Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Více než 21 závodů již v roce 2019?

Více než 21 závodů již v roce 2019?

F1 si bude sama vybírat, kde chce jezdit.

Sean Bratches nevylučuje, že budoucí sezóna bude poslední, jejíž kalendář zaplní "pouze" 21 velkých cen.

Navzdory vysokým poplatkům za možnost uspořádat velkou cenu F1 je o místo v kalendáři velký zájem. Malajsie sice oznámila, že už nemá zájem, ale F1 se příští rok vrátí do Francie a Německa. Počet závodů stoupne z 20 na 21, čímž se rok 2018 vyrovná dosud rekordně dlouhé sezoně 2016. Noví majitelé F1 ale chtějí víc. Hodlají zachovat evropské závody, nenechat si ujet asijský vlak a zároveň přidat závody na americkém kontinentu, hlavně v USA.

"Chceme spolupracovat s týmy, abychom společně rozhodli, kde se bude jezdit. Ale my bychom se chtěli dostat nad číslo 21 a zároveň být aktivnější a sami hledat trhy, na které bychom měli proniknout," řekl výkonný ředitel F1 pro obchodní záležitosti, přičemž mluvil o změně ve srovnání s obdobím vlády Bernieho Ecclestonea, kdy se jezdilo prostě tam, kde byl někdo ochoten zaplatit.

"Díky studii ekonomického dopadu budeme vědět, jaké benefity vyplynou z přivedení F1 do města, země, regionu, knížectví. Když budeme vědět, jak by měl vypadat optimální kalendář, můžeme začít komunikovat s městy a držet otěže pevně v rukou. Dosavadní přístup byl spíše reaktivní, čekalo se na nabídky.

Překročení hranice 21 závodů nebude zadarmo, bude to fyzicky, emocionálně i ekonomicky náročné. S týmy musíme úzce spolupracovat jako s našimi partnery, abychom zjistili, jak daleko se dá zajít a co ještě bude výhodné pro všechny."

Součástí plánu Liberty Media zůstává rozložení závodů do asijského, evropského a amerického bloku. Sezona by měla začínat v jednom, pokračovat ve druhém a končit ve třetím bloku, přičemž menší vzdálenosti mezi okruhy zjednoduší logistiku.

"Nechceme mít příliš mnoho závodů konaných týden po sobě. Snažíme se je rozdělit podle teritorií na evropské, americké a asijské, ale omezuje nás počasí i již podepsané kontrakty."

Také by mohlo pomoci, kdyby sezona začínala dříve a končila později a zcela jisté není ani zachování letní přestávky. "Snažíme se respektovat všechny v F1. Každý, včetně žurnalistů, by měl mít možnost přiměřeně si odpočinout se svou rodinou a na nějaký čas vypnout."

Jakoby sestavení takového kalendáře závodů nebylo dostatečně komplikované, prezident FIA si minulý týden pozval Rosse Brawna a zástupce sérii WEC a Formule E, aby se pokusili položit základy budoucí spolupráce, jejímž účelem bude vyhýbat se termínovým kolizím. Ještě předtím se setkali Brawn a Carmelo Ezpeleta, aby si promluvili o tomtéž ve vztahu mezi F1 a MotoGP. Brawnovi se nelíbí ani kolize s jinými velkými sportovními událostmi na úrovni států, například VC Velké Británie a tenisového Wimbledonu. Jenže rok má pouze 52 týdnů...