I Monako musí platit
Princ Albert II vyvrací starou fámu.
Každý, kdo chce na okruhu přivítat vozy F1, musí platit, výjimku má pouze legendární Monako. Alespoň jsme si to dosud mysleli. Monacký panovník ale prozradil, že to není pravda. I Monako platí za uspořádání závodu poplatek, který se pak dělí mezi společnost vlastnící komerční práva a týmy. Nepravdivá fáma ale možná nebude daleko od pravdy, Monako platí méně než ostatní.
"To je jen drb," řekl Princ Albert II v rozhovoru pro magazín Auto vydávaný Mezinárodní automobilovou federací. "Možná jsou pro nás práva levnější než pro jiné okruhy, ale platíme. Bernie Ecclestone věděl, co Monako F1 přináší. Sám to řekl, stejně jako sponzoři a jezdci. Je to součást dohody uzavřené s ACM (Automobile Club de Monaco). Bernie se o nás vždycky staral, ale přesto jsme museli platit tolik, co považoval za dostatečnou částku. Přesná čísla neznám a možná je to méně, než platí jiné závody, ale je třeba brát v úvahu, co Monako představuje z historického hlediska. Nejsme neopodstatněně zvýhodněni a platíme tolik, kolik musíme platit."
Ulice Monte Carla každoročně hostí i Historickou velkou cenu Monaka nebo ePrix. Historické vozy a monoposty poháněné elektřinou se musí střídat. Každý rok se jeden z těchto podniků koná dva týdny před závodem F1, cokoliv jiného by bylo logisticky příliš náročné.
"Byl bych rád, kdybychom každoročně mohli mít všechny tři podniky, jenže je to technicky komplikované a mít více takových podniků jeden za druhým by vyvinulo příliš velký tlak na dobrovolníky."
"To je jen drb," řekl Princ Albert II v rozhovoru pro magazín Auto vydávaný Mezinárodní automobilovou federací. "Možná jsou pro nás práva levnější než pro jiné okruhy, ale platíme. Bernie Ecclestone věděl, co Monako F1 přináší. Sám to řekl, stejně jako sponzoři a jezdci. Je to součást dohody uzavřené s ACM (Automobile Club de Monaco). Bernie se o nás vždycky staral, ale přesto jsme museli platit tolik, co považoval za dostatečnou částku. Přesná čísla neznám a možná je to méně, než platí jiné závody, ale je třeba brát v úvahu, co Monako představuje z historického hlediska. Nejsme neopodstatněně zvýhodněni a platíme tolik, kolik musíme platit."
Ulice Monte Carla každoročně hostí i Historickou velkou cenu Monaka nebo ePrix. Historické vozy a monoposty poháněné elektřinou se musí střídat. Každý rok se jeden z těchto podniků koná dva týdny před závodem F1, cokoliv jiného by bylo logisticky příliš náročné.
"Byl bych rád, kdybychom každoročně mohli mít všechny tři podniky, jenže je to technicky komplikované a mít více takových podniků jeden za druhým by vyvinulo příliš velký tlak na dobrovolníky."