Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari neví, zda má skutečně nejrychlejší vůz

Ferrari neví, zda má skutečně nejrychlejší vůz

Hamilton ani Vettel nevyužili potenciál svých vozů.

Sebastianu Vettelovi se sice na startu nepodařilo dostat před Lewise Hamiltona, ale dokázal udržet jeho tempo a díky zastávkám v boxech se dostal před něj a až do cíle si od něj udržoval bezpečný odstup. Samotná výměna pozic může být vnímána jako smůla, Hamilton zůstal zaseklý za Maxem Verstappenem jedoucím ještě na starých pneumatikách, ale Brit sám řekl, že neměl na výběr, protože jeho kvalifikační pneumatiky již nebyly v dobrém stavu. Ultra-měkké pneumatiky na voze Ferrari vydržely mnohem déle. Šéf Mercedesu po závodě mluvil o zaslouženém vítězství konkurenta z Maranella.

"Někdy vyhrajete, jindy prohrajete a Ferrari mělo nejrychlejší vůz," řekl Toto Wolff.

Nicméně Jock Clear, šéfinženýr Ferrari, byl během rozhovoru pro Sky Sports F1 opatrný. Hamilton a Vettel nám neukázali jízdu až na hraně možností svých vozů.

"Kdyby se alespoň v části závodu dostali pod tlak, mohlo se ukázat, kdo je rychlejší," řekl Clear. “Ale teď opravdu nedokážu odpovědět na otázku, který vůz je rychlejší, protože ani jeden nebyl v situaci, kdy by se mu vyplatilo jet až na hraně. Na začátku to byl Lewis, kdo kontroloval svou rychlost, protože to tehdy byla správná taktika. A když se dopředu dostal Seb, také si hlídal rychlost. Proto nevíme, který vůz dokáže jet nejrychleji. Víme pouze, že dnes jsme vyhráli."

Clear také prozradil, že Ferrari nemělo pozdní výměnu pneumatik v plánu. Původně chtěli zastavit o kolo dříve než Hamilton a Vettelovým úkolem by bylo zajet jedno rychlé kolo, aby se Hamilton z boxů vrátil až za jeho zadní křídlo.

"Po celý čas jsme věřili, že máme dostatek rychlosti a můžeme ho dostat dřívější zastávkou. Snažili jsme se dostat těsně za Hamiltona a udělat zastávku, jenže on jel do boxů brzy. Tehdy jsme si řekli: "Dobře, takže pojedeme tak dlouho, jak to bude možné a zaútočíme na konci závodu." Ale (Hamilton) poté uvízl v provozu. Usmálo se na nás štěstí. Uvízl za Verstappenem, přitom strategie se plánuje předem, dříve než si můžete všimnout, že možná za někým uvíznete."