Alonso se podivuje vlastní radosti z 11. místa
Ve skutečnosti si nic lepšího nemohl přát.
"Ano! Fantastické!" slyšel závodní inženýr Fernanda Alonsa jeho radost, když mu oznámil, že nepostoupil do Q3 a na startu mu bude patřit 11. pozice. Vysvětlením je fakt, že deset jezdců za postup do boje o nejlepší místa na startu zaplatí startem na pneumatikách použitých v Q2, zatímco všichni ostatní si mohou na start vzít kteroukoli ze svých sad. Alonso bude dnes první s touto výhodou, po postupu do Q3 by byl s vysokou pravděpodobností jedním z posledních jezdců bez této taktické výhody. Později uznal, že je trochu smutné, když se jezdec těší z nepostoupení.
"Není velmi pěkné těšit se z 11. místa, ale v naší situaci je to asi nejlepší místo a na čisté straně (trati)," vysvětloval Alonso po kvalifikaci. "Bohužel nejsme dost rychlý. Před pár závody jsme bojovali o sedmé, osmé místo, nyní bojujeme o deváté nebo desáté. Proto je 11. místo a možnost volby strategie to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Měli jsme i kus štěstí, bez něj bychom nemohli mít jedenácté místo."
A jak Alonso tuto výhodu využije? Mohl by se pokusit o dlouhý první stint na středně-tvrdých pneumatikách, nebo využít výhodu zcela nových super-měkkých, ale nejpravděpodobnější volbou je měkká směs.
"Asi ano, super-měkké v trénincích velmi rychle degradovaly, takže start na nich by byl velmi riskantní. Ale trať se zlepšuje a s pneumatikami si rozumíme pořád líp, takže to ještě není jisté. Máme možnost, kterou prvních 10 jezdců nemá, takže se ji pokusíme využít."
Jenson Button byl v Q2 o 4 desetiny sekundy pomalejší než Alonso a obsadil 13. pozici.
"Moje nejlepší kolo v Q2 bylo na již použitých pneumatikách. V prvním sektoru mého posledního kola jsem nové pneumatiky nedokázal přimět pracovat a ztratil jsem tam tři desetiny. Druhý a třetí sektor byly dobré, ale v prvním sektoru jsem neměl správný balanc. Když se na to podíváme realisticky, pro nás by asi bylo nejlepším scénářem obsazení jedenáctého a dvanáctého místa, tak bychom byli před závodem v nejlepší pozici. Ale 11. a 13. místo také není špatný výsledek, budu startovat na čisté straně trati a zároveň si sám vyberu pneumatikovou strategii."
Navzdory neúčasti ve finálové části kvalifikace je tedy McLaren poměrně spokojený. Velké zlepšení je vidět ve srovnání s loňským rokem, kdy se Jenson Button očekávající penalizace za nepovolené výměny pohonných jednotek kvalifikace ani nezúčastnil a Fernando Alonso porazil pouze jezdce Manoru a Felipeho Nasra. Lví podíl na meziročním zlepšení má pohonná jednotka.
"Pátek a sobota posílily naše přesvědčení, že loňské problémy našich pohonných jednotek související s velkou nadmořskou výškou se podařilo odstranit a můžeme využívat stejný výkon jako na jiných okruzích. Je to dobrý krok vpřed a můžeme si zapsat splnění dalšího cíle," řekl spokojený Jusuke Hasegawa, šéf projektu Hondy v F1.
"Není velmi pěkné těšit se z 11. místa, ale v naší situaci je to asi nejlepší místo a na čisté straně (trati)," vysvětloval Alonso po kvalifikaci. "Bohužel nejsme dost rychlý. Před pár závody jsme bojovali o sedmé, osmé místo, nyní bojujeme o deváté nebo desáté. Proto je 11. místo a možnost volby strategie to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Měli jsme i kus štěstí, bez něj bychom nemohli mít jedenácté místo."
A jak Alonso tuto výhodu využije? Mohl by se pokusit o dlouhý první stint na středně-tvrdých pneumatikách, nebo využít výhodu zcela nových super-měkkých, ale nejpravděpodobnější volbou je měkká směs.
"Asi ano, super-měkké v trénincích velmi rychle degradovaly, takže start na nich by byl velmi riskantní. Ale trať se zlepšuje a s pneumatikami si rozumíme pořád líp, takže to ještě není jisté. Máme možnost, kterou prvních 10 jezdců nemá, takže se ji pokusíme využít."
Jenson Button byl v Q2 o 4 desetiny sekundy pomalejší než Alonso a obsadil 13. pozici.
"Moje nejlepší kolo v Q2 bylo na již použitých pneumatikách. V prvním sektoru mého posledního kola jsem nové pneumatiky nedokázal přimět pracovat a ztratil jsem tam tři desetiny. Druhý a třetí sektor byly dobré, ale v prvním sektoru jsem neměl správný balanc. Když se na to podíváme realisticky, pro nás by asi bylo nejlepším scénářem obsazení jedenáctého a dvanáctého místa, tak bychom byli před závodem v nejlepší pozici. Ale 11. a 13. místo také není špatný výsledek, budu startovat na čisté straně trati a zároveň si sám vyberu pneumatikovou strategii."
Navzdory neúčasti ve finálové části kvalifikace je tedy McLaren poměrně spokojený. Velké zlepšení je vidět ve srovnání s loňským rokem, kdy se Jenson Button očekávající penalizace za nepovolené výměny pohonných jednotek kvalifikace ani nezúčastnil a Fernando Alonso porazil pouze jezdce Manoru a Felipeho Nasra. Lví podíl na meziročním zlepšení má pohonná jednotka.
"Pátek a sobota posílily naše přesvědčení, že loňské problémy našich pohonných jednotek související s velkou nadmořskou výškou se podařilo odstranit a můžeme využívat stejný výkon jako na jiných okruzích. Je to dobrý krok vpřed a můžeme si zapsat splnění dalšího cíle," řekl spokojený Jusuke Hasegawa, šéf projektu Hondy v F1.