Ocon penalizován, odstartuje poslední
Neudělal žádnou chybu, ale…
Esteban Ocon dnes odstartuje z posledního místa, protože jeho vůz zdržel Jolyona Palmera v jeho rychlém kole. K incidentu došlo během první části kvalifikace ve čtvrté zatáčce okruhu Interlagos. Ocon přerušil své rychlé kolo, komunikoval se svým závodním inženýrem a zůstal v ideální stopě, když byl Palmer už těsně za ním. Ke kolizi nebylo daleko, ale Ocon se po postřehnutí žlutého vozu ve zpětných zrcátkách snažil co nejrychleji uhnout z ideální linie a Palmer nakonec navzdory tomuto zdržení postoupil do další části kvalifikace.
Udělená penalizace tedy jde na účet týmu Manor, který mladého jezdce zapomněl informovat o blížícím se rychlejším voze. Stevardi byli při posuzování incidentu přísní i kvůli tomu, že Interlagos je druhý nejkratší okruh v kalendáři, takže vzdálenosti mezi vozy musely být menší než obvykle a jezdci byli před víkendem upozorněni, aby kontrole zpětných zrcátek věnovali zvýšenou pozornost.
"Při vstupu do brzdné zóny čtvrté zatáčky Ocon zůstal v ideální linii ve chvíli, kdy byl už Palmer za ním, čímž ho přiměl opustit ideální linii. Ocon v té době komunikoval s týmem prostřednictvím vysílačky, ten ho ale o blížícím se voze neinformoval. Když Ocon uviděl Palmera, co nejrychleji uhnul na pravou stranu, aby zabránil vzniku nebezpečné situace, ale stevardi došli k závěru, že to není polehčující okolností, protože Ocon Palmera evidentně zdržel,"píše se v oficiální zprávě od stewardů.
Ocon si během kvalifikace stěžoval, že byl zdržen týmovým kolegou, Pascalem Wehrleinem a nakonec byl o 5 tisícin sekundy pomalejší než on. O moc nepřišel, namísto z dvacátého odstartuje z dvaadvacátého místa.
Udělená penalizace tedy jde na účet týmu Manor, který mladého jezdce zapomněl informovat o blížícím se rychlejším voze. Stevardi byli při posuzování incidentu přísní i kvůli tomu, že Interlagos je druhý nejkratší okruh v kalendáři, takže vzdálenosti mezi vozy musely být menší než obvykle a jezdci byli před víkendem upozorněni, aby kontrole zpětných zrcátek věnovali zvýšenou pozornost.
"Při vstupu do brzdné zóny čtvrté zatáčky Ocon zůstal v ideální linii ve chvíli, kdy byl už Palmer za ním, čímž ho přiměl opustit ideální linii. Ocon v té době komunikoval s týmem prostřednictvím vysílačky, ten ho ale o blížícím se voze neinformoval. Když Ocon uviděl Palmera, co nejrychleji uhnul na pravou stranu, aby zabránil vzniku nebezpečné situace, ale stevardi došli k závěru, že to není polehčující okolností, protože Ocon Palmera evidentně zdržel,"píše se v oficiální zprávě od stewardů.
Ocon si během kvalifikace stěžoval, že byl zdržen týmovým kolegou, Pascalem Wehrleinem a nakonec byl o 5 tisícin sekundy pomalejší než on. O moc nepřišel, namísto z dvacátého odstartuje z dvaadvacátého místa.