U Toro Rosso si mysleli, že se Sainz zbláznil
Nakonec přechytračil soupeře.
Carlos Sainz byl z dvaceti jezdců jediný, kdo do Velké ceny Číny odstartoval na slickách. 18 závodníků dalo přednost pneumatikám do přechodných podmínek, Jolyon Palmer se kvůli přezutí z přechodných pneumatik na slicky vzdal svého místa na startovním roštu. Před startem ho vlastní inženýři měli za blázna, po smyku v první zatáčce a pádu na poslední místo se sám cítil jako hlupák, ale už po prvním kole tušil, že všechny přechytračil.
"Měli jste vidět tváře mých inženýrů. Dívali na mě jako na blázna!" popsal Sainz chvíli, když svému týmu řekl, že je rozhodnut startovat na slickách. "Když jsem viděl, že všichni kolem mají přechodné, nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Ale risk se vyplatil. V takové chvíli musíte sami sebe přesvědčit, že jste udělali správné rozhodnutí. Když potom všichni jeli do boxů měnit pneumatiky, protože pouze první čtyři zatáčky byly mokré a zbytek trati suchý, mohl jsem si říct, že opravdu jsem ten chytrý chlapík, ne ten hloupý. Vyplatilo se mi to. Když jezdíte ve středu pole, občas se vyplatí riskovat."
Dobrá strategie ale nebyla vším. Sainze sice dostala na sedmé místo, ale za to, že mu sedmé místo patřilo i v cíli, vděčí kvalitám vozu STR 12.
"Ne všechno jsme získali riskováním. Na mokré trati jsme byli fantasticky rychlí. Po safety caru jsem si uvědomil, že na mokré trati dojíždím vozy Ferrari, Red Bullu a Mercedesu přede mnou. Nedokážu popsat, jak moc jsem byl nadšený. Včera byli o 2 sekundy rychlejší a dnes je doháním. Bylo to fantastické, s vozem jsem si výborně rozuměl. Ani si to nedokážete představit."
Toro Rosso se díky Sainzovým bodům za sedmé místo dostalo na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů. Daniil Kvjat závod nedokončil.
"Jaká škoda! Měli jsme poruchu v hydraulickém systému, kterou ještě bude třeba prozkoumat a museli jsme kvůli ní odstoupit. Těsně předtím jsme se dost trápili na měkkých pneumatikách, bylo těžké udržet je v správné teplotě... Takže jsme byli snadným terčem pro každého na super-měkkých. Nebyl to nejlehčí závod," přiznal ruský jezdec.
"Měli jste vidět tváře mých inženýrů. Dívali na mě jako na blázna!" popsal Sainz chvíli, když svému týmu řekl, že je rozhodnut startovat na slickách. "Když jsem viděl, že všichni kolem mají přechodné, nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Ale risk se vyplatil. V takové chvíli musíte sami sebe přesvědčit, že jste udělali správné rozhodnutí. Když potom všichni jeli do boxů měnit pneumatiky, protože pouze první čtyři zatáčky byly mokré a zbytek trati suchý, mohl jsem si říct, že opravdu jsem ten chytrý chlapík, ne ten hloupý. Vyplatilo se mi to. Když jezdíte ve středu pole, občas se vyplatí riskovat."
Dobrá strategie ale nebyla vším. Sainze sice dostala na sedmé místo, ale za to, že mu sedmé místo patřilo i v cíli, vděčí kvalitám vozu STR 12.
"Ne všechno jsme získali riskováním. Na mokré trati jsme byli fantasticky rychlí. Po safety caru jsem si uvědomil, že na mokré trati dojíždím vozy Ferrari, Red Bullu a Mercedesu přede mnou. Nedokážu popsat, jak moc jsem byl nadšený. Včera byli o 2 sekundy rychlejší a dnes je doháním. Bylo to fantastické, s vozem jsem si výborně rozuměl. Ani si to nedokážete představit."
Toro Rosso se díky Sainzovým bodům za sedmé místo dostalo na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů. Daniil Kvjat závod nedokončil.
"Jaká škoda! Měli jsme poruchu v hydraulickém systému, kterou ještě bude třeba prozkoumat a museli jsme kvůli ní odstoupit. Těsně předtím jsme se dost trápili na měkkých pneumatikách, bylo těžké udržet je v správné teplotě... Takže jsme byli snadným terčem pro každého na super-měkkých. Nebyl to nejlehčí závod," přiznal ruský jezdec.