Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes nemůže být spokojený

Mercedes nemůže být spokojený

Hamilton se postaví až do sedmé řady.

V dosavadních pěti velkých cenách letošní sezony stály mercedesy na startovním roštu nejhůř ve druhé řadě. V Monaku však Lewis Hamilton vystartuje do závodu až ze sedmé řady! Je to jeho nejhorší kvalifikační výsledek od loňské VC Belgie. Není to však jediný důvod, proč u Mercedesu nemohou být spokojeni.

Valtteri Bottas se v závěrečném kvalifikačním kole vypjal k vynikajícímu výkonu. Do první řady mu chyběly pouhé tři tisíciny vteřiny! Zatímco jeho týmovému kolegovi se v Monaku ve čtvrtek ani v sobotu nedařilo podle představ, Fin dokázal, že se s autem i tady dá jet rychle. „Také v kvalifikaci bylo těžké zajet slušné kolo. Než se technika zahřeje a člověk se s autem srovná a získá pro něj cit, trvá to dvě, tři kola. Dneska to bylo hodně vyrovnané, ale jak se zdá, Ferrari tady má převahu. Dnes odpoledne bylo moc silné. Pochopitelně by bylo hezké startovat z přední řady, ale i z třetího místa na roštu je možné všechno. Sice se tu nedá moc předjíždět, přesto rozhodně nejsem v závodě bez šance,“ zhodnotil svůj výkon Bottas.

Lewis Hamilton si neustále stěžoval na nedostatečnou přilnavost pneumatik. Jako by je nedokázal zahřát na potřebnou teplotu. Důvodů však patrně bylo víc. A jak je známo, když se Britovi nedaří a auto nefunguje podle představ, nedokáže ze sebe vyždímat maximální výkon. Každopádně působil rozladěným dojmem a jeho tradiční zarputilá bojovnost tentokrát vyprchala. Což ovšem nemusí platit o závodu…

Dnes jsem se s autem hodně natrápil,“ vysvětloval Hamilton. „Podle mě jsem tady neměl nárok. Žluté praporky pro mě byly trochu nešťastné, ale teď už je jedno, jestli se dalo jet rychleji. Myslím, že jsem se tím kolem mohl dostat do první desítky, jenomže to tempo, jaké jsem měl, by mi každopádně sotva stačilo, abych se vešel do pátého místa. Valtteri se dnes s ničím nepotýkal, a proto jsem z toho tak trochu jelen a momentálně nedokážu určit, v čem je problém. Teď jsem z toho dost deprimovaný, ale zítra se budu snažit zase. To, že se Valtterimu povedlo dobré kolo, je skvělé. Musíme přijít na to, proč se mi nepodařilo udržet se špičkou krok. Nezbývá mi než se dívat dopředu a koukat se zlepšit.“

Moudrý z toho nebyl ani Toto Wolff, šéf Mercedes-Benz Motorsportu: „Lewis a Valtteri v dnešní kvalifikaci dosáhli naprosto rozdílných výsledků. Pokud jde o Lewise, i v televizních záběrech bylo vidět, jak se s vozem trápí, a párkrát ho v kvalifikaci málem nezvládl. V současné době nevíme, kde je zakopaný pes. Ve čtvrtek nám nevyšlo nastavení jeho vozu a od té doby, i když jsme rozebírali krok za krokem, jak jsme postupovali, se nám už nepodařilo auto připravit tak, aby na dráze uspělo. V druhé části kvalifikace měl samozřejmě smůlu, když kvůli Vandoornovi nastala žlutá fáze, protože jinak by se probojoval do závěrečné části. V zítřejším závodě se bude muset snažit co nejvíc zmírnit napáchanou škodu a získat co nejvíc bodů, aby mu nenarostla ztráta. V každém případě bude bojovat do posledního kola. Co se týká Valtteriho, to bylo úplně jiné kafe. Dlouho to v kvalifikaci nevypadalo, že by se mohl vejít na bednu, ve své poslední jízdě v třetí části ale zajel opravdu fantastické kolo. A od první řady ho dělilo jenom pár tisícin vteřiny. Ferrari bude zítra jasně na koni, ale budeme mu v patách.“