Nové motory F1 budou jednodušší a hlučnější
F1 se dohodla na základním plánu.
Motory F1 by měly být opět jednodušší a hlučnější. Tak se dohodla skupina, kterou k sobě zavolal prezident Mezinárodní automobilové federace. Mezi pozvanými byli zástupci Ferrari, Mercedesu, Renaultu a Hondy, ale i automobilek a výrobců motorů, kteří momentálně s F1 nemají nic společného. Mluvilo se o roku 2021, neboť současné pohonné jednotky by se, podle kontraktů podepsaných před rokem 2014, měly používat do roku 2020.
Skupina ale nedošla až k pevné představě o motoru / pohonné jednotce budoucnosti. Vypadá to spíš na seznam cílů, který nakonec ničím nepřekvapí. Jednodušší motory by měly být zároveň levnější a tentokrát by se neměl zanedbat zvuk a hluk, na které se před rokem 2014 nemyslelo a mnozí ho považovali za nedůležitý. To by naznačovalo návrat ke klasickým spalovacím motorům, jenže dalším z cílů je udržet propojení s moderními osobními automobily. Aby toho nebylo málo, motory mají být alespoň stejně výkonné jako současné, což by s jednoduchými rekuperačními systémy nemuselo být možné. Pomoci by mohlo zrušení limitu 105 kilogramů paliva na závod, nebo dokonce povolení tankování paliva v boxech.
Skupina ale nedošla až k pevné představě o motoru / pohonné jednotce budoucnosti. Vypadá to spíš na seznam cílů, který nakonec ničím nepřekvapí. Jednodušší motory by měly být zároveň levnější a tentokrát by se neměl zanedbat zvuk a hluk, na které se před rokem 2014 nemyslelo a mnozí ho považovali za nedůležitý. To by naznačovalo návrat ke klasickým spalovacím motorům, jenže dalším z cílů je udržet propojení s moderními osobními automobily. Aby toho nebylo málo, motory mají být alespoň stejně výkonné jako současné, což by s jednoduchými rekuperačními systémy nemuselo být možné. Pomoci by mohlo zrušení limitu 105 kilogramů paliva na závod, nebo dokonce povolení tankování paliva v boxech.
"Jsem rád, že se tolik rozdílných účastníků bylo schopných dohodnout na směru, kterým by se mělo FIA Mistrovství světa F1 ubírat v této důležité technické oblasti. Samozřejmě, nyní si budeme muset spolu sednout za jeden stůl a pracovat na detailech. Dohodnout se, jak přesně budou pohonné jednotky vypadat v roce 2021. Ale vykročili jsme správnou nohou a už se těším na proces, jehož výsledkem bude to nejlepší pro budoucnost F1,” oznámil Jean Todt.