Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes potřebuje pouze vyladit

Mercedes potřebuje pouze vyladit

Rychlý je dost, starosti dělají pneumatiky a další věci.

Toto Wolff nám nastínil svůj pohled na silné a slabé stránky nového vozu svého týmu v porovnání s Ferrari SF70H. O tom už před pár dny řekl, že má úžasně široké "pracovní okno". Mercedes W08 je rychlejší, ale tým se ho musí naučit přizpůsobovat různým podmínkám.

"Nemyslím si, že můžeme najít jedno řešení na všechno. Směsi pneumatik, interakce s tratí, povrch trati, teplota trati a spousta dalších věcí. Je to hodně interakcí a vše musí být na správném místě, jinak se nedostanete do ideálního okna. Jedna věc je jistá, máme velmi rychlý vůz. Rychlý v kvalifikacích. Potřebujeme jej pouze vyladit. Bereme to jako vzrušující výzvu."
 
Valtteri Bottas doufá, že s každým dalším víkendem bude vliv počasí a pneumatik menší a do popředí se dostane čistá rychlost vozů.

"Ne, není to nudné," odpověděl finský jezdec na otázku, zda ho pneumatiky jako dominantní téma rozhovorů nenudí. "Vždycky byly velmi důležité, ale nyní se změnily. Je ještě těžší perfektně zacházet s každou směsí na různých površích. Nemyslím si, že to předtím bylo jiné, ale nyní jsou náš vůz a vůz Ferrari tak vyrovnané, že i detaily mohou rozhodnout. Nakonec, právě pneumatiky spojují vůz a trať.

Ale řekl bych, že o pneumatikách se bude mluvit čím dál méně. Když se týmy naučí dostat každou směs do správného okna za jakéhokoli počasí, tak tato oblast již nebude zdrojem rozdílů. Pak se bude méně mluvit o pneumatikách a více o samotných vozech, jejich nastavení a vývoji.
"