil, že během nácviku kvalifikačního kola narazil na provoz a chtěl by si vyzkoušet další kvalifikační kolo. Závodní inženýr chtěl data z pomalejšího stintu, ale nakonec neprotestoval. Jezdec Mercedesu měl dobré kolo a na již ne nejlepších pneumatikách byl tentokrát pouze o 4 tisíciny sekundy pomalejší než Vettel. Alonso vytlačil z 10. příčky Kvjata. 

Jediným, kdo nezajel kolo na červených pneumatikách, zůstaval Romain Grosjean, který se do vozu vrátil 20 minut před koncem tréninku.. Dno tabulky nejrychlejších časů zabral Gutiérrez a jezdci Manoru a Sauberu. Piloti Renaultu byli dostatečně rychlí, aby tuto skupinku nechali za sebou. Překvapivě nízko se umístili Massa a Pérez, ale Mexičan své nejlepší kolo zajel na žlutých pneumatikách. Button na rozdíl od Alonsa nepřekonal Kvjata. Více než půlhodinu před koncem tréninku se už i poslední z 21 jezdců vrátili k jízdě na žlutých a bílých sadách pneumatik a trénování startu.

Většině jezdců jako první "odcházela" levá přední pneumatika. Mezi prvními si na ni stěžovali jezdci Red Bullu. Na trati bylo jaksi těsno. "Všichni chtějí závodit… To je ale idiot," slyšeli jsme od Vettela. Němec si tentokrát nestěžoval na některého z méně zkušených jezdců, ale na Alonsa, který si ale sám stěžoval na vozy Haasu. Hamilton svůj stint na červených pneumatikách zakončil zablokováním kol v sekci stadion. Alonso byl se svou prací hotov již 15 minut před koncem tréninku.

S pomocí problémů Mercedesu si nejrychlejší kolo dnešního dne ponechal Sebastian Vettel. Ferrari dnes vypadalo jako nejsilnější soupeř Mercedesu, zatímco Red Bull se ocitl na úrovni týmů Force India a Williams. Už po skončení tréninku přišel Kvjat ve vjezdu do boxové uličky o veškerý výkon motoru.

  Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Vettel Ferrari 1:19.790
 47
2 Hamilton Mercedes 1:19.794 0.004  37
3 Rosberg Mercedes 1:20.225 0.435  46
4 Räikkonen Ferrari 1:20.259 0.469  37
5 Ricciardo Red Bull 1:20.448 0.658  43
6 Hulkenberg Force India 1:20.574 0.784  43
7 Verstappen Red Bull 1:20.619 0.829  42
8 Bottas Williams 1:20.629 0.839  41
9 Sainz Toro Rosso 1:20.974 1.184  46
10 Alonso McLaren 1:21.003 1.213  25
11 Kvjat Toro Rosso 1:21.193 1.403  39
12 Button McLaren 1:21.198 1.408  39
13 Massa Williams 1:21.326 1.536  45
14 Magnussen Renault 1:21.442 1.652  39
15 Perez Force India 1:21.579 1.789  41
16 Palmer Renault 1:21.785 1.995  44
17 Wehrlein Manor 1:21.980 2.190  42
18 Ericsson Sauber 1:21.997 2.207  42
19 Nasr Sauber 1:22.037 2.247  43
20 Grosjean Haas 1:22.105 2.315  14
21 Ocon Manor 1:22.298 2.508  44
22 Gutierrez Haas 1:22.408 2.618  33