Marko: Změna motorů nebo odchod Red Bullu!
Renault je zásobuje jen díky Ecclestoneovu nátlaku.
Helmut Marko zopakoval, že pokud F1 po roce 2020 nezmění většinu pravidel týkajících se motorů, týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso skončí. Složité a drahé motory nahrávají automobilkám, většina týmů by přitom prý uvítala jednoduché, ale výkonné motory.
"Není to nic složitého. Chceme motor s 1000 koňskými silami, jedním standardním KERSem a bateriemi a aby jeho vývoj nestál více než 15-20 milionů," řekl poradce Red Bullu pro server motorsport.com. "Měly by mít zvuk a nechat vyniknout jezdecké schopnosti. Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly mít možnost postavit je, pokud by se dohodly s námi nebo třeba s McLarenem."
Red Bull Racing je největší tým bez podpory automobilky a sehnat dobré nové motory i s plnou podporou je pro něj při nedostatku konkurenceschopných dodavatelů velký problém. Ferrari ani Mercedes nechtějí, aby konkuroval jejich vlastním týmům a je dobrý důvod obávat se, že když Renault dostane svůj nový tovární tým mezi špičku, zaujme stejný postoj. Marko také prozradil, že i ke stávající smlouvě platné do roku 2020 mu musel pomoci Bernie Ecclestone.
"Ano," potvrdil Marko možnost, že Red Bull opustí F1. "Mercedes ani Ferrari nám loni nechtěly dát své motory a Renault do toho byl dotlačen Ecclestonem. Chceme rovnocennost, nesmíme být vydíráni výrobci motorů."
Christian Horner byl mírnější, ale i on naznačil, že Red Bull neplánuje zůstat zákazníkem Renaultu.
"Zdá se, že diskuse mezi Rossem Brawnem, FIA a různými výrobci motorů, automobilkami i nezávislými, k něčemu spějí. F1 zoufale potřebuje vyřešit mnoho problémů spojených s motory. Je to klíčem k budoucnosti sportu z pohledu nákladů, výkonů, zvuku a zábavnosti nabízené podívané. To vše musí být vyřešeno. Nepochybuji, že majitel komerčních práv by uvítal dobré motory od nezávislých výrobců, protože by to oslabilo pozici automobilek. Kdyby nyní řekli: "Odcházíme!", byli bychom bez motorů a tedy totálně nahrání."
"Není to nic složitého. Chceme motor s 1000 koňskými silami, jedním standardním KERSem a bateriemi a aby jeho vývoj nestál více než 15-20 milionů," řekl poradce Red Bullu pro server motorsport.com. "Měly by mít zvuk a nechat vyniknout jezdecké schopnosti. Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly mít možnost postavit je, pokud by se dohodly s námi nebo třeba s McLarenem."
Red Bull Racing je největší tým bez podpory automobilky a sehnat dobré nové motory i s plnou podporou je pro něj při nedostatku konkurenceschopných dodavatelů velký problém. Ferrari ani Mercedes nechtějí, aby konkuroval jejich vlastním týmům a je dobrý důvod obávat se, že když Renault dostane svůj nový tovární tým mezi špičku, zaujme stejný postoj. Marko také prozradil, že i ke stávající smlouvě platné do roku 2020 mu musel pomoci Bernie Ecclestone.
"Ano," potvrdil Marko možnost, že Red Bull opustí F1. "Mercedes ani Ferrari nám loni nechtěly dát své motory a Renault do toho byl dotlačen Ecclestonem. Chceme rovnocennost, nesmíme být vydíráni výrobci motorů."
Christian Horner byl mírnější, ale i on naznačil, že Red Bull neplánuje zůstat zákazníkem Renaultu.
"Zdá se, že diskuse mezi Rossem Brawnem, FIA a různými výrobci motorů, automobilkami i nezávislými, k něčemu spějí. F1 zoufale potřebuje vyřešit mnoho problémů spojených s motory. Je to klíčem k budoucnosti sportu z pohledu nákladů, výkonů, zvuku a zábavnosti nabízené podívané. To vše musí být vyřešeno. Nepochybuji, že majitel komerčních práv by uvítal dobré motory od nezávislých výrobců, protože by to oslabilo pozici automobilek. Kdyby nyní řekli: "Odcházíme!", byli bychom bez motorů a tedy totálně nahrání."