Ricciardo: Vettel i Hamilton by si zasloužili penalizace
Vettel si nezasloužil být na stupních vítězů.
Daniel Ricciardo vyšel z bojů před první zatáčkou závodu jako poražený a rád přijal nabídku Red Bullu přejít na alternativní strategii zastávek v boxech. Díky dvouzastávkové strategii a bojovnému výkonu v závěru závodu dohnal Maxe Verstappena a Sebastiana Vettela, ale nedostal se před ně. Po 5 sekundové penalizaci udělené Verstappenovi se posunul z pátého na čtvrté místo, ale po vystoupení z vozu měl těžké srdce na Lewise Hamiltona, Sebastiana Vettela i zástupce FIA dohlížející na dodržování pravidel.
Vůbec by nemusel jít alternativní cestou, kdyby Hamilton (a možná i Rosberg) musel zaplatit za vynechání druhé zatáčky. Rosberga k tomu dohnal souboj s Verstappenem, pro Hamiltona to prostě byla nejrychlejší cesta poté, co nešlápnul včas na brzdový pedál.
"Opravdu nerozumím tomu, co se stalo na startu. Jak může vést závod někdo, kdo bránil (pozici), zablokoval kola a zůstal ve vedení," řekl Ricciardo v rozhovoru pro Sky. "Podle mě si Lewis zasloužil trest. Každý, kdo tohle udělá, si zaslouží být potrestán. Viděl jsem, jak Max střihl šikanu, když se bránil před Sebem. Dostal za to trest. Takže opravdu netuším, jaký je rozdíl mezi tím, co udělal on a tím, co udělal Lewis. Nevím. Podle mě, když vynecháte zatáčku, tak jste udělali chybu a měli byste za ni zaplatit."
Po usilovném probíjení se skrz startovní pole se Ricciardo pár kol před šachovnicovou vlajkou dostal za Vettela brzděného Verstappenem a odhodlal se k útoku, ale Vettel během brzdění pozměnil směr své jízdy a přinutil Ricciarda poškodit si pneumatiky.
"Řekl bych, že Seb udělal přesně to, na co si všichni dosud stěžovali. Pozdě, během brzdění (změnil směr jízdy). Teď se usmívá. Já nevím, ale myslím si, že po takovém manévru si nezaslouží stát tam nahoře (na stupních vítězů). Jel na vnější stranu, vypadalo to, že si ji vybral, takže jsem jel dovnitř. Myslím, že jsem měl plné právo tam být, ale on během brzdění začal zavírat dveře. Chtěl jsem zabránit kolizi a zablokoval kola, ale přesto se přibližoval až dokud jsem neměl kam jet. Bylo to frustrující."
Pak ještě dodal: "Nechápejte mě špatně, miluji závodění, miluji tvrdé závodění, miluji vidět, jak někdo zablokoval kola a dokonce i menší kontakty jsou fajn. Ale měnění směru v brzdné zóně je kompletně špatně. Při obraně si včas vyberete stranu, tak to má být. Nemůžete to změnit, když vás někdo přelstí. A podle mě Seb dnes přesně to udělal. Vybral si, jel tam, můj tah byl lepší. Jenže on si řekl: "Och, tak to jsem pohnojil, ale zkusím svou chybu ještě napravit." To podle mě není správné."
Vůbec by nemusel jít alternativní cestou, kdyby Hamilton (a možná i Rosberg) musel zaplatit za vynechání druhé zatáčky. Rosberga k tomu dohnal souboj s Verstappenem, pro Hamiltona to prostě byla nejrychlejší cesta poté, co nešlápnul včas na brzdový pedál.
"Opravdu nerozumím tomu, co se stalo na startu. Jak může vést závod někdo, kdo bránil (pozici), zablokoval kola a zůstal ve vedení," řekl Ricciardo v rozhovoru pro Sky. "Podle mě si Lewis zasloužil trest. Každý, kdo tohle udělá, si zaslouží být potrestán. Viděl jsem, jak Max střihl šikanu, když se bránil před Sebem. Dostal za to trest. Takže opravdu netuším, jaký je rozdíl mezi tím, co udělal on a tím, co udělal Lewis. Nevím. Podle mě, když vynecháte zatáčku, tak jste udělali chybu a měli byste za ni zaplatit."
Po usilovném probíjení se skrz startovní pole se Ricciardo pár kol před šachovnicovou vlajkou dostal za Vettela brzděného Verstappenem a odhodlal se k útoku, ale Vettel během brzdění pozměnil směr své jízdy a přinutil Ricciarda poškodit si pneumatiky.
"Řekl bych, že Seb udělal přesně to, na co si všichni dosud stěžovali. Pozdě, během brzdění (změnil směr jízdy). Teď se usmívá. Já nevím, ale myslím si, že po takovém manévru si nezaslouží stát tam nahoře (na stupních vítězů). Jel na vnější stranu, vypadalo to, že si ji vybral, takže jsem jel dovnitř. Myslím, že jsem měl plné právo tam být, ale on během brzdění začal zavírat dveře. Chtěl jsem zabránit kolizi a zablokoval kola, ale přesto se přibližoval až dokud jsem neměl kam jet. Bylo to frustrující."
Pak ještě dodal: "Nechápejte mě špatně, miluji závodění, miluji tvrdé závodění, miluji vidět, jak někdo zablokoval kola a dokonce i menší kontakty jsou fajn. Ale měnění směru v brzdné zóně je kompletně špatně. Při obraně si včas vyberete stranu, tak to má být. Nemůžete to změnit, když vás někdo přelstí. A podle mě Seb dnes přesně to udělal. Vybral si, jel tam, můj tah byl lepší. Jenže on si řekl: "Och, tak to jsem pohnojil, ale zkusím svou chybu ještě napravit." To podle mě není správné."