Mortara počtvrté vítězem prestižního klání v Makau
FIA GT Světový pohár – hlavní závod
Pořadí na roštu rozhodujícího klání určil včerejší kvalifikační závod. Jeho výsledky naleznete Zde.
Za jezdci na prvních osmi místech bylo pořadí dalších určeno na základě průjezdu prvním sektorem. Poškození vozidel šesti jezdců bylo natolik vážné, že do dnešního závodu nenastoupili. Z výrobců nebylo zastoupeno Lamborghini (Bortolotti) a Ferrari (Rosenquist), o loňského vítěze bylo oslabeno Porsche (Vanthoor). Na roštu chyběli ještě Pommer, Plentz (oba Audi) a Blomquist (BMW).
Na zbývajících čtrnáct závodníků čekaly záludné podmínky. Na asfaltu zbyla po předchozím dešti v nejednom místě voda, přičemž nejhorší situace byla v technickém druhém sektoru. Volba hladkých pneumatik tak představovala pro jezdce značnou výzvu. Ke zlepšení podmínek na dráze napomohlo první kolo za bezpečnostním vozidlem, přesto časy byly horší minimálně o patnáct vteřin.
Průjezd vedoucího Mortary úvodním obloukem (č. 48, Mercedes-AMG Driving Academy) připomínal včerejší osudový kontakt Juncadelly. Na rozdíl od svého kolegy nepoškodil italský pilot se švýcarskou licencí svůj vůz a rychle se odpoutal od zbytku pole.
K tomu mu napomohl dramatický souboj Farfuse (č. 18, Schnitzer, BMW) s Marciellem (č. 888, GruppeM, Mercedes-AMG) před zatáčkou Lisboa. Ten se sice obešel po šetření komisařů bez trestu, ale Farfusovi po kontaktu s bariérou uvolnilo zadní víko a Marciello brzy zamířil do boxů. Jako napínavější se jevil souboj šestého O´Younga (č. 991, Craft Bamboo, Porsche) s Engelem (č. 999, GruppeM, Mercedes-AMG), který německý pilot rozhodl až před zatáčkou Fischermen´s.
V šestém kole chyboval v Solitude Esses Di Grassi (č. 11, HCB-Rutronik), který musel odstavit své audi s poškozeným zavěšením. Následovala tři kola za bezpečnostním vozem, která smazala pět vteřin Mortarova náskoku. Během neutralizace musel opustit druhé místo Farfus, kterému komisaři ukázali černooranžovou vlajku. Zadní kryt jeho bmw hrozil brzkým uvolněním, takže mechanici neměli s jeho odstraněním příliš mnoho práce.
Po restartu se však brazilský pilot dokázal během necelého kola probojovat z jedenáctého místa na šesté. K rychlému postupu mu napomohla kolize Juncadelly (č. 50, Mercedes-AMG Driving Academy) a O´Younga po neúspěšném pokusu o útok před zatáčkou Lisboa. Před další neutralizací dokázal zdolat ve stoupání St.Francisco Hill Engel čtvrtého Mosterta (č. 90, First Team AAI, BMW).
Počínaje dvanáctým kolem zavlály na okruhu Guia znovu zelené vlajky. Na dráze se suchou stopou se s vervou rozhořely další souboje, ale také přetahovaná o nejlepší kolo u vévodící první trojice. Mortara se již nedokázal výrazněji odpoutat od druhého Frijnse (č. 1, WRT, Audi), který odolal počátečnímu tlaku Engela.
p. | Jezdec | Tým | Výrobce |
Čas/Ztráta
|
---|---|---|---|---|
1.
|
Edoardo Mortara | AMG Driving Academy | Mercedes |
51:52.822
|
2.
|
Robin Frijns | Audi Sport WRT | Audi |
+ 0.618
|
3.
|
Maro Engel | GruppeM Racing | Mercedes |
+ 1.357
|
4.
|
Augusto Farfus | Team Schnitzer | BMW |
+ 12.312
|
5.
|
Chaz Mostert | Fist Team AAI | BMW |
+ 13.041
|
6.
|
Marco Wittmann | Fist Team AAI | BMW |
+ 18.031
|
7.
|
Romain Dumas | HubAuto Racing | Porsche |
+ 22.616
|
8.
|
Daniel Juncadella | AMG Driving Academy | Mercedes |
+ 23.019
|
9.
|
Hiroki Jošimoto | HubAuto Racing | Porsche |
+ 54.804
|
N
|
Nico Müller | Audi Sport WRT | Audi |
+ 7 kol
|
N
|
Renger Van der Zande | Honda Motor | Honda |
+ 8 kol
|
N
|
Daryl O´Young | Craft Bamboo | Porsche |
+ 8 kol
|
N
|
Lucas Di Grassi | HCB-Rutronik-Racing | Audi |
+ 13 kol
|
N
|
Raffaele Marciello | GruppeM Racing | Mercedes |
+ 14 kol
|