Před kvalifikací byl nejrychlejší Vettel
Velká cena Abú Zabí - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Abú Zabí! Poslední trénink před velkou cenou je zpravidla spojený s přípravou na kvalifikaci, protože trať je nejlépe pogumovaná. To může částečně platit i dnes, jenže v Abú Zabí je odpoledne a závod se pojede večer, když už bude teplota trati rychle klesat, proto se jezdci začali na kvalifikaci připravovat již včera v druhém tréninku.
Přesto to ale bude poslední trénink sezóny 2016 a jen dvě hodiny po něm bude následovat poslední kvalifikace. Ta by mohla být klíčová v boji o titul, kde Lewis Hamilton potřebuje, aby Nicu Rosbergovi něco zabránilo dostat se na stupně vítězů. Britský jezdec byl nejrychlejší v prvním i ve druhém tréninku, ale jen samotné vítězství mu mistrovský titul nezíská. Jistě by tedy byl rád, kdyby se Red Bull a/nebo Ferrari ukázaly být konkurenceschopnější, než byly ve velké většině letošních závodů.
Mezi prvními byl na trati i Jenson Button, který se možná neloučí s F1 ani s McLarenem, ale loučí se se životem jezdce F1. Výjimečnost tohoto závodu jeho fanouškům připomíná změna designu přilby připomínající rok 2009, kdy se v týmu Rosse Brawna stal mistrem světa. Na trať spěchali i jezdci Toro Rosso. Menší z týmů Red Bullu měl včera nečekaný problém s přetěžováním levého zadního kola a přišli o téměř celé dva tréninky. Daniil Kvjat začal velmi opatrně, časem o 5 sekund pomalejším než byl čas Sergia Péreze. Vrchol tabulky obsadil Max Verstappen.
Jezdci Mercedesu, Red Bullu a velká část jejich konkurence začala trénovat na červených pneumatikách. Většina jezdců má v garáži pouze jednu nebo dvě sady těchto pneumatik, protože dali přednost fialovým potřebným pro kvalifikaci a žlutým s dobrou výdrží. Nejrychlejší byl Hamilton, Rosberg se zařadil až pod Ricciarda a Verstappena. Vettel dal přednost fialovým pneumatikám a nebylo překvapením, že se dostal na nejvyšší příčku tabulky nejrychlejších časů.
Hamilton pak týmu oznámil ztrátu části výkonu a vrátil se do boxové uličky. Sainz se snažil připravit na závod stintem na žlutých pneumatikách, který narušil smyk v 18. zatáčce, pneumatiky ale nejspíš zůstaly v pořádku. Fialové pneumatiky si nechal obout i druhý jezdec Ferrari, ale prvním kolem se zařadil až na šestou pozici. Po Buttonově měřeném kole na fialových pneumatikách zůstal jediným jezdcem bez času Hülkenberg čekající na opravu svého vozu.
Räikkönenovi se vydařil druhý pokus na fialové sadě, dostal se nad Vettela a jeho čas nedokázal překonat ani Ricciardo, který se na okruh vrátil na nových fialových pneumatikách. K mechanikům Mercedesu zajel také Rosberg, měl obavy o brzdy.
20 minut před koncem tréninku byli zpátky na trati oba jezdci Mercedesu a s fialovými pneumatikami se připravovali na boj o pole position. V nácviku byl úspěšnější Hamilton. Rosberg byl nejrychlejší v prvním i třetím sektoru, ale hodně času ztratil v druhém. Byl o desetinu sekundy pomalejší než Hamilton a o půl sekundy rychlejší než Räikkönen. Na sedmé místo se dostal Alonso. Problémy Toro Rosso pokračovaly, Daniil Kvjat i Carlos Sainz měli na kontech jen velmi pomalá kola a většinu času trávili v boxech.
Pak všechny překvapil Vettel, když se mu podařilo překonat jezdce Mercedesu a na vrcholu tabulky se opět objevilo jeho jméno. V závěru tréninku se jezdilo na fialových pneumatikách a Kvjat se dostal alespoň nad Wehrleina. Verstappen se zařadil těsně pod Vettela, Massa své kolo pokazil jezdeckou chybou. Po Rosbergovi si na brzdy stěžoval i Hamilton, on ani Rosberg své časy nezlepšily. Räikkönen byl nejrychlejší v prvním sektoru, ale další dva nebyly tak dobré a zařadil se až na třetí místo.
Sainzovi se v samém závěru tréninku podařilo dostat ze dna tabulky, Ricciardo nezajel rychlé kolo a Pérez s Hülkenbergem dostali Force India do pozice čtvrtého nejrychlejšího týmu, ale Bottas prohrál boj s Hülkenbergem pouze o setinu sekundy. Nejrychlejším jezdcem třetího tréninku byl Sebastian Vettel, všechny časy byly zajety na fialových pneumatikách.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:40.775 | 16 | |
2 | Verstappen | Red Bull | 1:40.912 | 0.137 | 21 |
3 | Räikkonen | Ferrari | 1:40.999 | 0.224 | 14 |
4 | Hamilton | Mercedes | 1:41.065 | 0.290 | 15 |
5 | Rosberg | Mercedes | 1:41.168 | 0.393 | 19 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:41.831 | 1.056 | 20 |
7 | Perez | Force India | 1:41.885 | 1.110 | 19 |
8 | Hulkenberg | Force India | 1:42.067 | 1.292 | 13 |
9 | Bottas | Williams | 1:42.076 | 1.301 | 19 |
10 | Gutierrez | Haas | 1:42.354 | 1.579 | 16 |
11 | Alonso | McLaren | 1:42.585 | 1.810 | 14 |
12 | Palmer | Renault | 1:42.616 | 1.841 | 18 |
13 | Button | McLaren | 1:42.664 | 1.889 | 15 |
14 | Massa | Williams | 1:42.683 | 1.908 | 20 |
15 | Grosjean | Haas | 1:42.805 | 2.030 | 17 |
16 | Magnussen | Renault | 1:43.057 | 2.282 | 17 |
17 | Wehrlein | Manor | 1:43.145 | 2.370 | 17 |
18 | Sainz | Toro Rosso | 1:43.301 | 2.526 | 10 |
19 | Nasr | Sauber | 1:43.417 | 2.642 | 22 |
20 | Ocon | Manor | 1:43.733 | 2.958 | 15 |
21 | Kvjat | Toro Rosso | 1:44.105 | 3.330 | 13 |
22 | Ericsson | Sauber | 1:44.238 | 3.463 | 20 |