Se starým motorem to bude těžké, přiznává Wehrlein
Musí doufat v rychlý vývoj vozu.
Pascal Wehrlein loni absolvoval nováčkovskou sezónu v týmu Manor a Mercedes mu pro tento rok vybavil místo u Sauberu. To mu nejspíš zachránilo kariéru v F1, protože Manor zkrachoval. Německý jezdec potvrdil, že ztráta desátého místa v Poháru konstruktérů v předposledním závodě sezóny udělala do týmového rozpočtu velkou díru.
"Ano, ztráta desátého místa v šampionátu ho zabila. Stálo ho to přibližně $20 milionů," řekl Wehrlein.
V novém týmu ale situace také není ideální. Loni tým od krachu zachránilo pouze odprodání finanční skupině Longbow a právě zmíněných 20 milionů dolarů, které týmu získal Brazilec Felipe Nasr dvěma body ze své domácí velké ceny. Nicméně už uprostřed sezóny se rozhodlo, že Sauber si u Ferrari na sezónu 2017 objedná pohonné jednotky ze sezóny 2016, čímž zřejmě ušetřil miliony dolarů a malá skupina designérů se mohla okamžitě pustit do navrhování zadní části vozu.
"K tomuto rozhodnutí Sauber dohnala potřeba začít navrhovat nový vůz. Samozřejmě, pokud ostatní budou zlepšovat své motory, bude to pro nás těžké."
Wehrleina těší alespoň to, že je ve větším týmu než byl Manor a může očekávat, že vůz, který se v zimních testech zdál být nejpomalejší ze všech, se během sezóny zlepší.
"V Manoru jsme měli zhruba 200 zaměstnanců, Sauber jich má 350. Ve srovnání s ostatními týmy je to beztak málo, ale Sauber má jeden z nejlepších větrných tunelů. Byl jsem velmi překvapený, když jsem ho poprvé uviděl."
Němec hodlá dosáhnout lepších výsledků než v nováčkovské sezóně, tedy získat více než 1 bod.
"Jsem si jistý, že získáme víc. Přinejmenším budeme schopni konstantně zlepšovat vůz."
"Ano, ztráta desátého místa v šampionátu ho zabila. Stálo ho to přibližně $20 milionů," řekl Wehrlein.
V novém týmu ale situace také není ideální. Loni tým od krachu zachránilo pouze odprodání finanční skupině Longbow a právě zmíněných 20 milionů dolarů, které týmu získal Brazilec Felipe Nasr dvěma body ze své domácí velké ceny. Nicméně už uprostřed sezóny se rozhodlo, že Sauber si u Ferrari na sezónu 2017 objedná pohonné jednotky ze sezóny 2016, čímž zřejmě ušetřil miliony dolarů a malá skupina designérů se mohla okamžitě pustit do navrhování zadní části vozu.
"K tomuto rozhodnutí Sauber dohnala potřeba začít navrhovat nový vůz. Samozřejmě, pokud ostatní budou zlepšovat své motory, bude to pro nás těžké."
Wehrleina těší alespoň to, že je ve větším týmu než byl Manor a může očekávat, že vůz, který se v zimních testech zdál být nejpomalejší ze všech, se během sezóny zlepší.
"V Manoru jsme měli zhruba 200 zaměstnanců, Sauber jich má 350. Ve srovnání s ostatními týmy je to beztak málo, ale Sauber má jeden z nejlepších větrných tunelů. Byl jsem velmi překvapený, když jsem ho poprvé uviděl."
Němec hodlá dosáhnout lepších výsledků než v nováčkovské sezóně, tedy získat více než 1 bod.
"Jsem si jistý, že získáme víc. Přinejmenším budeme schopni konstantně zlepšovat vůz."