Chybělo málo a Vettelovo kolo by skončilo smykem
Räikkönen tropil chyby
Sebastian Vettel v Mexiku získal svou 50. pole position. Čekal na ni od VC Singapuru a mezitím prakticky ztratil naděje na titul, žije pouze minimální matematická šance. Z kvalifikačního vítězství má ale radost, bylo dosaženo za cenu velkého rizika.
"V šesté zatáčce jsem téměř ztratil kontrolu nad vozem, takže to nebylo perfektní kolo. Ale nějak jsem to ustál a stal se opak. Získal jsem tam čas! A pak to už asi bylo perfektní kolo. Asi bych ho nedokázal zopakovat. Mám velkou radost," těšil se po kvalifikaci Vettel.
"S Maxem to bylo hodně těsné. Věděl jsem, že potřebuji dobrý první sektor. Dal jsem to. Nebylo jednoduché dostat pneumatiky na správnou teplotu, ale dokázal jsem to a při vjezdu do druhého sektoru se mi tak trochu ulevilo. Pak to už šlo hladce. Ano, šestá zatáčka mě vyděsila, ale věděl jsem, že v posledním sektoru již potřebuji pouze čistý průjezd.
Hodně to klouzalo, proto bylo snadné udělat chybu. Za poslední zatáčkou mě zaplavila radost, protože jsem věděl, že to bylo dobré kolo. Byl jsem si jistý, že to bude těsné, ale mělo by to stačit. Ten pocit, když čekáte na někoho jiného, až dokončí své kolo, a nevíte jistě, že váš čas bude stačit... Ale stačilo to, jsem šťastný."
V čem spočívalo tajemství úspěchu?
"Nedělat chyby. Tady snadno uděláte chybu, protože trať je velmi kluzká a pokud od vozu žádáte příliš, ztratíte přilnavost. Takže tlačit až na hranu, ale nikdy ani o krok dál. Tak vzniklo moje kolo."
Zatímco Vettel se těší na start z prvního místa, vůz jeho týmového kolegy bude stát až ve třetí řadě. Kimi Räikkönen udělal přesně to, čemu se Vettel úspěšně vyhnul. Mnoho malých chyb.
"Náročná kvalifikace s výsledkem daleko za očekáváním," přiznává Räikkönen fanouškům. "Nedařilo se mi poskládat dobré kolo, chyběla mi přilnavost a dělal jsem chyby. Občas jsem měl z vozu správný pocit a občas ne a pak bylo velmi jednoduché udělat chybu. Vždy, když jsem chtěl zatlačit o trochu víc, vypadalo to na zablokování předních kol, hlavně v posledním sektoru. V Q3 jsem chtěl pouze kolo bez větších chyb, abych si zajistil alespoň jakous takous pozici, ale dobře jsem věděl, že jsem pomalý.
Jsem si jist, že v závodě to bude lepší. Těžko něco předpovídat, ale pokud bude vůz poslouchat a pneumatiky fungovat, tak by to mělo být dobré. Snad se nám podaří dobrý start a pak bude záležet na tom, co se uděje na rovince a v první zatáčce. Pokusíme se vyhnout potížím a tím se dostat do silné pozice.”