Red Bull z neúspěchů viní také Pirelli
Přechodný vůz stavěl zbytečně.
Christian Horner už lituje, že loni odsouhlasil výstavbu přechodného vozu a plán zapojit se do testovacího programu prototypů pneumatik pro sezonu 2017. Tým to stálo nemálo úsilí, ale stálo by to za to, kdyby odměnou byly informace o vlastnostech nových širších a pomaleji degradujících pneumatik. Toho se ostatně obávaly týmy, které si účast v testech nemohly dovolit a Pirelli jim muselo poskytovat všechna data z testování s vozy Red Bullu, Ferrari a Mercedesu. Ty navíc testovaly "naslepo", tedy nevěděly, jaké pneumatiky vlastně zrovna používají. I malá výhoda by ale byla lepší než žádná, jenže podle Hornera je to naopak. Pirelli měnilo vlastnosti pneumatik na poslední chvíli a RB13 postavené na míru původním prototypům proto nefunguje podle očekávání.
"V zimě došlo k výrazné změně pravidel a testování pneumatik s přechodným vozem nám nakonec spíše uškodilo než pomohlo," řekl šéf týmu Red Bull. "Pirelli se rozhodlo pneumatiky na poslední chvíli změnit, přitom my jsme už kolem nich navrhli náš vůz. Nebýt toho, mohl se vývoj ubírat jiným směrem.
Nemluvím o podrazu, ale rozhodně nás to poslalo směrem, který nakonec není vhodný pro pneumatiky, se kterými se teď jezdí. Jednoduchou pravdou je, že Mercedes a Ferrari odvedly při interpretaci nových pravidel lepší práci než my. Když jsme dorazili na zimní testy, už jsme zaostávali."
Rychlé úpravě vozu zabránilo poruchové MGU-K, tedy chyba Renaultu.
"Ani jsme se nepřiblížili k počtu kilometrů, které jsme měli v plánu absolvovat. Velkou část testů jsme proseděli v garáži kvůli problémům s motorem. Reálný obrázek jsme si udělali až po Austrálii. Až tam jsme si uvědomili, že jsme mnohem pomalejší a potřebujeme velké zlepšení. Jezdci vůz popisovali jako špatně vyvážený. Do pochopení tohoto problému jsme investovali hodně úsilí a prvním výsledkem je balík nasazený v Barceloně."
"V zimě došlo k výrazné změně pravidel a testování pneumatik s přechodným vozem nám nakonec spíše uškodilo než pomohlo," řekl šéf týmu Red Bull. "Pirelli se rozhodlo pneumatiky na poslední chvíli změnit, přitom my jsme už kolem nich navrhli náš vůz. Nebýt toho, mohl se vývoj ubírat jiným směrem.
Nemluvím o podrazu, ale rozhodně nás to poslalo směrem, který nakonec není vhodný pro pneumatiky, se kterými se teď jezdí. Jednoduchou pravdou je, že Mercedes a Ferrari odvedly při interpretaci nových pravidel lepší práci než my. Když jsme dorazili na zimní testy, už jsme zaostávali."
Rychlé úpravě vozu zabránilo poruchové MGU-K, tedy chyba Renaultu.
"Ani jsme se nepřiblížili k počtu kilometrů, které jsme měli v plánu absolvovat. Velkou část testů jsme proseděli v garáži kvůli problémům s motorem. Reálný obrázek jsme si udělali až po Austrálii. Až tam jsme si uvědomili, že jsme mnohem pomalejší a potřebujeme velké zlepšení. Jezdci vůz popisovali jako špatně vyvážený. Do pochopení tohoto problému jsme investovali hodně úsilí a prvním výsledkem je balík nasazený v Barceloně."