Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mortara počtvrté vítězem prestižního klání v Makau

Mortara počtvrté vítězem prestižního klání v Makau

FIA GT Světový pohár – hlavní závod

Pořadí na roštu rozhodujícího klání určil včerejší kvalifikační závod. Jeho výsledky naleznete Zde.

Za jezdci na prvních osmi místech bylo pořadí dalších určeno na základě průjezdu prvním sektorem. Poškození vozidel šesti jezdců bylo natolik vážné, že do dnešního závodu nenastoupili. Z výrobců nebylo zastoupeno Lamborghini (Bortolotti) a Ferrari (Rosenquist), o loňského vítěze bylo oslabeno Porsche (Vanthoor). Na roštu chyběli ještě Pommer, Plentz (oba Audi) a Blomquist (BMW).

Na zbývajících čtrnáct závodníků čekaly záludné podmínky. Na asfaltu zbyla po předchozím dešti v nejednom místě voda, přičemž nejhorší situace byla v technickém druhém sektoru. Volba hladkých pneumatik tak představovala pro jezdce značnou výzvu. Ke zlepšení podmínek na dráze napomohlo první kolo za bezpečnostním vozidlem, přesto časy byly horší minimálně o patnáct vteřin.

Průjezd vedoucího Mortary úvodním obloukem (č. 48, Mercedes-AMG Driving Academy) připomínal včerejší osudový kontakt Juncadelly. Na rozdíl od svého kolegy nepoškodil italský pilot se švýcarskou licencí svůj vůz a rychle se odpoutal od zbytku pole.

K tomu mu napomohl dramatický souboj Farfuse (č. 18, Schnitzer, BMW) s Marciellem (č. 888, GruppeM, Mercedes-AMG) před zatáčkou Lisboa. Ten se sice obešel po šetření komisařů bez trestu, ale Farfusovi po kontaktu s bariérou uvolnilo zadní víko a Marciello brzy zamířil do boxů. Jako napínavější se jevil souboj šestého O´Younga (č. 991, Craft Bamboo, Porsche) s Engelem (č. 999, GruppeM, Mercedes-AMG), který německý pilot rozhodl až před zatáčkou Fischermen´s.

V šestém kole chyboval v Solitude Esses Di Grassi (č. 11, HCB-Rutronik), který musel odstavit své audi s poškozeným zavěšením. Následovala tři kola za bezpečnostním vozem, která smazala pět vteřin Mortarova náskoku. Během neutralizace musel opustit druhé místo Farfus, kterému komisaři ukázali černooranžovou vlajku. Zadní kryt jeho bmw hrozil brzkým uvolněním, takže mechanici neměli s jeho odstraněním příliš mnoho práce.

Po restartu se však brazilský pilot dokázal během necelého kola probojovat z jedenáctého místa na šesté. K rychlému postupu mu napomohla kolize Juncadelly (č. 50, Mercedes-AMG Driving Academy) a O´Younga po neúspěšném pokusu o útok před zatáčkou Lisboa. Před další neutralizací dokázal zdolat ve stoupání St.Francisco Hill Engel čtvrtého Mosterta (č. 90, First Team AAI, BMW).

Počínaje dvanáctým kolem zavlály na okruhu Guia znovu zelené vlajky. Na dráze se suchou stopou se s vervou rozhořely další souboje, ale také přetahovaná o nejlepší kolo u vévodící první trojice. Mortara se již nedokázal výrazněji odpoutat od druhého Frijnse (č. 1, WRT, Audi), který odolal počátečnímu tlaku Engela.

 

p. Jezdec Tým Výrobce
Čas/Ztráta
1.
Edoardo Mortara  AMG Driving Academy  Mercedes
51:52.822
2.
Robin Frijns  Audi Sport WRT  Audi
+ 0.618
3.
Maro Engel  GruppeM Racing  Mercedes
+ 1.357
4.
Augusto Farfus  Team Schnitzer  BMW
+ 12.312
5.
Chaz Mostert  Fist Team AAI  BMW
+ 13.041
6.
Marco Wittmann  Fist Team AAI  BMW
+ 18.031
7.
Romain Dumas  HubAuto Racing  Porsche
+ 22.616
8.
Daniel Juncadella  AMG Driving Academy  Mercedes
+ 23.019
9.
Hiroki Jošimoto  HubAuto Racing  Porsche
+ 54.804
N
Nico Müller  Audi Sport WRT  Audi
+ 7 kol
N
Renger Van der Zande  Honda Motor  Honda
+ 8 kol
N
Daryl O´Young  Craft Bamboo  Porsche
+ 8 kol
N
Lucas Di Grassi  HCB-Rutronik-Racing  Audi
+ 13 kol
N
Raffaele Marciello  GruppeM Racing  Mercedes
+ 14 kol