Liberty Media chce noční závod v Las Vegas
Sezóna F1 se bude prodlužovat.
Generální ředitel Liberty Media se tento týden zúčastnil konference Morgan Stanley Technology, Media and Telecoms v Barceloně a hovořil o mamutí akvizici své společnosti, přebírání většinového podílu ve společnosti Delta Topco vlastnící komerční práva na F1. Prozradil, kam by F1 dostal nejraději.
"Obzvlášť se mi zamlouvá myšlenka nočního závodu v Las Vegas," řekl Greg Maffei. Bernie Ecclestone se už léta pokouší dohodnout druhý závod na území USA a o závodu v Las Vegas neslyšíme poprvé, se zástupci města již jedná společnost podporována čínskými investory. Maffei také potvrdil, že Liberty Media má zájem dále rozšiřovat kalendář, ačkoli místa už moc nezbývá.
"Samozřejmě, někde je hranice, kterou nemůžete překročit. Jste omezení tím, že vozy převážíte z jednoho místa na druhé, kolem celého světa. Ale podle mě můžeme očekávat, že počet závodů se mírně zvýší, je o to obecný zájem. Když bude více závodů, tak FIA vydělá více, týmy vydělají více a my vyděláme více. Ale nové okruhy obvykle platí více."
Maffei se drží jednoduché matematiky. Okruhy, hlavně ty mimo Evropu, které nemají silnou vyjednávací pozici, platí každoročně obrovské poplatky. Ty jsou zpravidla vyšší, než se dá vydělat na vstupenkách, ale organizátor je dotován z rozpočtu města, regionu nebo země na podporu turistického ruchu a podnikání. Z těchto peněz jde podle současných smluv zhruba 36 procent společnosti Delta Topco, pod kterou spadá Formula One Management. FIA má jednoprocentní podíl v Delta Topco a týmy si dělí zbytek. Otázkou je, zda budou organizátoři a politici ochotni zaplatit za místo v rozšířeném kalendáři stejně, jako za místo v exkluzivním klubu. Letos jsme již slyšeli o nespokojenosti Malajsie, která se v roce 1999 stala šestnáctým závodem kalendáře a jen druhým asijským.
"Obzvlášť se mi zamlouvá myšlenka nočního závodu v Las Vegas," řekl Greg Maffei. Bernie Ecclestone se už léta pokouší dohodnout druhý závod na území USA a o závodu v Las Vegas neslyšíme poprvé, se zástupci města již jedná společnost podporována čínskými investory. Maffei také potvrdil, že Liberty Media má zájem dále rozšiřovat kalendář, ačkoli místa už moc nezbývá.
"Samozřejmě, někde je hranice, kterou nemůžete překročit. Jste omezení tím, že vozy převážíte z jednoho místa na druhé, kolem celého světa. Ale podle mě můžeme očekávat, že počet závodů se mírně zvýší, je o to obecný zájem. Když bude více závodů, tak FIA vydělá více, týmy vydělají více a my vyděláme více. Ale nové okruhy obvykle platí více."
Maffei se drží jednoduché matematiky. Okruhy, hlavně ty mimo Evropu, které nemají silnou vyjednávací pozici, platí každoročně obrovské poplatky. Ty jsou zpravidla vyšší, než se dá vydělat na vstupenkách, ale organizátor je dotován z rozpočtu města, regionu nebo země na podporu turistického ruchu a podnikání. Z těchto peněz jde podle současných smluv zhruba 36 procent společnosti Delta Topco, pod kterou spadá Formula One Management. FIA má jednoprocentní podíl v Delta Topco a týmy si dělí zbytek. Otázkou je, zda budou organizátoři a politici ochotni zaplatit za místo v rozšířeném kalendáři stejně, jako za místo v exkluzivním klubu. Letos jsme již slyšeli o nespokojenosti Malajsie, která se v roce 1999 stala šestnáctým závodem kalendáře a jen druhým asijským.