Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

Facebook Instagram

Lucky Strike B.A.R Honda představil B•A•R Honda 007

Lucky Strike B.A.R Honda představil B•A•R Honda 007

Stáj chce do tří let zvítězit v Mistrovství světa.

Fotogalerii přináší náš článek Nové auto, nová éra
 
Tým Lucky Strike B.A.R Honda dnes na španělském okruhu Circuit de Catalunya představil svůj nový monopost pro sezónu 2005 - the B•A•R Honda 007. Vůz je podle čelních představitelů týmu výrazným krokem vpřed. Výkonný ředitel BAR Nick Fry se netají ambicemi zvítězit do roku 2007 v Mistrovství světa.
 
Úspěch loňského vozu byl výsledkem zásadních zlepšení v konstrukci, týmové spolupráci a spolupráci mezi BAR a Hondou. Díky tomu se tým posunul z páté příčky v hodnocení Mistrovství světa konstruktérů na druhou a zaznamenal tak vůbec nejlepší zlepšení z celého startovního pole.
 
B.A.R Honda 007 představuje další výraznou evoluci konceptu 006. Na první pohled je patrné další zlepšení v konstrukci a zpracování vozu. Nové auto je menší. Motor a šasi jsou mnohem lépe provázány. Výsledkem je kompaktnější a mnohem lehčí celek, který však přesto vyhovuje letošním přísnějším bezpečnostním požadavkům.
 
V porovnání s loňským vozem si můžeme všimnout změn, které však do značné míry podléhají změnám technických nařízení v oblasti aerodynamiky. Vůz je vybaven druhou generací převodovky z kompozitních materiálů, která se v sezóně 2004 ukázala jako velmi úspěšná. Letošní převodovka je ještě lehčí a kompaktnější. Došlo i k dalšímu vylepšení její vnitřní konstrukce. Za zmínku stojí, že vývoj převodky a šasi probíhal současně.
 
Honda postavila motor, který lépe vyhovuje od letošní sezóny novému požadavku na výdrž po dobu dvou závodních víkendů. Koncept konstrukce agregátu zůstává sice v porovnání s loňským modelem podobný, došlo však k jeho kompletní revizi. Motor je celkově menší, lehčí a má níže položené těžiště.
 
B.A.R Honda i letos spoléhá na partnerství s dodavatelem pneumatik Michelin. Tým nejen že absolvoval náročný testovací program zaměřený na vývoj pneumatik, ale zahrnul Michaelin do vývoje nového vozu.
 
Nick Fry, výkonný ředitel: "Naše výkonnost v roce 2004 byla potěšující a druhé místo v šampionátu bylo velkou odměnou za úsilí, které každý zaměstnanec BAR vyvinul i za týmovou spolupráci. Byli jsme však zklamáni z toho, že se nám nepodařilo zvítězit ani v jednom závodě. To se stane prvním krokem v našem tříletém plánu na vítězství v šampionátu.
 
B.A.R Honda 007 představuje díky jeho návrhu a parametrům další krok vpřed a to nejen proto, že vše probíhalo velmi hladce. Potvrzuje se tak, že organizační a procesní změny, ke kterým během posledních tří let došlo, jsou dostatečně robustní a poskytují solidní základ, na kterém lze stavět, vyvíjet vůz i v průběhu roku a postupně naplňovat naše cíle.
 
B.A.R Honda 007 rovněž znamená novu éru v integraci zdrojů a schopností mezi B.A.R, British American Tobacco a Hondou poté, co Honda koupila 45% našeho týmu. Věříme, že takto vypadá formule, která dokáže vítězit.