Vettel mohl být v kvalifikaci třetí
Verstappen ho vyhodil z rytmu.
Stříbrná první startovací řada posledního závodu sezóny 2016 nás nenechá zapomenout na převahu Mercedesu v uplynulých třech letech. V boji o třetí příčku se ale, opět, setkali jezdci týmů Ferrari a Red Bull a tentokrát rozhodovali setiny sekundy. Čtvrtý Kimi Räikkönen byl včera o necelé dvě setiny pomalejší než třetí Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel na Australana ztratil 7 setin sekundy. Rozhodující desetinu prý ztratil kvůli Maxu Verstappenovi, který před ním v rozhodujícím kole zablokoval kola.
"Jel ven, viděl jsem kouř, dostal jsem se za něj," popisuje jezdec Ferrari své poslední kvalifikační kolo. "Nedá se říct, že by mi překážel v jízdě, ale trochu mě to vyhodilo z rytmu a poslední sektor nebyl takový, jaký měl být. Myslím, že nebýt toho, tak bych byl na třetím místě."
Verstappen udělal stejnou chybu v obou svých měřených kolech v Q3, proto odstartuje ze šestého místa. Se svým kvalifikačním výkonem samozřejmě také není spokojený. I nedokončené kolo na ultra-měkkých pneumatikách v Q2 by bylo lepší, než jeho nejlepší pokus v Q3.
"Kdybych to kolo (v Q2) dokončil, stačilo by na třetí místo v Q3. Jsem na sebe naštvaný, protože v Q3 jsem to nedokázal zopakovat," prozradil jezdec Red Bullu. "Q1 a Q2 byly velmi dobré, bezproblémové. Pak jsem v prvním kole v Q3 zablokoval kola v jedenácté zatáčce a byl široký. Ztratil jsem tam přinejmenším dvě desetiny. Přesto to nebyl špatný čas, jen jeden a půl desetiny od třetího místa.
Poté, ve druhém kole, jsem zlepšil první sektor i zatáčky 8 a 9. Byl jsem lepší o dvě desetiny sekundy, to mohu brát jako pozitivum. Jenže pak jsem chtěl už jen docela dobrý průjezd jedenáctou zatáčkou, což by můj čas vylepšilo o další dvě desetiny. Nejprve to vypadalo dobře, pak se najednou tvrdě zablokovalo vnější kolo a byl jsem ještě širší (než v předchozím pokusu). Velká škoda, mohl jsem mít třetí místo."
Vettel a Räikkönen odstartují na stejných pneumatikách jako jezdci Mercedesu, Ricciardo a Verstappen budou mít tvrdší. Holanďan si není jistý, jestli to pro něj bude výhoda, ale nechtěl mít stejnou strategii jako stříbrné vozy.
"Jel ven, viděl jsem kouř, dostal jsem se za něj," popisuje jezdec Ferrari své poslední kvalifikační kolo. "Nedá se říct, že by mi překážel v jízdě, ale trochu mě to vyhodilo z rytmu a poslední sektor nebyl takový, jaký měl být. Myslím, že nebýt toho, tak bych byl na třetím místě."
Verstappen udělal stejnou chybu v obou svých měřených kolech v Q3, proto odstartuje ze šestého místa. Se svým kvalifikačním výkonem samozřejmě také není spokojený. I nedokončené kolo na ultra-měkkých pneumatikách v Q2 by bylo lepší, než jeho nejlepší pokus v Q3.
"Kdybych to kolo (v Q2) dokončil, stačilo by na třetí místo v Q3. Jsem na sebe naštvaný, protože v Q3 jsem to nedokázal zopakovat," prozradil jezdec Red Bullu. "Q1 a Q2 byly velmi dobré, bezproblémové. Pak jsem v prvním kole v Q3 zablokoval kola v jedenácté zatáčce a byl široký. Ztratil jsem tam přinejmenším dvě desetiny. Přesto to nebyl špatný čas, jen jeden a půl desetiny od třetího místa.
Poté, ve druhém kole, jsem zlepšil první sektor i zatáčky 8 a 9. Byl jsem lepší o dvě desetiny sekundy, to mohu brát jako pozitivum. Jenže pak jsem chtěl už jen docela dobrý průjezd jedenáctou zatáčkou, což by můj čas vylepšilo o další dvě desetiny. Nejprve to vypadalo dobře, pak se najednou tvrdě zablokovalo vnější kolo a byl jsem ještě širší (než v předchozím pokusu). Velká škoda, mohl jsem mít třetí místo."
Vettel a Räikkönen odstartují na stejných pneumatikách jako jezdci Mercedesu, Ricciardo a Verstappen budou mít tvrdší. Holanďan si není jistý, jestli to pro něj bude výhoda, ale nechtěl mít stejnou strategii jako stříbrné vozy.