Krátký, ale dramatický boj o Světový pohár vozů GT
Vanthoor a Audi triumfují navzdory havárii.
Pořadí na roštu rozhodujícího klání určil včerejší kvalifikační závod. Jeho výsledky naleznete Zde. Komisaři po závodě vyšetřovali několik hříšníků, přičemž místo přidělení časových penalizací se rozhodli pro tresty posunu na roštu.
Pátý Van der Zande (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes) startoval z osmé příčky za postrčení Műllera (č. 15, Phoenix, Audi) v úvodním kole v zatáčce Lisboa. Třináctý Mortara (č. 7, Team WRT, Audi) byl také potrestán poklesem o tři místa za kolizi s O´Youngem (č. 99, Craft Bamboo, Porsche) v posledním kole v zatáčce Maternity.
Na startovním roštu stály pouze dvě desítky zbývajících účastníků. Pole ochuzené o Lyonse (č. 88, Craft-Bamboo, Porsche) po dvou haváriích v trénincích dále prořídlo o výše uvedené účastníky včerejších kolizí Műllera a O´Younga.
Start proběhl bez větších potíží, Bamberův (č. 911, Manthey, Porsche) manévr před jeho započetím se však dostal do hledáčku komisařů. Novozélandský pilot se nejprve posunul vlevo ke kolegovi Estremu (č. 912), aby posléze přesunem doprava přinutil Engela (č. 1, AMG Driving Academy, Mercedes) k mírnému kontaktu s bariérou v úvodní zatáčce.
Pro německého jezdce znamenala tato situace pouze dočasný propad o jedno místo za Fonga, Catsburgovi (č. 8, Rowe, BMW) dokázal odolat. Svoji pozici dobyl v nájezdu do zatáčky Lisboa, když pozdním brzděním zdolal místního jezdce. Bamber byl po závodě potrestán přičtením pěti vteřin ke svému času.
Za včerejší prohřešky potrestaní jezdci dokázali rychle dobývat ztracené pozice. Osmý Van der Zande předjel v Lisboa Plentze (č. 28, HCB Rutronik, Audi) a v závěru prvního kola si poradil i s Catsburgem (č. 8, Rowe, BMW).
Šestnáctý Mortara (č. 7, Team WRT, Audi) nejprve využil zaváhání Leeho (č. 16, Audi Hong Kong, Audi) po jeho strkanici na cílové rovince s Coutem (č. 55, FFF Racing, Lamborghini). V oblouku u hotelu Mandarin překonal Lathourase (č. 50, Spirit Of Race, Ferrari). Poslední získání pozice šlo na vrub chyby Capa (č. 17, Modena Engineering, BMW Z4), která významně ovlivnila průběh boje o světovou trofej.
V předposlední zatáčce úvodního kola australský pilot nedokázal dostatečně zatočit do zatáčky Fischermen´s a vletěl do bariéry z pneumatik. Po třech kolech za bezpečnostním vozem byl závod zastaven.
Po více jak tři čtvrtě hodinové opravě se účastníci znovu vydali na dráhu. Druhý Bamber (č. 911, Manthey, Porsche) se na výjezdu Reservoir zavěsil za Vanthoora (č. 8, Team WRT, Audi) a ještě před zatáčkou Mandarin zdolal belgického jezdce. Vanthoor však najel na vnitřní obrubník a ten jej nasměroval do bariéry na protější stěně na výjezdu ze zatáčky.
Po nárazu se ulomilo zadní křídlo a vůz sunoucí se po zdi se začal zvedat do vzduchu. Po otočce dopadl na střechu a bokem klouzal k zatáčce Lisboa. Zastavil se blízko tabule oznamující tři sta metrovou vzdálenost k pravé odbočce. Hrozivě vypadající nehoda naštěstí dopadla pro Belgičana dobře. Jakmile okolo přejelo celé pole vysoukal se Vanthoor bez pomoci z vozu.
Zbývajících 18 vozů se znovu vydalo do boxů, přičemž v té době vedoucímu Bamberovi bylo jasné co bude následovat. K novému startu vzhledem k tenčícímu se 75minutovému limitu vyhrazenému pro závod nedošlo. Rozčarovanému Novozélanďanovi bylo jasné, že rozhodující výsledky budou dle pořadí před dvěma koly.
Sestřih závodu můžete shlédnout Zde.
Výsledky závodu po 4 kolech.
p.
|
Jezdec | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
L.Vanthoor | Team WRT |
Ar82
|
12:21.870
|
2.
|
K.Estre | Manthey Racing |
P991
|
+ 3.500
|
3.
|
M.Engel | AMG Driving Academy |
MAgt
|
+ 5.605
|
4.
|
E.Bamber | Manthey Racing |
P991
|
+ 6.878*
|
5.
|
(HGK) A.Fong | Bentley Team Absolute |
Bcon
|
+ 7.365
|
6.
|
R.Van der Zande | AMG Driving Academy |
MAgt
|
+ 10.492
|
7.
|
N.Catsburg | Rowe Racing |
Bm6
|
+ 12.508
|
8.
|
F.Plentz | HCB Rutronik |
Ar82
|
+ 14.486
|
9.
|
M.Bortolotti | FFF Racing |
Lhur
|
+ 16.396
|
10.
|
C.C.Fu | Absolute Racing |
Ar82
|
+ 18.384
|
11.
|
H.Yoshimoto | Spirit Of Race |
F488
|
+ 20.900
|
12.
|
A.Couto | FFF Racing |
Lhur
|
+ 23.183
|
13.
|
E.Mortara | Team WRT |
Ar82
|
+ 25.471
|
14.
|
P.Lathouras | Spirit Of Race |
F488
|
+ 27.899
|
15.
|
(TWN) K.H.Kuo | D2 Racing |
MAgt
|
+ 29.787
|
16.
|
(HGK) C.Y.P.Ma | GruppeM Racing |
P991
|
+ 31.164
|
17.
|
J.Shen | Modena Motorsports |
P997
|
+ 32.825
|
18.
|
T.Tulpe | HCB Rutronik |
Ar82
|
+ 36.152
|
19.
|
(HGK) M.Lee | Audi Hong Kong |
Ar82
|
+ 38.418
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
* čas po přičtení pětivteřinového trestu, N: neklasifikováni
Vozy: Audi R8 LMS – 2. generace (Ar82), Bentley Continental GT3 (Bcon), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), BMW Z4 GT3 (Bz4), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), Porsche 911 (991) GT3-R (P991), Porsche 911 (997)GT3-R (P997)
Průvodce závodem
2. FIA GT Světový pohár (Zde)
Naleznete zde charakteristiku závodu, jeho historii anebo přehled vítězů závodu GT. Seznámíte se s okruhem, časovým rozvrhem podniku, startovní listinou a výtahem z pravidel.