Vettel neudělal nic špatně a stejně prohrál
Hamiltonovi vydržely gumy neskutečně dlouho
Ferrari vlastně neudělalo nic špatně a stejně ve VC Mexika prohrálo. Nikdo prostě nepředpokládal, že Lewis Hamilton vydrží na sadě tvrdých pneumatik tak dlouho.
„Zkusili jsme všechno. Po bitvě je každý generál. Věřili jsme, že dokážeme skloubit rozdílné strategie. Proto jsme vsadili na obě možnosti,“ krčil rameny Sebastian Vettel.
Mercedes na něj vytáhl klasický undercut a uspěl. Nicméně i Toto Wolff přiznal, že ve 23. kole, když Hamilton opouštěl po zastávce boxovou uličku, nebyl o zdaru plánu zdaleka přesvědčen.
Scuderia chtěla Vettela povolat do boxů bezprostředně poté, ten se ale bránil. Vedení ztratí tak jako tak, proto aspoň jít do závěrečné fáze s výhodou co nejčerstvějšího obutí. Stáj s ním nakonec souhlasila a tak zastavil až ve 37. kole.
„Před startem jsme si stanovili kolo, před kterým nesmíme absolvovat přezouvání. Když odbočil k mechanikům Lewis, ještě jsme v něm nebyli. Když se rozhodneš jet na jednu zastávku, tak to musíš realizovat pořádně a nebát se,“ vysvětloval exmistr světa. I on v koutku duše doufal, že jeho sokovi přece nemohou gumy vydržet až do cíle. Leč stalo se.
Sebastian Vettel vedení ve VC Mexika neudržel
Poznatky, posbírané v pátek a sobotu, byly náhle k ničemu. „Nepozoroval jsem žádné drolení, které nás tak trápilo v trénincích. V tom byl podstatný rozdíl,“ konstatoval Vettel. Experti se shodují, že příčinou této změny byla vyšší teplota. Asfalt měl v neděli o pět až šest stupňů více.
Dalším faktorem, který rozhodl o Vettelově porážce, byl silný provoz, v němž uvízl těsně před tím, než se vydal pro nové obutí. Draho ho přišlo především předjetí o kolo Sainze, který se právě pral s Gaslym. Za ním ztratil plné dvě sekundy.
„Udělali jsme vše správně. Když se teď na průběh velké ceny zpětně ohlédnu, tak jedinou chybou, kterou si můžeme vyčítat, bylo to, že jsme ještě jednou nezvážili eventualitu s jedinou a přitom brzkou zastávkou. Ta ale představovala riziko, které může podstoupit ten, kdo se potřebuje dostat dopředu, ne vedoucí auto. Oni se rozhodli správně. My už nedokázali najít adekvátní odpověď,“ prohlásil šéf týmu z Maranella Mattia Binotto. Je třeba mu dát za pravdu.