Tragédie domácího hrdiny
F2 v Monaku.
Letos mělo být Monako ve znamení domácího hrdiny Charlese Leclerca. Ten se jako nováček skvěle uvedl již v Bahrajnu, když vyhrál po parádní jízdě ve sprintu. Následně zvítězil i v Barceloně a jako vedoucí pilot průběžného pořadí se těšil na svůj úplně první domácí závod, který mimo jiné vede i kolem jeho bývalé školy.
1. závod
V Monaku se mu zpočátku dařilo. Ovládl trénink i kvalifikaci. Vedení si udržel i po bezchybném startu. Za něj se zařadili Albon, Rowland, Macušita a Markelov. Vedoucí dvojice zbytku pole velmi rychle ujela, ovšem jen do momentu, kdy Nicolas Latifi boural v tunelu a na trať byl vyslán safety car. Albon zajel pro nové pneumatiky a za Leclerca se na druhé místo zařadil Rowland.
Když se začalo znovu závodit, Monačan opět všem poodjel. Pak spolu kolidovali Déletraz a Visoiu a na trať byl již podruhé vyslán safety car. Což byla pro Leclerca velká smůla, jelikož byl těsně předtím povolán ke svým mechanikům. Zbytek pole zajel pro nové pneumatiky již ve chvíli, kdy safety car kroužil na trati. Tak se před Leclerca dostali hned tři piloti: Rowland, Markelov a Macušita. Mělo být ale ještě hůř: o kolo později musel mladý Monačan kvůli technickým problémům odstoupit. V čele se již nic nezměnilo a v nejprestižnějším závodě sezony zvítězil Oliver Rowland sledovaný Markelovem a Macušitou.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
O .Rowland | Dams | 1:00:46,545 |
2.
|
A. Markelov | Russian Time | +0,864 |
3.
|
N. Macušita | ART | +13,769 |
4.
|
A. Albon | ART | +19,738 |
5.
|
L. Ghiotto | Russian Time | +24,657 |
6.
|
G. Malja | Racing Engineering | +28,082 |
7.
|
N. de Vries | Rapax | +28,453 |
8.
|
J. Cecotto | Rapax | +29,125 |
9.
|
J. King | MP Motorsport | +45,552 |
10.
|
S. Canamasas | Trident | +46,581 |
11.
|
A. Fuoco | Prema | +47,818 |
12.
|
R. Boschung | Campos | +50,772 |
13.
|
S. Gealel | Arden | +1 kolo |
14.
|
N. Jeffri | Trident | +1 kolo |
15.
|
L. Delétraz | Racing Engineering | +2 kola |
16.
|
S. S. Camara | MP Motorsport | nedokončil |
17.
|
C. Leclerc | Prema | nedokončil |
18.
|
N. Nato | Arden | nedokončil |
19.
|
R. Visoiu | Campos | nedokončil |
20.
|
N. Latifi | Dams | nedokončil |
2. závod
V sobotu obsadili první startovní řadu piloti stáje Rapax v pořadí Johnny Cecotto a Nyck de Vries. Cecotto si však své pole position uhájit nedokázal a po startu se do čela závodu dostal jeho týmový kolega. Na třetí místo se zařadil Gustav Malja. De Vries si začal okamžitě budovat náskok, kterého se do konce závodu nevzdal. Monacký sprint byl na akci velmi chudý a jediné předjetí na předních místech má na svém kontě Markelov, když se přes Albona dostal na pátou pozici.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
N. de Vries | Rapax | 41:51:284 |
2.
|
J. Cecotto | Rapax | +9,834 |
3.
|
G. Malja | Racing Engineering | +10,415 |
4.
|
L. Ghiotto | Russian Time | +10,881 |
5.
|
A. Markelov | Russian Time | +11,258 |
6.
|
A. Albon | ART | +11,901 |
7.
|
N. Macušita | ART | +13,627 |
8.
|
J. King | Racing Engineering | +13,917 |
9.
|
O. Rowland | Dams | +28,993 |
10.
|
A. Fuoco | Prema | +29,051 |
11.
|
N. Jeffri | Trident | +34,041 |
12.
|
S. Gelael | Arden | +42,732 |
13.
|
N. Latifi | Dams | +43,430 |
14.
|
S. S. Camara | MP Motorsport | +46,423 |
15.
|
R. Visoiu | Campos | +47,007 |
16.
|
L. Déletraz | Racing Engineering | +53,179 |
17.
|
S. Canamasas | Trident | +55,677 |
18.
|
C . Leclerc | Prema | nedokončil |
19.
|
R. Boschung | Campos | nedokončil |
20.
|
N. Nato | Arden | nedokončil |