Ve druhém tréninku se do čela posunul Vettel
Velká cena Mexika – 2. trénink
První tréninkové jízdy sice patřily Mercedesu a Hamiltonovi, ve druhém tréninku ovšem britsko-německou kombinaci vystřídali v čele Vettel a Ferrari. Druhou pozici obsadil Verstappen a na třetí příčce se umístil druhý vůz z Maranella pilotovaný Leclerkem. „Stříbrné šípy“ Bottas s Hamiltonem se tentokrát museli spokojit se čtvrtou, respektive pátou příčkou.
Dobrá nálada mohla panovat u Toro Rosso, které bylo ve druhém tréninku zcela jasně nejlepší stájí ze zbytku světa. Zatímco Kvjat zajel šestý čas, Gasly skončil sedmý. Trénink byl ovlivněn jednou fází červených vlajek, o které se po své havárii postaral Albon.
Zatímco prvnímu volnému tréninku předcházel déšť, což se odrazilo jak v teplotě trati, tak vzduchu, před startem druhých pátečních tréninkových jízd jsme v obou případech zaznamenali nárůst. Zatímco asfalt se ohřál z 22 stupňů na 36,9, teplota vzduchu narostla z 16 na 19,9.
Jako první poctila ve druhém volném tréninku Autodrom bratří Rodríguezů svou návštěvou šestice Räikkönen, Giovinazzi, Russell, Norris, Ricciardo a Kubica. Co se výběru pneumatik týče, dominovala mezi touto skupinou žlutá střední směs, kterou nasadili všichni s výjimkou Ricciarda a Kubici. Tato dvojice vsadila na tvrdou specifikaci.
Jako první zaznamenal měřená kola tandem Alfy Romeo. Rychlejším z jezdců švýcarské stáje byl Räikkönen, jehož čas měl hodnotu 1:20,277. Giovinazzi zaostal za šampionem z roku 2007 o 323 tisícin sekundy.
První dvě místa ovšem neudržely bílo-červeně zbarvené monoposty dlouho. Brzo se totiž na vedoucí příčku posunul Norris, který po zajetí času 1:19,600 sesadil Räikkönena z čela.
Jak se ale dalo očekávat, ani vedení pilota McLarenu nemělo dlouhého trvání. Brita totiž zanedlouho překonal Vettel. Němcovo maximum činilo 1:18,697.
Vzhůru ale vstoupal také na tvrdých pneumatikách Ricciardo. Vettelův bývalý týmový kolega se posunul na bronzovou příčku a definitivně tak připravil Alfu Romeo o zastoupení v nejlepší trojici.
Ani Australan ale v této společnosti nesetrval dlouho. Z elitního tria jej totiž téměř ihned vytlačil další bývalý parťák od Red Bullu Verstappen, který se posunul na druhou příčku. Nechybělo navíc mnoho a Nizozemec šel do úplného čela. Na vedoucího Vettela totiž ztratil pouhých 23 tisícin sekundy.
Zatímco Verstappenovu času ještě Vettel odolal, Leclerkův útok, který přišel za pár okamžiků, již úspěšný byl. Monačan totiž zajel čas 1:18,183 a svého parťáka pokořil o půl sekundy.
Rodák z Heppenheimu ovšem na Leclerkovo kolo našel okamžitou odpověď a poté, co jako první zdolal hranici 1:18 a zajel kolo v hodnotě 1:17,960, to již opět byl on, kdo se nacházel na vedoucí pozici.
Zatímco Vettel se mohl radovat z návratu do vedení, někteří jezdci museli řešit mnohem méně příjemnější starosti. Byli jimi Ricciardo s Giovinazzim, kteří se nevešli do první zatáčky, ale také Němcův týmový kolega Leclerc. Ten se ocitl v nesnázích ve stejném místě jako předchozí dva jmenovaní. Dvaadvacetiletý mladík ovšem dopadl o něco hůře, když skončil v hodinách.
Mnohem větší byly Albonovy potíže. Thajec totiž havaroval a jeho páteční účinkování tímto skončilo. Incident se navíc postaral o vyvěšení červených vlajek, které trénink přerušily na více než deset minut.
Zelené vlajky zavlály v Mexiku znovu hodinu před koncem. První kola po restartu byla úspěšná pro Verstappena, kterému se podařilo rozdělit dvojici rudých vozů z Maranella a vrátit se na druhou příčku.
Do první trojice pronikl ale také Hamilton. U vedoucího muže šampionátu jsme totiž mohli registrovat první reprezentativní čas, který stačil na třetí pozici.
Druhý „stříbrný šíp“ již ale tak radostné chvíle nezažíval. Bottas se totiž na stadionu ocitl v hodinách a byla vyvěšena žlutá vlajka. Tato fáze ovšem trvala jen krátce. Fin se totiž brzy znovu dokázal do tréninku zapojit a druhé neutralizace tedy nebylo zapotřebí.
Problematickým místem ale i nadále zůstávala úvodní zatáčka. O její záludností se tentokrát přesvědčil Sainz, jenž se stal v tomto místě dalším výletníkem mimo trať.
Zanedlouho se na druhé pozici objevilo jméno, které by tak vysoko nikdo hned tak neočekával. Byl jím Gasly, který ztratil pouhých 43 tisícin na vedoucího Vettela.
Pilota Toro Rosso záhy odsunul na třetí pozici Verstappen. Vítěz sedmi závodů zajel na tisícinu(!) stejný čas jako Vettel.
Současně pokračovala série nesnází v první zatáčce. Na seznam chybujících se zapsali Hülkenberg, Norris a Kvjat.
V době, kdy do vypršení časového limitu zbývalo 51 minut, se opět měnil lídr. Leclerc totiž nasadil měkké pneumatiky a s časem 1:17,072 se vrátil zpět na první příčku.
I tentokrát ale Vettel dokázal reagovat. Na stejné specifikaci pneumatik jako Leclerc zajel o 465 tisícin sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega.
Krok ale s vozy Ferrari zvládal i nadále držet také Verstappen. I jemu se totiž podařilo monackého závodníka odsunout, přičemž na první pozici mu scházelo 115 tisícin sekundy.
Ve zbývajícím průběhu tréninku se pak již podoba nejlepší trojice neměnila. Jejím červeno-modrým složením nedokázali zamíchat ani jezdci Mercedesu.
Nehemžilo se to ani dramatickými situacemi. Ze závěrečných minut stojí za zmínku pouze Magnussenův výjezd opět v první zatáčce a Leclerkovy hodiny krátce po uplynutí času vyhrazeného pro druhé tréninkové jízdy.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:16,607 | 35 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:16,722 | + 0.115 | 37 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,072 | + 0.465 | 34 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,221 | + 0.614 | 39 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,570 | + 0.963 | 35 |
6. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:17,747 | + 1.140 | 40 |
7. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:18,003 | + 1.396 | 39 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,079 | + 1.472 | 38 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,261 | + 1.654 | 23 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:18,349 | + 1.742 | 36 |
11. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:18,362 | + 1.755 | 38 |
12. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:18,366 | + 1.759 | 34 |
13. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:18,380 | + 1.773 | 34 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,681 | + 2.074 | 37 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,766 | + 2.159 | 37 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,889 | + 2.282 | 46 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,306 | + 2.699 | 37 |
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:19,968 | + 3.361 | 36 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,180 | + 3.573 | 37 |
20. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:21,665 | + 5.058 | 5 |