Představení šampionátu: ADAC GT Masters
Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Prestižní německé GT série více vstupuje o tomto víkendu do své jedenácté sezóny. V následujícím článku se dozvíte podrobnosti o nejdostupnějším GT mistrovství pro české, případně slovenské fanoušky.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o této sérii na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis série
2.1. Pohled do historie
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5. Průběh závodního víkendu
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
Jedním z vrcholných mistrovství určených vozidlům třídy GT3 je německý ADAC GT Masters. K prestiži série přispívá účast úspěšných zahraničních jezdců a stájí. Zpestřením pro účastníky jsou výlety za hranice Německa.
Dva krátké závody umožňují maximální soustředění a nasazení pilotů. V převážně smíšených posádkách se střídají zkušení profesionálové s amatéry. K vyrovnaným závodům napomáhá minimální povinný čas strávený v boxové uličce omezující strategické hrátky, takže se boj o pozice odehrává především na dráze.
K napínavosti soutěžení využívají pořadatelé pro GT3 tradiční vyrovnání výkonnosti. Všichni účastníci mají zároveň od vybraného dodavatele shodné obutí a palivo.
Volný přístup do paddocku dává příležitost k setkání s jezdci. Další možností je sobotní akce Meet the Drivers určená úspěšným posádkám sobotního programu anebo autogramiády, které jsou zpravidla součástí oblíbené procházky boxovou uličkou.
Série navázala na první pokus německého autoklubu z let 1993 – 1997. Tehdy ADAC pořádal šampionát pro vozy třídy GT, ale také kupé vycházející z cestovních automobilů.
Při druhém pokusu ve spolupráci s Ratelovou SRO se základem staly pouze sportovní a GT vozy upravené podle pravidel nadějné třídy GT3. Vliv společnosti francouzského podnikatele v ADAC GT Masters pozvolna klesal, než v roce 2011 převzal kontrolu nad šampionátem německý autoklub. V době spolupráce SRO a ADAC zastával významnou roli v sérii Jürgen Barth, spolu s Ratelem jeden ze společníků bývalého úspěšného šampionátu BPR Global GT Series.
Vzorem pro pravidla bylo průkopnické ME GT3. Od počátku se jezdci utkávají ve dvojici hodinových závodů s povinným střídáním jezdců. Zvláštností v porovnání s bývalým evropským mistrovstvím je povolení účasti pilotů s platinovou licencí, této možnosti využili například Peter Kox, Heinz-Harald Frentzen, Tomáš Enge a další mezinárodně úspěšní závodníci.
Během prvního ročníku čítajícího šest víkendů se na dráze utkalo většinou okolo patnácti vozidel. O rok později v kalendáři přibyl další víkend a počet účastníků se přehoupl přes dvacítku. V dalších letech vzestup vystřídalo ustrnutí, které bylo klidem před bouří.
V roce 2011 poprvé kalendář obsahoval osm závodních víkendů, pole účastníků se však takřka zdvojnásobilo! Podobný zájem byl příznačný také pro následující sezónu.
V roce 2013 pořadatelé přistoupili k omezení maximálního počtu účastníků (ze 44 na 34), pro zajištění více prostoru na dráze i v médiích. Soubojů na dráze se pravidelně účastnilo okolo 25 vozů, podobný počet zájemců následoval o rok později. V roce 2015 zájem účastníků polevil a na dráze soupeřilo pouze okolo dvou desítek vozů. Po hubenějších sezónách následoval loni nárůst počtu zájemců na více než tři desítky, byť v závěru sezóny se dostal pod tuto hranici
Pravidelné každoroční výjezdy do holandského Assenu (s výjimkou prvního ročníku, kdy se jednalo o belgický Zolder) bývaly až do roku 2011 jediným výletem za hranice Německa. Od té doby rozšířil ADAC GT Masters místa svých výletů na rakouský Red Bull Ring (2011 – dosud), holandský Zandvoort (2012, 2014 - dosud), belgické Spa-Francorchamps (2013, 2015) anebo Slovakiaring (2013 – 2014).
Jednotným dodavatelem pneumatik byl Michelin (2007 – 2011) a Yokohama (2012 – 2014). Letos se nachází Pirelli v posledním roce z tříletého kontraktu. Palivo od jednotného dodavatele zajišťuje v posledních letech Shell.
V letech 2011 – 2015 byla na konci sezóny ocenění nejlepšího týmu a amatérského jezdce penězi. Na každou kategorii připadla částka 75 000 euro, třetinu dostal vítěz, zbytek se rozdělil mezi další čtyři účastníky.
Loňskou novinkou je odměňování prvních patnácti vozů v závodě celkovou částkou 25 000 euro (z toho pro vítězný tým 6 000 euro). Pro amatéry (Trophy) a talentované mladíky (Junior) jsou určeny sady obutí zdarma. Pro první pětici je vyhrazeno celkem 45 sad suchých pneumatik Pirelli pro použití v následujícím roce. Necelá polovina (22 sad) čeká na vítěze, zbytek se rozdělí mezi další účastníky (10-7-4-2).
Rok | Jméno | Vůz | Tým |
2016 | Connor de Phillippi | Audi R8 LMS | Land Motorsport |
Christopher Mies | |||
2015 | Sebastian Asch | Mercedes SLS | Team Zakspeed |
Luca Ludwig | |||
2014 | Kelvin van der Linde | Audi R8 LMS | Prosperia C. Abt |
René Rast | |||
2013 | Daniel Keilwitz | Corvette Z06 | Callaway Competition |
Diego Alessi | |||
2012 | Sebastian Asch | Mercedes SLS | MS Racing |
Maximilian Götz | |||
2011 | Dino Lunardi | Alpina B6 | Team Engstler |
Alexandros Margaritis | |||
2010 | Peter Kox | Lamborghini Gallardo | Reiter Engineering |
Albert Thurn und Taxis | |||
2009 | Christian Abt | Audi R8 | Abt Sportsline |
2008 | Tim Bergmeister | Porsche | Mühlner Motorsport |
2007 | Christopher Haase | Lamborghini Gallardo | Reiter Engineering |
Rok | Tým | Vůz |
2016 | Land Motorsport | Audi R8 LMS (II) |
2015 | Schubert | BMW Z4 |
2014 | Prosperia C.Abt | Audi R8 |
2013 | Prosperia C.Abt | Audi R8 |
2012 | MS Racing Team | Mercedes SLS |
2011 | Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo |
2010 | Abt Sportsline | Audi R8 |
2009 | Callaway Competition | Corvette Z06 |
2008 | Team Flatex-Reiter | Lamborghini Gallardo |
2007 | Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo |
Organizátorem série je významný německý autoklub ADAC prostřednictvím oddělení věnujícímu se pořádání motoristických závodů.
Zkratka ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) pochází až z roku 1911, kořeny společnosti lze nalézt již v roce 1903. Tehdy byl 24. května ve Stuttgartu založen motocyklový spolek Deutsche Motorradfahrer-Vereinigung. Od roku 1927 nabízel sedm let na německých silnicích klub pomoc motoristům v nouzi. Posléze byl, tak jako ostatní německé autokluby, nahrazen organizací spřízněnou s fašistickým režimem.
Znovuzrození proběhlo nejprve v roce 1946 v Bavorsku, o dva roky později v celé západní části Německa. Od té doby se ADAC vypracoval nejen na největší domácí autoklub, ale také v celé Evropě (ve světovém měřítku je druhý). V nabídce činností dnes nalezneme kromě pomoci motoristům na silnicích mj. testy týkající se automobilismu anebo tipy na cestování. Prostřednictvím dceřiných společností ADAC zajišťuje pojištění, půjčování auta anebo vydavatelskou činnost. Výčet aktivit uzavírá pořádání motoristických podniků a mistrovství.
Pojem ADAC Motorsport zahrnuje řadu rozmanitých sérií od motokár přes automobilové a motocyklové soutěže anebo závody motorových člunů. Organizováním motoristických podniků se německý autoklub zabývá od počátků svého vzniku. Nyní se ADAC chlubí organizací bezmála 3 400 podniků v každém roce, na jejichž vrcholu se nachází mj. závody WRC, Moto GP anebo 24 hodin na Nürburgringu. V letech 1953 - 1983 se mezi ně řadil i závod 1 000 kilometrů na okruhu pod hradem Nürburg.
Předběžné informace o kalendáři byly zveřejněny začátkem října během závěrečného podniku na Hockenheimu. Jeho první verze pochází z 23. listopadu 2016.
Po loňském snížení počtu víkendů na sedm zůstal počet podniků shodný. Podobná byla situace i v případě okruhů a z větší části i termínů. K jediné změně došlo 22. prosince, kdy byl termín čtvrtého víkendu posunut o jeden týden.
Aktuální podoba kalendáře je v níže uvedené tabulce. Za zmínku stojí druhý podnik na Lausitzringu, kde se znovu uskuteční společný víkend s oblíbeným mistrovstvím cestovních vozů DTM.
p. | Datum | Stát | Okruh |
---|---|---|---|
1. | 28.04. - 30.04.2017 | Německo | Oschersleben |
2. | 19.05. - 21.05.2017 | Německo | Lausitzring |
3. | 09.06. - 11.06.2017 | Rakousko | Red Bull Ring |
4. | 21.07. - 23.07.2017 | Holandsko | Zandvoort |
5. | 04.08. - 06.08.2017 | Německo | Nürburgring |
6. | 15.09. - 17.09.2017 | Německo | Sachsenring |
7. | 22.09. - 24.09.2017 | Německo | Hockenheimring |
Pro zajištění vyrovnanějších podmínek mohou být dle složení posádek vozy vybaveny závažím dle níže uvedené tabulky. Systém kategorizace jezdců, který využívá i tato série je blíže popsán Zde.
Třída | Profesionálové* | Stříbrný | Bronzový |
Profesionálové* | 30 kg | 20 kg | 0 kg |
Stříbrný | 20 kg | 15 kg | - |
Bronzový | 10 kg | - | - |
* držitelé platinové nebo zlaté licence
Na závodní víkend má každý vůz přiděleny tři sady suchých pneumatik. Z dřívějšího víkendu lze použít až dvě ušetřené sady, ale pouze v trénincích. V prvním závodě a u příležitostných zájemců je nahrazuje jedna nová sada obutí.
Dva sety jsou přidány účastníkům, kteří nasazují vozy v trénincích pro bronzové piloty. Tyto sady mohou být použity výhradně v této části víkendu.
Program začíná v pátek dvojicí tréninků, každý z nich trvá 60 minut. Bronzovým jezdcům a nově přidané kategorii Junior (bronzoví a stříbrní jezdci do 25 let) je určeno dalších 30 minut navíc.
Kvalifikace s délkou 20 minut se koná v den startu příslušného závodu. Nejprve nastupuje jezdec, který byl v rámci výkonnostně vyrovnané posádky zvolen za prvního. U nevyrovnaných posádek je za něj považován ten s nižším stupněm licence. Nejlepší dosažený čas prvního jezdce určí, z jaké pozice bude startovat do prvního závodu. Stejný postup je použit u druhého pilota s rozdílem, že si vybojuje pozici, z níž odstartuje do druhého klání.
Závody se konají krátce po poledni v sobotu a v neděli. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.
Start závodu je letmý, v závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců. Během zastávky se nemění pneumatiky (s výjimkou poškozených anebo suchých za mokré a naopak) ani nedoplňuje palivo. Posádky vozidel musí dodržet dle okruhu stanovený čas pobytu mezi vjezdem a výjezdem z boxové uličky, jeho délka se obvykle pohybuje okolo 70 vteřin. Pokud dochází k výměně pneumatik, může být délka povinné zastávky prodloužena o 10 sekund.
Na konci závodu je deset nejlepších posádek (a jejich týmů) odměněno následujícím bodovým přídělem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Stejným způsobem jsou hodnoceni ve zvláštní klasifikaci držitelé bronzové licence a závodníci splňující podmínky třídy Junior. Pokud jsou oba piloti z těchto tříd, jejich bodový příděl je násoben 2. U posádky složené z bronzového a stříbrného jezdce je nyní bodový zisk násoben koeficientem 1,75 (dříve 1,5). Nově je navyšován bodový příděl bronzového v posádce s držiteli dvou nejvyšších stupňů licence anebo dvou stříbrných (vždy koeficient 1,5).
Zároveň jsou na následující závod přiděleny váhové handicapy pro první trojici (30-20-10 kg). S touto zátěží nenastupují účastníci v trénincích ani v kvalifikaci.
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Řazení je provedeno dle pořadí v abecedě u jména výrobce. V závorce může být několik odkazů na podrobnější informace o vozidle. Text odkazu s označením roku znamená článek s informacemi nejčastěji z představení vozidla. Je-li součástí textu 10 let GT3, jedná se o stručnější přehled uveřejněný letos.
Přestože je obměna vozového parku ve sledovaných sériích až na výjimky završena i nadále bude zachována zkratka vytvářející jedinečné označení výrobce a jeho modelu. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.
Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).
Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.
Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.
Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)
Montaplast by Land-Motorsport (Zde) |
Aust Motorsport (Zde) |
Audi Sport racing academy (Zde) |
BWT Mücke Motorsport (Zde) |
Twin Busch Motorsport (Zde) |
YACO Racing (FB Zde) |
BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)
BMW Team Schnitzer (Zde) |
Šenkýř Motorsport (Zde) |
Corvette C7R GT3 Cc7 (2017)
RWT Racing Team (Zde) |
Callaway Competition (Zde) |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)
HB Racing WDS Bau (Zde) |
GRT Grasser Racing Team (Zde) |
ADAC NSA/Attempto Racing (Zde) |
Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)
Mercedes-AMG Team Zakspeed (Zde) |
BWT Mücke Motorsport (Zde) |
Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (2014)
MRS GT-Racing (Zde) |
Porsche 911 GT3 R (991) P991 (2015)
KÜS TEAM75 Bernhard (Zde) |
Schütz Motorsport (Zde) |
Precote Herberth Motorsport (Zde) |
Údaj v závorce startovní číslo vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před sezonou.
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
Asch, Sebastian (26) | mistr ADAC GT 2015 a 2012 |
De Phillippi, Connor (1) | mistr ADAC GT 2016 |
Götz, Maximilian (84) | mistr BSS 2014 |
mistr ADAC GT 2012 | |
Haase, Christopher (2) | mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
mistr ADAC GT 2007 | |
Huisman, Patrick (22) | vítěz 24 hodin Le Mans 2016 (LMP3) |
Keilwitz, Daniel (77) | mistr ADAC GT 2013 |
mistr ME GT3 2010 | |
Ludwig, Luca (21) | mistr ADAC GT 2015 |
MacDowal, Alex (36) | mistr LMS 2016 (třída GTE) |
Mies, Christopher (1) | mistr ADAC GT 2016 |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) | |
mistr ME GT3 2009 | |
Mücke, Stefan (26) | mistr LMS 2009 (třída LMP1) |
Stolz, Luca (21) | mistr BSC 2016 (Silver Cup) |
Van der Linde, Kelvin (3) | mistr ADAC GT 2014 |
Winkelhock, Markus (24) | mistr MS GT1 2012 |
ADAC GT Masters – oficiální komunikační kanály
Web (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu (od roku 2011), informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech (od roku 2008). Stránky nabízí zakoupení vstupenek v předprodeji anebo odkaz na časomíru. Jejich součástí jsou odkazy na doprovodné série anebo šampionáty ADAC Motorsportu. Sledování závodů je již možné alespoň v jeho průběhu. Sestřihy v němčině počínaje sezónou 2012 najdete Zde.
Facebook (Zde): v březnu 2012 založený profil na nejrozšířenější sociální síti nenabízí přidanou hodnotu v porovnání s hlavní prezentací na webu.
Formule (Zde)
Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z ADAC GT Masters a Blancpain GT Series. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.
ADAC GT Masters 2016 (Zde)
Souhrn informací o sérii, který je věnován minulému ročníku.
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Zde budou uvedeni také vítězové závodů s doplněním umístění českých nebo slovenských účastníků.
S výjimkou společného vystoupení německého mistrovství s DTM budou nyní informace o návštěvě okruhu také součástí Grand magazínu.
Pro představu dostupnosti jsou následující tabulce uvedeny orientační vzdálenosti k vybraným autodromům z hlavních míst naší republiky. S výjimkou Red Bull Ringu (cca 85 km) se jedná o trasy vedoucí po dálnicích.
Okruh | Datum | Praha | Brno | Ostrava |
Lausitzring | 19. – 21. května | D8 210 km | 420 km |
-
|
Red Bull Ring | 09. – 11. června | D1 500 km | 325 km | 485 km |
Sachsenring | 15. - 17. září | D8 235 km | 450 km |
-
|
Vysvětlivky k tabulce
Výchozími body jsou u Brna sjezd na D1 na 194 kilometru (směr Praha, Bratislava) a u Ostravy sjezd na D1 na 354 kilometru (směr Brno).
Vzdálenosti z hlavního města mají navíc uvedeno číslo dálnice ve směru cíle cesty. Tři následující body na dálničních příjezdech do Prahy jsou od sebe vzdáleny cca 30 kilometrů s přibližnou dobou jízdy okolo půlhodiny. Jedná se o tato místa: sjezd na desátém kilometru D1 u Modletic, v jehož blízkosti se nachází městský okruh R1 navazující na příjezd po D5 od Plzně (Rudná). Na severním okraji Prahy je na začátku D8 poslední místo (poblíž obce Zdiby).
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce, úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny. Čeští a slovenští zástupci jsou uvedeni všichni bez ohledu na pořadí.
Hodnocení jezdců
p. | Pilot | Tým | Body |
---|---|---|---|
1. | Jules Gounon | Callaway Competition | 174 |
2. | Daniel Keilwitz | Callaway Competition | 123 |
3. | Connor de Phillippi | Land Motorsport | 120 |
3. | Christopher Mies | Land Motorsport | 120 |
4. | Philipp Eng | Schnitzer Motorsport | 116 |
5. | Kelvin van der Linde | Aust Motorsport | 107 |
6. | Sebastian Asch | Műcke Motorsport | 104 |
7. | Christian Engelhart | Grasser Racing | 95 |
7. | Rolf Ineichen | Grasser Racing | 95 |
8. | Michale Ammermüller | KÜS TEAM75 Bernhard | 91 |
8. | Mathieu Jaminet | KÜS TEAM75 Bernhard | 91 |
9. | Jeffrey Schmidt | Land Motorsport | 91 |
9. | Christopher Haase | Land Motorsport | 91 |
10. | Markus Pommer | Aust Motorsport | 36 |
28. | Filip Salaquarda | Műcke Motorsport | 20 |
Filip Salaquarda (č. 24, Mücke Motorsport, Audi) se zúčastnil celé sezóny. Kromě šestého podniku na Sachsenringu byl jeho kolegou Markus Winkelhock. S ním vybojoval šest bodů za sedmé místo v druhém závodě na Oscherslebenu a osm bodů za šestou příčku v prvním závodě na Hockenheimringu. Dalších šest bodů si připsal po dokončení na sedmé příčce v prvním závodě na Sachsenringu, kde se střídal s Mikem Davidem Ortmannem (č. 25).
V jediném vystoupení Jakuba Knolla (č. 11, Šenkýř, BMW) na Red Bull Ringu se nepodařilo českému jezdci bodovat. V prvním závodě dojel sedmnáctý, v druhém dvaadvacátý.
Hodnocení týmů
p. | Tým | Vůz | Body |
---|---|---|---|
1. | Callaway Competition | Corvette C7 GT3-R | 185 |
2. | Land Motorsport | Audi R8 LMS | 167 |
3. | Mücke Motorsport | Mercedes/Audi | 152 |
4. | Aust Motorsport | Audi R8 LMS | 129 |
5. | Grasser Racing | Lamborghini Huracán | 125 |
6. | HTP Motorsport | Mercedes-AMG GT3 | 123 |
7. | Team Schnitzer | BMW M6 GT3 | 121 |
8. | KÜS Team75 Bernhard | Porsche 911 GT3 R | 109 |
9. | Herberth Motorsport | Porsche 911 GT3 R | 86 |
10. | Mercedes-AMG Zakspeed | Mercedes-AMG GT3 | 77 |
11. | HB Racing | Lamborghini Huracán | 49 |
12. | Schütz Motorsport | Porsche 911 GT3 R | 34 |
13. | RWT Racing | Corvette C7 GT3-R | 23 |
14. | Team Zakspeed | Mercedes-AMG GT3 | 21 |
15. | YACO Racing | Audi R8 LMS | 10 |
16. | MRS-GT Racing | Nissan GT-R | 2 |
17. | Audi Sport racing academy | Audi R8 LMS | 2 |
Na Red Bull Ringu se zúčastnil německého mistrovství i tým Roberta Šenkýře. Dvojici Knoll/Fischer se s BMW M6 GT3 nepodařilo bodovat (17. a 22.).
8. října: doplnění konečných výsledků