Spor o legálnost tlumičů pokračuje
Některým týmům hrozí diskvalifikace z prvních závodů.
Týmy F1 se s Charliem Whitingem nedokázaly dohodnout na legálnosti pokročilých systémů zavěšení kol a tlumičů. FIA se pokusí situaci vyřešit ještě před zimními testy, ale spory mohou pokračovat i během sezóny.
Otázku otevřelo Ferrari, které prý má informace, že Mercedes a Red Bull dokázaly složitými systémy nahradit systém FRIC, který byl zakázán během sezóny 2014. Jejich systémy mají udržovat vůz ve stabilní poloze a ideální světlé výšce i bez přímého propojení předních a zadních kol, což přináší hlavně výhody na straně aerodynamiky mnohem méně ovlivňované nakláněním vozu. Ferrari takový systém nemá, pokládá ho za nelegální a už na něj upozornilo Charlieho Whitinga, šéfa technického oddělení FIA a ředitele závodů F1. Podle něj jsou systémy popsané v dopise od Simone Restu, hlavního designéra Ferrari, nelegální. Týmy Mercedes a Red Bull jsou ale nadále přesvědčeny, že jejich zařízení jsou v souladu s pravidly, přičemž problém může být v tom, že Ferrari přesně neví, jak tato zařízení fungují a proto je nemůže Whitingovi popsat.
Situace je tak vážná, že techničtí ředitelé týmů se minulý týden setkali s Whitingem, ale na ničem se nedohodli. Jelikož jde o složitý problém, padaly i návrhy na zjednodušení technických pravidel v této oblasti, přičemž řešením by mohlo být omezení na klasický systém zavěšení, povolení aktivních závěsů i zrušení všech omezení současných hydraulických systémů, ale ani zde se názory zástupců týmů neshodovaly.
Světová média mají informace, že Whiting brzy rozešle novou upřesňující technickou směrnici, aby měly týmy v otázce jasno ještě před zahájením důležitých předsezónních testů. Whiting ale sám nerozhoduje a nemůže měnit pravidla, přestože jeho názor je důležitý. O diskvalifikaci vozů z první velké ceny sezóny 2017 by rozhodovali australští stevardi a ať by již rozhodli ve prospěch kterékoli strany, druhá by se mohla odvolat a případ by skončil až na Mezinárodním odvolacím soudu FIA.
Otázku otevřelo Ferrari, které prý má informace, že Mercedes a Red Bull dokázaly složitými systémy nahradit systém FRIC, který byl zakázán během sezóny 2014. Jejich systémy mají udržovat vůz ve stabilní poloze a ideální světlé výšce i bez přímého propojení předních a zadních kol, což přináší hlavně výhody na straně aerodynamiky mnohem méně ovlivňované nakláněním vozu. Ferrari takový systém nemá, pokládá ho za nelegální a už na něj upozornilo Charlieho Whitinga, šéfa technického oddělení FIA a ředitele závodů F1. Podle něj jsou systémy popsané v dopise od Simone Restu, hlavního designéra Ferrari, nelegální. Týmy Mercedes a Red Bull jsou ale nadále přesvědčeny, že jejich zařízení jsou v souladu s pravidly, přičemž problém může být v tom, že Ferrari přesně neví, jak tato zařízení fungují a proto je nemůže Whitingovi popsat.
Situace je tak vážná, že techničtí ředitelé týmů se minulý týden setkali s Whitingem, ale na ničem se nedohodli. Jelikož jde o složitý problém, padaly i návrhy na zjednodušení technických pravidel v této oblasti, přičemž řešením by mohlo být omezení na klasický systém zavěšení, povolení aktivních závěsů i zrušení všech omezení současných hydraulických systémů, ale ani zde se názory zástupců týmů neshodovaly.
Světová média mají informace, že Whiting brzy rozešle novou upřesňující technickou směrnici, aby měly týmy v otázce jasno ještě před zahájením důležitých předsezónních testů. Whiting ale sám nerozhoduje a nemůže měnit pravidla, přestože jeho názor je důležitý. O diskvalifikaci vozů z první velké ceny sezóny 2017 by rozhodovali australští stevardi a ať by již rozhodli ve prospěch kterékoli strany, druhá by se mohla odvolat a případ by skončil až na Mezinárodním odvolacím soudu FIA.